کد خبر: 105742 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 آذر 1397 - 22:21
بخشدار مرکزی دشتستان در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب:
مهمترین مشکل روستاهای بخش مرکزی آب است / از خوانندگان قدیمی اتحاد جنوب هستم +تصاویر

اتحاد خبر: بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب حضور یافته و با مدیرمسئول و سایر عوامل نشریه دیدار کرد. به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»؛ ناهید دشتی اظهار داشت: مجموعه ی اتحاد خبر یک رسانه بسیار خوب و آگاهی بخش است که همواره حقایق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای آگاهی و روشنگری منتشر کرده و در حوزه های ...

اتحاد خبر_زهره عرب: بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب حضور یافته و با مدیرمسئول و سایر عوامل نشریه دیدار کرد.



به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»؛ ناهید دشتی اظهار داشت: مجموعه ی اتحاد خبر یک رسانه بسیار خوب و آگاهی بخش است که همواره حقایق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را برای آگاهی و روشنگری منتشر کرده و در حوزه های فرهنگ، هنر، ادبیات و ورزش نیز به فعالیت خوب و حرفه ای پرداخته است.

بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان با اشاره ای کوتاه به سوابق خود عنوان کرد: شروع به کار من در شهرستان کنگان و به عنوان کارشناس دبیرخانه شورای تامین بوده و در آن زمان عسلویه به عنوان بخش و زیر نظر شهرستان کنگان بود. حدود 10 سال نیز در بخشداری شبانکاره به عنوان کارشناس اجتماعی و انتخابات و جانشین بخشدار خدمت نموده ام، سپس به بخشداری مرکزی دشتستان منتقل شدم و افتخاری بود کار کردن در کنار دکتر لقمان زاده که من از ایشان درسهای زیادی آموختم و سپس به دلیل حمایتها و اعتماد  ایشان و جناب آقای دکتر زارع  فرماندار محترم و استاندار محترم ‌جناب آقای گراوند و سایر مسئولین استانی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان منصوب شدم. من از آغاز تا امروز حقیقتا با جان و دل کار کرده ام و الان نیز واقعا تلاش می کنم تا  به این اعتماد به بهترین نحو پاسخ دهم.



مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه اتحاد جنوب تاکید کرد: مردم تصور می کنند بعضی از مسئولیت ها و پست ها مردانه است، در صورتی که مخصوصا در چند سال اخیر بانوان ثابت کرده اند که می توانند در سمت ها و پست های مختلف ایفای نقش نموده و موفق باشند.

دشتی در پاسخ به اینکه خانم ها در پست های مدیریتی موفق ترند یا آقایان، پاسخ داد: به نظر من صرف نظر از خانم یا آقا بودن، هر کسی می تواند در مدیریت، خوب و یا ضعیف ظاهر شود. نگاه جنسیتی به افراد در پستهای مختلف را قبول ندارم. مهم تر از جنسیت اخلاق مداری، توانایی در انجام امور و پیگیری در جهت رفع مشکلات مردم و رضایت ایشان و تدبیر و تصمیم گیری های خوب در زمانهای مناسب است  که اینها به جنسیت مربوط نمی شود.

از خانم بخشدار پرسیدیم، فکر می کنید در جامعه ی ما خانم ها به این توانمندی برای مدیریت رسیده اند؟ قاطعانه پاسخ داد: بله! فکر می کنم توانایی و مدیریت خوب بانوان تا حد زیادی در عرصه های مختلف به اثبات رسیده است.



اکبر صابری اظهار داشت: من فکر می کنم برای اینکه خانم ها بهتر نقش خود را در جامعه ایفا نمایند، بایست اعتماد به نفس، ظرفیت و آموزش های لازم به آنها ارائه شود و بانوان را برای پذیرش پست های مدیریتی آماده سازیم.

بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان ابراز داشت: در بخشداری ها همه گونه افراد و مراجعاتی وجود دارد و شما با آدمهای متفاوتی سروکار دارید. در جلسات مختلف و با ادارات و نهادهای متعدد و افراد گوناگونی سروکار دارید. می توان گفت تقریبا در تمامی امور باید اطلاعات نسبی داشته باشیم و برحسب تجربه ای که تا الان برای من اتفاق افتاده است و سالیانی که در این حیطه کار کرده و تجربه کسب نموده ام، بیشترین موضوع که باعث خوشحالی ارباب رجوع و رضایتمندی اشان می باشد، تلاش و پیگیری جهت رفع مشکل و پیش از آن، تکریم و احترام به ایشان است که بنده و همکارانم همیشه سعی کرده ایم این موضوع را مدنظر قرار داده و نهایت تلاش خود را در رضایتمندی افرادی که به ما مراجعه می کنند انجام دهیم‌.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 خانم در بخش مرکزی به عنوان دهیار مشغول به کار هستند، ادامه داد:  ترکیب و انتخاب دهیاران توسط شورای روستاها صورت گرفته است، اما قطعا اگر بنا به تغییری باشد و از من کمک و مشورت بخواهند پیشنهاد من می تواند یک خانم باشد، چون خانمها نشان داده اند که در این مسئولیت نیز توانایی بالایی دارند و می توانند در مدیریت روستاها موفق و خلاق باشند.

بخشدار مرکزی دشتستان با اشاره به دشواری های بودن در جایگاه بخشداری ابراز داشت: همیشه می دانستم که در صورت قبول این پست دشواری های کار من خیلی بیشتر خواهد شد به خصوص با توجه به کمبود نیرو... من پیشتر تجربه برگزاری چندین انتخابات و کار کردن در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... را البته به عنوان کارشناس داشتم و کاملا در جریان مسائل و مشکلات در این حوزه کاری بودم، ولی حقیقتا از این بابت احساس نگرانی و ناراحتی نداشته و ندارم، چون خودم به این حوزه علاقمند هستم و امیدوارم بتوانم در این مسیر گام های مفیدی در راستای پیشرفت بخش بردارم.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی دارای 22 روستای دارای دهیاری و دو شهر بزرگ است، تاکید کرد: مدیریت بر این مجموعه بسیار پیچیده و دارای مشکلات فراوانی است. با این حال تمام تلاش من این است که مشکلات را ببینم و در جهت حل مسائل و معضلات پیش رو بکوشم.

دشتی ادامه داد: رویکرد خوبی که از زمان دکتر سالاری باب شده و در دوره آقای گراوند نیز ادامه یافته و رشد پیدا کرد، جوان گرایی و استفاده از بانوان در پست های مدیریتی بوده است.

مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه اتحاد جنوب خاطرنشان کرد: هدف گذاری دولت به سمت سهم حداقل 30 درصدی خانم هاست که الان بیش از 20 درصد آن تحقق یافته است.



صابری ادامه داد: من همیشه مدافع حضور بانوان در اجتماع بوده ام اما در برخی از فضاها و عرصه ها بانوان نیز باید این توانایی را از خود بروز داده و بتوانند مهارت و تخصص لازم را از خود نشان دهند.

بخشدار مرکزی دشتستان عنوان کرد: در حال حاضر خانم ها در سطح کشور، استان بوشهر و شهرستان دشتستان در پستهای مختلف مدیریتی انتخاب شده و مسئولیت هایی دارند و با عملکرد خوب خود ان شالله زمینه اعتماد به سایر بانوان توانمند را فراهم خواهند نمود.

اکبر صابری تصریح کرد: معتقدم خانم هایی مثل خانم صمصامی به عنوان  اولین شهردار زن استان، می توانند الگوی مدیریتی خوبی برای بانوان باشند، عملکرد و نمره مدیریتی خانم صمصامی نمره مثبت و خوبی بوده است. همچنین عملکرد خانم دشتی در بخشداری مرکزی، خانم دکتر خویش دوست در شبکه بهداشت، و دیگر بانوان، که اینها می توانند موجب دیدگاه بهتری نسبت به بانوان شده و زمینه اعتماد مسئولین را فراهم سازند تا در آینده مسئولیت های بیشتری به بانوان محول گردد.

ناهید دشتی با اشاره به اینکه بخش مرکزی مجموعا شامل 25 روستا و چندین آبادی می باشد، افزود: از این میان سه روستا فاقد دهیاری هستند، و روستایی چون دهقاید را با جمعیت   بالای ۸ هزار نفر داریم که خود مانند یک شهر محسوب می شود. نگاه استاندار سابق و هم اینک‌ جناب آقای گراوند به روستاها یک نگاه خوب و مثبت بوده است و معاون محترم عمرانی استانداری نیز بسیار ویژه به روستاها توجه می کنند و اعتبارات در قالب ارزش افزوده و آلایندگی خوبی به روستاها تعلق گرفته است.

بخشدار مرکزی دشتستان تصریح کرد: در حال حاضر 12 روستای ما دارای زمین چمن مصنوعی هستند و بقیه نیز اولویت گذاری شده و در آینده ای نزدیک احداث خواهد شد. در اکثریت روستاها پارکهای بزرگ و محله ای ساخته شده و پروژه های عمرانی خوبی اجرا گردیده است. همچنین احداث سالن های ورزشی و خانه های ورزشی روستایی ویژه بانوان و زیرسازی و آسفالت و روشنایی معابر انجام گرفته که سبب رشد و توسعه روستاهای بخش مرکزی و سایر روستاهای استان بوشهر گردیده است.



وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در روستاهای ما رخ داده است، گفت: در مجموع برنامه ما این است که از آسفالت و سایر برنامه های روتین در روستاها بیرون آمده و پروژه هایی چون پارک علم و فناوری را استارت بزنیم که باعث رشد و پیشرفت جوانان و نوجوانان روستا گردد.

دشتی اضافه کرد: جلسات و نشست های مشورتی با شوراها و دهیاران را به شکل ماهانه برگزار می کنیم و الحمدلله مدیرکل محترم دفتر روستایی و شوراهای استانداری نیز تلاش بی وقفه و همکاری و حمایتهای  خوبی دارند.

وی با تاکید بر اینکه دوست داریم در روستاها برای بانوان اقداماتی انجام دهیم، ادامه داد: در برخی از روستاها توانسته ایم زمین چمن مصنوعی مخصوص بانوان و وسایل ورزشی برای استفاده آنان قرار دهیم. همچنین اجرای جاده سلامت در شهر برازجان توانسته باعث جلب رضایت شهروندان و به ویژه بانوان عزیز گردد و الگویی برای اجرای این طرح در سایر روستاهای بخش باشد.

بخشدار مرکزی دشتستان با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل مردم در روستاهای بخش مرکزی مساله آب است، گفت: جلسات متعددی با مسئولان و مدیران آب  روستایی داشته ایم اما متاسفانه همچنان این مشکل در روستاهای ما وجود دارد. فصل تابستان به طور کامل درگیر این معضل بودیم، تصور ما این بود که مهر ماه این مشکلات برطرف خواهد گردید اما همچنان مشکل آب داریم. در تابستان گذشته مصوبات شوراها اکثرا ترمیم و اصلاح شبکه آب بوده است، در خیلی از روستاها اعتبارات آبفار بسیار کم بود و ما مجبور شدیم از اعتبارات ارزش افزوده استفاده نماییم و تصمیماتی نیز در این باره گرفته شد؛ اما با این حال ادامه ی این مشکلات خوشایند نیست و پس از تحمل اینهمه مشکلات مردم ما سزاوار آسایش و رفاه هستند.

ناهید دشتی عنوان داشت: همه اقدامات در روستاها توسط دهیاری ها انجام می شود و تمامی برنامه ها را باید خودشان اجرا نمایند. ان شالله به زودی مشکل آب نیز رفع شود و مردم از این وضعیت بی آبی خلاص شوند. روستاها در حال حاضر هر کدام برای خود یک شهر کوچک هستند و به تدریج این اتفاقات خوب رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: سالنها و فضاهای فرهنگی-ورزشی و زیرساخت های مربوط به آن و همچنین ظرفیت های خوبی در روستاها در حال ایجاد است و امید به خدا روستاها در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته اند. دهیاران و شوراهای بخش مرکزی نیز در این زمینه خیلی خوب همکاری کرده اند و الحمدلله یک فضای خوب و منسجم داریم که البته این اتفاق از زمان  جناب آقای دکتر لقمان زاده روی داده است و امیدوارم با این انسجام  بتوانیم یک به یک مشکلات را برطرف نماییم.

بخشدار مرکزی دشتستان با آرزوی موفقیت برای مجموعه رسانه ای اتحاد جنوب گفت: افتخار می کنم که امروز در خدمت شما بودم. من در گذشته تنها "اتحاد جنوب" را می خواندم و معتقدم که این نشریه و پایگاه خبری موفق شده یک رسانه قابل اعتماد، وزین و روشنگر در تمام حیطه ها باشد. الان به واسطه مسئولیتم همه رسانه ها را رصد و مطالعه می کنم و همچنان «اتحاد جنوب» در میان رسانه های متعدد در استان جایگاه خوب و تاثیرگذار خود را حفظ کرده و در امر اطلاع رسانی و در راستای وظیفه ذاتی خود عمل کرده است.

مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه اتحاد جنوب اظهار داشت: تلاش ما در مجموعه "اتحاد جنوب" همواره این بوده که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشیم. در این راستا همیشه سعی کرده ایم به شکل منسجم و با برنامه فعالیت کنیم و از حواشی بی مورد و مسائل تفرقه انداز دوری نماییم.

صابری ضمن آرزوی موفقیت و‌‌ سربلندی برای خانم دشتی اظهار داشت: توفیقات شما بی شک می تواند باعث اعتماد بیشتر مسئولین به جامعه بانوان استان شود.






لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105742