کد خبر: 105685 ، سرويس: طنز تلخند
تاريخ انتشار: 12 آذر 1397 - 14:00
طنز اختصاصی اتحاد خبر/جاروف / قصه های خوب برای بچه های بد؛
«مسوولین جَوونمرد»

اتحاد خبر-مزقون چی: همه میگن دوره مردونگی و جَوونمردی سر اومده. خیلی از مراما خاطره شدن واسه مردم. اما به نظرم‌ اینطوریام نیست که همه چی از بین رفته باشه. یه چیزایی از مروت و پهلوونی مونده هنوز. اون قدیما اگه یک سالم نبودی، از خونه زندگیت مطمئن بودی و میدونستی...

این داستان «مسوولین جَوونمرد»
 
 مزقون چی:

همه میگن دوره مردونگی و جَوونمردی سر اومده. خیلی از مراما خاطره شدن واسه مردم. اما به نظرم‌ اینطوریام نیست که همه چی از بین رفته باشه.
یه چیزایی از مروت و پهلوونی مونده هنوز.


اون قدیما اگه یک سالم نبودی، از خونه زندگیت مطمئن بودی و میدونستی همسایه ای هست که حواسش به زار و زندگیت باشه. در‌ عوض تو هم امین خونه مردم بودی.مال مردم مث دارایی خودت بود و احتیاطش رو میکردی.


آقاجان تو خونه قدیمی یه باغبون داشت که گهگاه بازارم می رفت و خریدای ننه خاتون رو انجام می داد. ننه تعریف می کرد هر بار که از بازار برمی گشت نصف پولا رو برمیگردوند. توجیه اشم‌ این بود که «آقا» آدم دست و دلبازیه هرچی ببره بازار بازم‌ کم میاره. ولی من احتیاط می کنم و به قاعده میخرم.


غرض از گفتن این حرفا این بود که بگم این دوره و زمونه هم هستن کسایی که دلسوز مال مردم باشن. همین هفته پیش مسئولین استان، کلی پول رو برگردوندن خزانه. (اگر این ادعا صحت داشته باشد) این چیه غیر از مرام و مردونگی؟ مسئوول اینقد چشم و دل سیر؟ دردشون بخوره تو‌ سر هرچی‌ مختلس و «روزنومه چی » نق نقو.


خدا مسئوولم می خواد نصیب کنه ازین تیپ اهل دلا و جوونمردا نصیب کنه.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105685