کد خبر: 105651 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 آذر 1397 - 15:39
اختصاصی اتحاد خبر/ استاندار بوشهر در دیدار با هیات رئیسه مجمع اصلاح طلبان دشتستان:
یکی از دغدغه های اصلی من آب دشتستان است/ سوء مدیریت دلیل قطعی آب شرب دشتستان در فصل زمستان

اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت: مشکل آب دشتستان یکی از دغدغه های اصلی من است و طی ماههای گذشته مسئولان استان همه تلاششان را کردند که مشکلات آب دشتستان را کاهش دهند. عبدالکریم گراوند که در دیدار با هیات رئیسه مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان و رئیس و معاونان ستاد سابق انتخاباتی دکتر روحانی در این شهرستان سخن....

اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت: مشکل آب دشتستان یکی از دغدغه های اصلی من است و طی ماههای گذشته و به خصوص در تابستان گذشته مسئولان استان همه تلاششان را کردند که مشکلات آب دشتستان را کاهش دهند. در همین راستا چند حلقه چاه لایروبی و احیاء و آب آن به شبکه شهری برازجان اضافه گردید. علاوه بر آن سهم دشتستان از خط کوثر که در سال های گذشته خیلی ناچیز بود را افزایش دادیم و همزمان تلاش کردیم برای درازمدت آب دشتستان از طریق دریا تامین شود.

به گزارش «اتحاد خبر»؛ عبدالکریم گراوند که در دیدار با هیات رئیسه مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان و رئیس و معاونان ستاد سابق انتخاباتی دکتر روحانی در این شهرستان سخن می گفت افزود: گرفتن مجوز آبشیرین کن برای تامین بخشی از آب شرب مورد نیاز دشتستان از دریا کار آسانی نبود و ماهها پیگیری و کار کارشناسی صورت گرفت و نهایتا با رایزنی و پیگیری هایی که من شخصا داشتم و پیگیری های دیگری که سایر مسئولان استان داشتند این مجوز صادر شد.

استاندار بوشهر افزود: کار مهم گرفتن مجوز این آبشیرین کن بود که انجام شده و اگر مسئولان ذیربط در وزارت نیرو و مسئولان آب استان پیگیری کنند که مراحل انتخاب پیمانکار و انجام کار طبق برنامه و با سرعت انجام شود انتظار داریم آب این آبشیرین کن در تابستان 1399 وارد شبکه شود.

گراوند در خصوص تامین آب دشتستان برای سال بعد (98) نیز گفت: حفر 14 حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که برای سال آینده به تامین آب شرب برازجان کمک کند و همچنین سهمیه ای از خط های ورودی آب استان به دشتستان نیز اختصاص خواهیم داد و انتظار داریم طبق برنامه ریزی های انجام شده مردم دشتستان سال آینده مشکلات کمتری در تامین آب نسبت به امسال داشته باشند.

وی دلیل قطعی آب شرب مردم دشتستان در فصل زمستان را سوء مدیریت دانست و گفت آب استان در حال حاضر کافی است و نباید قطعی آب داشته باشیم جز در مواردی که شبکه با شکستگی یا خرابی روبرو شود.

استاندار بوشهر تامین اعتبار و فعال شدن پروژه سد دالکی و اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان با چند هزار میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه های مهم دولت در بخش سعدآباد و سایر مناطق دشتستان برشمرد که تاثیر بسیار مهمی در زندگی کشاورزان و مردم دشتستان و بلکه استان خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر همچنین از مردم و فعالان ستادهای سابق انتخاباتی رئییس جمهور خواست شرایط سخت تحریم ها را در نظر گرفته و ضمن تلاش برای ایجاد همدلی و وحدت بیشتر در اقشار و اصناف کشور بر حمایت از دولت برای گذر از فشارهای سخت دشمنان همت کنند.

در این دیدار پیش از سخنان استاندار، اعضای هیئت رئیسه مجمع اصلاح طلبان و رئیس و معاونین ستاد سابق انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان دشتستان هر کدام در سخنان جداگانه ای مسایل و مشکلات استان و شهرستان و انتظارات هواداران دولت از دولت تدبیر و امید را بیان کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام حاج شیخ احمد رزمجو، حاج اکبر صابری، محمد پارسا، حاج عوض آرمات، سید حسن لواسانی، حاج نامدار نگهبان و سید غالب حسینی حضور داشتند عمده مسایل و موارد درخواست شده از استاندار بوشهر به شرح زیر بود:
- دولت برای مشکل اشتغال جوانان فکری عاجل کند.
- استاندار محترم و مسئولان استان از الان به فکر تابستان آینده دشتستان و مشکلات آب این شهرستان باشند.
- مسئولان استان برای تعیین پیمانکار و شروع به کار احداث آبشیرین کن برازجان تسریع کنند.
- با توجه به بحث ارتقاء احتمالی فرماندار دشتستان به عنوان معاون استاندار در یکی از استان های کشور، از استاندار خواسته شد فرماندار جدید دشتستان فردی با تجربه و سوابق مثبت و توانمند به این سمت منصوب شود.
- دولت فعالان ستادهای انتخاباتی و عقبه خود را فراموش نکند و با آنها در ارتباط باشد.
- تدابیری اتخاذ شود تا احزاب و تشکل های سیاسی با نشاط و انگیزه بیشتری فعالیت کنند.
- با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم ناشی از تحریم ها به تعاونی ها کمک شود کالاهای مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهند.
- از آنجا که هر چه به انتخابات مجلس نزدیک تر شویم نگاه برخی نمایندگان به عزل و نصب ها بیشتر نگاه انتخاباتی است انتظار می رود مسئولان محترم استان به توانمندی و تجربه و تخصص گزینه های مسئولیت و همچنین منافع عموم مردم توجه داشته باشند و اصل تفکیک قوا محترم شمرده شود.
-......

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105651