کد خبر: 105299 ، سرويس: مقاله
تاريخ انتشار: 01 آذر 1397 - 12:12
کمربندهای لاغری چگونه عمل می‌کنند؟

اتحاد خبر-فرهاد غلامی: اگر شما دچار اضافه وزن یا چاقی هستید و بدنبال ساده‌ترین راهها برای کاهش وزن و لاغری هستید حتماً بجز استفاده از قرص‌های لاغری یکی دیگر از گزینه‌هایی که به شما پیشنهاد شده استفاده از کمربندهای لاغری است. کمربندهای لاغری انواع و قیمت‌های مختلف دارند. کمربندهای لاغری از راه‌های مختلفی منجر به لاغر شدن ...

*فرهاد غلامی

اگر شما دچار اضافه وزن یا چاقی هستید و بدنبال ساده‌ترین راهها برای کاهش وزن و لاغری هستید حتماً بجز استفاده از قرص‌های لاغری یکی دیگر از گزینه‌هایی که به شما پیشنهاد شده استفاده از کمربندهای لاغری است. کمربندهای لاغری انواع و قیمت‌های مختلف دارند. امروزه استفاده از این کمربند لاغری توسط رسانه‌های مختلف تبلیغ می‌شوند، تبلیغاتی اغواکننده و بسیار جذاب که فرد را متمایل به خرید این کمربندها می‌کند. شرکت‌های تولیدکننده ادعا می‌کنند استفاده از این محصول بدون تلاش باعث کاهش وزن می‌شود.

کمربندهای لاغری از راه‌های مختلفی منجر به لاغر شدن حداقل به‌صورت ظاهری می‌شوند. این راه‌ها عبارت‌اند از:

عرق کردن

استفاده از کمربندهای لاغری باعث می‌شود تا بدن به میزان بیشتری عرق کند و آب بیشتری از بدن دفع شود؛ بنابراین با کم شدن آب بدن، وزن شما نیز کاهش می‌یابد.

اگر هنگام انجام ورزش‌های هوازی، کمربند لاغری بسته شود باعث بالا رفتن دمای مرکزی بدن می‌شود. بدن برای خنک شدن و پائین آوردن دمای مرکزی تلاش کرده و فرد بیشتر عرق می‌کند؛ اما بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی، هیدراته بودن بدن (داشتن آب کافی) برای عملکرد طبیعی و به حداکثر رساندن بازدهی بدن در ورزش بسیار ضروری است. از طرف دیگر مایعی که به هنگام تعریق از بدن خارج می‌شود لزوماٌ از ناحیهٔ شکم و پهلو نیست.

فشرده شدن چربی‌ها

وقتی‌که شما کمربند را محکم ببندید باعث فشرده شدن چربی‌ها می‌شوید. حتی اگر در روزهای شروع کاهش وزن خود هستید، بستن کمربند لاغری باعث می‌شود ظرف مدت کوتاهی لاغرتر به نظر بیایید؛ اما خبر بد این است که وقتی از فشار بر روی این سلول‌های چربی کم می‌شود، سلول‌های چربی به‌تدریج به‌اندازه و شکل اولیه خود بازخواهند گشت.

متخصصین می‌گویند بستن کمربند لاغری و فشردن سلول‌های چربی باعث از بین رفتن سلول‌های چربی و لاغری نمی‌شوند و این در حالی است که از دست دادن آب نیز برای بعضی افراد بسیار خطرناک است.

بهبود وضعیت قرارگیری بدن

اگر بدن شما فرم مناسبی ندارد و عضلات شکم و پهلوی ضعیفی دارید بستن کمربند لاغری در قسمت میانی می‌تواند باعث شود شکم شما به داخل رفته و پشت شما صاف گردد درنتیجه در شکل ظاهری مؤثر بوده و فرد لاغرتر به نظر می‌آید.

بستن کمربند لاغری باعث می‌شود بدن خود را در وضعیت و شکل بهتری قرار دهید زیرا پوشیدن این کمربند باعث می‌شود شما نتوانید خم شوید یا قوز کنید؛ اما از طرف دیگر پوشیدن این کمربند باعث می‌شود شما از عضلات شکم و کمر خود کمتر استفاده کرده درنهایت منجر به ضعیف شدن این عضلات شود و شکل بدن را به‌مرور دچار مشکل کند. 
*مربی ایروبیک و آمادگی جسمانی
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105299