کد خبر: 105312 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 03 آذر 1397 - 07:52
دالکی را دریابید

اتحاد خبر-عباس تدین: امید است متن این مقاله گلایه آمیز قبل از اینکه موجبات رنجش و ناراحتی مسئولان و خدمتگزاران محترم دولت تدبیر و امید در استان بوشهر گردد باعث ایجاد تحرک و فعالیت بیشتر این عزیزان گردد. باور ما اهالی شهر دالکی بر این است که شخصیت، نجابت و ادب مردم شریف و فهیم دالکی باعث غفلت و کم تحرکی روزافزون و فراموش کردن این شهر گردیده است ...

*عباس تدین

 

امید است متن این مقاله گلایه آمیز قبل از اینکه موجبات رنجش و ناراحتی مسئولان و خدمتگزاران محترم دولت تدبیر و امید در استان بوشهر گردد باعث ایجاد تحرک و فعالیت بیشتر این عزیزان گردد.

باور ما اهالی شهر دالکی بر این است که شخصیت، نجابت و ادب مردم شریف و فهیم دالکی باعث غفلت و کم تحرکی روزافزون و فراموش کردن این شهر گردیده است.

لازم است یک سوال از مسئولین محترم بپرسم، دالکی کجاست؟ موقعیت جغرافیایی دالکی را می شناسید؟ آیا مسئولین عالی رتبه شهرستان و استان بوشهر زحمت سرکشی و دیدار با مردم دالکی و نشستن پای درددل و شنیدن مشکلاتشان را به خود می دهند؟

پس اجازه دهید دالکی را معرفی کنم: دالکی صدها سال است که به دروازه بنادر جنوب مشهور می باشد، با مردمانی باشرافت، متدین و بافرهنگ و اصیل که همواره در عمل و رفتار پای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و آرمانهایش ایستاده و در آینده هم به حول قوه الهی خواهند ایستاد.

از روزهای اول شکل گیری انقلاب اسلامی تا هشت سال دفاع مقدس و تمام مناسبتهای نظام تا به امروز حضور همه جانبه و چشمگیر مردم دالکی با تقدیم صدها شهید، جانباز و آزاده والادالکی این امر می باشد.

در ایامی که گروهکهای منحرف معاند نظام در هر جمع و گروهی رخنه می کردند با افتخار اعلام می کنیم که شهر دالکی حتی یک نفر گروهکی و معاند نداشت.

ما در تمامی مناسبتهای نظام جمهوری اسلامی حضور فعال داریم این جا همه پای انقلاب و مقدساتمان ایستاده ایم ولی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، ما مردم نجیب دالکی از شما مسئولان محترم گلایه مندیم که با آرامش و وقار چه کرده اید؟ چه کارنامه قابل دفاعی در قبال این مردم دارید؟ آیا شهر دالکی ورودی استان بوشهر نیست؟ و باید این وضعیت ورودی استانمان باشد؟

دالکی از لحاظ موقعیت جغرافیایی و زیست محیطی موفقیت ویژه ای دارد  وجود نخیلات و باغستانهای زیبا، چشمه های آب شیرین و تلخ که از کوهستانهای زیبای دالکی سرچشمه می گیرد، وجود آب گرم و گوگردی، وجود رودخانه ی زیبای دالکی، وجود راه شاهی درکنار دالکی، آثار باستانی متعدد از جمله قلعه دختر، کاروانسرای مشیر، پل زیبای حاج محمدرحیم و کاروانسرای کنار این پل، بقعه امامزاده احمد، پاسگاه نمازگاه و بیدزردی، وجود اولین چاه نفت ایران در دالکی و موارد متعدد دیگر و البته وجود و حضور صدها نفر فرهیخته و تحصیلکرده چون پروفسور دالکی که اینها همه پتانسیل بالایی را در جهت رشد و پویایی و توسعه هر چه بیشتر در اختیار شهر دالکی قرار می دهد.

در صورت اراده مسئولین محترم، دالکی می تواند یکی از جاذبه های مهم گردشگری استان بوشهر گردد. مسئولین محترم، اگر به فکر دالکی نیستید لااقل به فکر زیبایی ورودی استان بوشهر باشید.

استان بوشهر نماد نفت و گاز، شیلات وگمرکات و کشاورزی بوده و خونگرمی و مهمان نوازی مردمانش نماد حماسه و غیرت و مبارزه با بیگانگان متجاوز و گردنکش می باشد. پس چه جایی بهتر از دالکی جهت معرفی و نشان دادن نمادهای متعدد استان بوشهر. اجازه بفرمایید وقتی مسافران و رهگذران بیش از بیست استان کشور برای ورود به استان پای به دالکی می گذارند در یک نگاه استانمان را بهتر و زیباتر ببینند. کمی همت به خرج دهید، خواهش می کنیم ما را دریابید و چهره این شهر را دگرگون کنید.

زیبایی دالکی باعث می گردد که مسافران وارد شده به استان ذهنیت مثبت و روشنی نسبت به استان بوشهر پیدا کنند.

بهبود و زیباسازی المان ورودی شهر دالکی با لحاظ کردن نمادها و معرفی استان، تاسیس پارک کوهستان در منطقه زیبای امامزاده احمد و تنگ تلخ آب جهت توسعه گردشگری، ایجاد و تاسیس آسمان نما و رصدخانه هر چند کوچک و قراردادن دالکی به عنوان مرکزیت گردشگری علمی نجوم در استان با توجه به انتصاب پروفسور احمد دالکی فرزند این شهر به عنوان پدر نجوم ایران، بهبود و ارتقاء مراکز علمی و آموزشی و تاسیس شعبات دانشگاه آزاد و پیام نور با همکاری ریاست محترم دانشگاه آزاد استان و دانشگاه پیام نور که هر دو از اهالی محترم شهر دالکی می باشند، حضور شعبات و نمایندگی ادارات جهت تسهیل در امر خدمات دهی به مردم و زیباسازی مبلمان شهری دالکی از اساسی ترین درخواستهای مردم می باشد.

امید است که مقام عالی رتبه استان، جناب مهندس گراوند استاندار محترم بوشهر در اولین گام در شهر ولایتمدار و شهیدپرور دالکی برای رفع مشکلات و محرومیتهای این شهر کهن، المان ورودی شهر را کلنگ زنی نمایتد.

خواهش می کنم ما را با وعده به روزمرگی بیشتر و عمیقتر نیندازید. تا همینجای کار هم چهره دالکی محروم و عقب افتاده گردیده است. اینجانب به عنوان خادم مردم شریف و فهیم شهر دالکی در شورا اقدامی عملی و عاجل از شما طلب دارم. والسلام...

 

 

*عضو شورای اسلامی شهر دالکی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105312