کد خبر: 105189 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1397 - 11:34
سواد رسانه ای برای برنامه ریزی در زندگی نقشی ارزنده دارد

اتحاد خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سواد رسانه ای برای برنامه ریزی در زندگی امروزی نقشی ارزنده و تاثیرگذار دارد.

اتحاد خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سواد رسانه ای برای برنامه ریزی در زندگی امروزی نقشی ارزنده و تاثیرگذار دارد.

 

به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز سه شنبه درکارگاه آموزشی سواد رسانه ای در بوشهر افزود: با توجه به تاثیر سواد رسانه ای در توانایی فرد توانمندسازی اقشار مختلف جامعه بویژه خانواده ها در این بخش علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در تربیت فرزندان نیز موثر است.


وی اضافه کرد: سواد رسانه ای مختص یک بخش یا حوزه نیست بلکه فرد باید با دانش کافی در هر حرفه برای مقابله با مسائل و مشکلات از این سواد برخوردار باشد.


ماحوزی اظهار داشت: سواد رسانه ای موضوعی بسیار مهم است که با فراخور اهمتیش علاوه بر این همایش در آینده نزدیک نیز چند نشست و همایش مرتبط با آن در بوشهر برگزار می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ١١ مرکز دیجیتال در سطح استان بوشهر وجود دارد که زیرنظر شبکه ملی فرهنگ با هدف فرهنگ سازی در حال فعالیت هستند.


این کارگاه های آموزشی با موضوع های تاریخچه سواد رسانه ای، چگونگی ایجاد اینترنت و هدف آن، مراحل تکامل سواد، چگونگی پیدایش انقلاب صنعتی، تعریف سواد رسانه ای در قرن های اخیر، مفهوم سواد رسانه ای، مولفه ها و اهداف سواد رسانه ای، ضرورت سواد رسانه ای، راه های ارتقای سواد و تربیت رسانه ای، سواد و تربیت رسانه ای و مشارکت فعال برگزار شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105189