کد خبر: 105014 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 26 آبان 1397 - 11:05
نجات شش تن از سرمازدگی در قله توچال
اتحاد خبر: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات شش تن از برف و کولاک در قله توچال خبر داد.
اتحاد خبر: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات شش تن از برف و کولاک در قله توچال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا؛ سیدجلال ملکی در این باره گفت: حوالی ساعت ۱۶:۲۰ روز گذشته آتش‌نشانان از گم شدن عده‌ای در ارتفاعات توچال با خبر شده که برای جستجو و نجات آنان وارد عمل شده و موفق شدند ۲۷ نفر از این افراد را نجات داده و به پایین منتقل کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی از این افراد ادعا می‌کردند که گروهی دیگر را حین صعود به قله توچال مشاهده کرده اما آنان را در حین بازگشت ندیده‌اند گفت: با توجه به این ادعا گروهی از عوامل امداد و نجات آتش‌نشانی که در ایستگاه ۵ توچال مستقر هستند در شرایط تاریکی هوا و مه و کولاک شدید جستجو برای یافتن این افراد را نیز آغاز کردند.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: سرانجام مدتی پس از جستجو، آتش‌نشانان شش نفر شامل سه مرد و سه زن را که در جان پناه قله توچال محبوس شده بودند نجات داده و با کمک عوامل تله کابین توچال به پایین منتقل کردند.

 

ملکی با بیان اینکه در این میان دو خانم دچار سرمازدگی شدید شده‌ بودند، اظهار کرد: با توجه به برف و کولاک شدیدی که در این منطقه وجود داشت احتمالا اگر این افراد خود را به جان پناه نمی‌رساندند یا تا صبح در جان پناه می‌ماندند احتمال خسارت جانی بیشتری برایشان وجود داشت.

 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان دقایقی پس از ساعت ۱ بامداد دومین عملیات نجات خود را در روز جمعه در توچال به اتمام رساندند گفت: در مجموع طی دو عملیات ۳۳ نفر از میان برف و کولاک نجات داده شدند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/105014