کد خبر: 104974 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 آبان 1397 - 23:15
در آخرین شب اجرای تئاتر «مبارزه زن ماهیگیر» با حضور مشاور استاندار بوشهر:
بحرینی: دوره خانم ماحوزی بدترین دوره مدیریت در ارشاد استان بود /صابری: فرهنگ و هنر در استان نیازمند توجه بیشتر است +تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر: آخرین شب اجرای تئاتر «مبارزه زن ماهیگیر» با حضور مشاور فرهنگی استاندار بوشهر جمعه شب در دو سانس برگزار گردید. به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»، علیرضا بحرینی زاده، بازیگر و کارگردان پس از پایان سانس اول، ضمن تشکر از حضور مشاور استاندار گفت: به عنوان یک هنرمند از شما درخواست می کنم که به بهبود وضعیت هنر در برازجان کمک ...

اتحاد خبر-زهره عرب: آخرین شب اجرای تئاتر «مبارزه زن ماهیگیر» با حضور مشاور فرهنگی استاندار بوشهر جمعه شب در دو سانس برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»، علیرضا بحرینی زاده، بازیگر و کارگردان پس از پایان سانس اول، ضمن تشکر از حضور مشاور استاندار گفت: به عنوان یک هنرمند از شما درخواست می کنم که به بهبود وضعیت هنر در برازجان کمک کنید، و البته شما خود بهتر می دانید که وضعیت هنر در برازجان به چه شکل است و سال هاست که قلم می زنید و در حوزه رسانه و مطبوعات فعال هستید.



وی ادامه داد: متاسفانه کاری که در همین اتاق تمرین شده است باید در همین اتاق نیز اجرا شود و به روی صحنه برود و این شایسته ی مردم برازجان نیست. هر کسی هم که به راس اداره ی ارشاد آمده است نتوانسته اوضاع را از این بهتر نماید.

بحرینی زاده تاکید کرد: این مجتمع دومین مرکزی بود که در استان احداث شد اما هنوز فاقد یک پلاتوی استاندارد و مناسب است، و ما نمی دانیم این درد را کجا باید بگوییم؟

وی با اشاره به مطالبه گری هنرمندان و درخواست های مستمر آنان در خصوص حق طبیعی آنان، اظهار داشت: من به عنوان یک هنرمند نباید به اداره ارشاد بروم و بگویم پلاتو می خواهم. این وظیفه خود مسئولان است که به نیازهای هنرمندان توجه و رسیدگی کنند.

این هنرمند تصریح کرد: دوره خانم ماحوزی بدترین دوره مدیریت در ارشاد استان بود و ایشان هیچ کاری در برازجان انجام ندادند، به خصوص مدت یک سال اول مدیریت شان هیچ کمکی به برازجان نشد! همین اتاقی که اسمش را گذاشته اند پلاتو، یک اتاق تمرین است و به اسم پلاتو به ما قالب شد. هر کسی می آید و یک وعده ای می دهد اما هیچکس در این شهر نیست که پیگیر این قضایا باشد.



وی اضافه کرد: شما نه به عنوان یک مسئول، بلکه به عنوان یک دلسوز و یک منتقد، وضعیت اینجا را پیگیری نمایید. ما سالن می خواهیم تا هنرمندان موسیقی اجرا بروند، ما پلاتو می خواهیم، بچه های تئاتر برازجان دارند با نور دست ساز و با این امکانات محدود کار می کنند و به جشنواره می روند اما نمی توانیم بالاتر برویم چون امکانات نیست. خواهش می کنم به این شهر برسید و کمک کنید، درد تئاتری ها تنها همین پلاتو نیست. بلکه درد هنرمندان بیش از اینهاست، چرا باید هنر در دشتستان و برازجان به این وضع بیفتد.

علی بحرینی زاده با بیان اینکه هنرمندان ما با دست های خالی به صحنه می روند، ابراز داشت: من به عنوان نماینده و کوچکترین عضو جامعه هنرمندان می خواهم که شما به عنوان نماینده ی ما نزد جناب استاندار پیگیر وضعیت هنر در برازجان باشید، چون وضعیت کنونی به هیچ عنوان زیبنده هنرمندان ما و مردم برازجان نیست و همچنین به آقای سعادت نیز بگویید که شهرستان دشتستان، هنر و هنرمند هم دارد. 


به گزارش اتحاد خبر،مشاور فرهنگی استاندار بوشهر نیز طی سخنان کوتاهی پس از تماشای تئاتر "مبارزه زن ماهیگیر" گفت: با توجه به وضعیت موجود و کمبود شدید امکانات، شما با تمام توان تلاش کردید و با این عشق و علاقه ای که داشتید موفق شدید که یک کار هنری ارزشمند را به اجرا بگذارید. در واقع  غیرممکن را ممکن کردید.

اکبر صابری افزود: ماه گذشته در جلسه ای که با استاندار محترم داشتیم، این موضوع را مطرح کردم که فرهنگ و هنر استان به طور کلی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و علاوه بر تخصیص بودجه و امکانات مالی، باید هنرمندان مورد توجه و حمایت معنوی نیز قرار بگیرند.

صابری ابراز داشت: از جناب استاندار خواستم تا در اولین فرصت جلسه ای با اصحاب فرهنگ و هنر داشته و یک نشست رودررو ترتیب داده شود. زیرا ممکن است من نتوانم به خوبی مظلومیت هنرمندان را انتقال دهم، و این قول را می دهم که در این خصوص در حد توان نیز پیگیر بهبود وضعیت هنر باشم.

صابری با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر و توانایی های هنرمندان خوب دشتستان، اظهار داشت: دغدغه ی شما دغدغه به حقی است و با توجه به شرایط و وضعیت هنر در شهرستان امیدواریم و تلاش می کنیم تا این وضعیت را بهبود ببخشیم. 
 
مشاور فرهنگی استاندار بوشهر با تاکید بر به حق بودن گلایه های اصحاب فرهنگ و هنر و دغدغه های  ایشان گفت: بنده به تمام دست اندرکاران این نمایش خسته نباشید می گویم، ضمن اینکه من مترصد فرصتی بودم که حتما بیایم و تئاتر شما را ببینم، و در مجموع به دیدن تئاتر و این هنر ارزشمند علاقمند هستم.

 











































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104974