کد خبر: 104922 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 آبان 1397 - 09:09
بخشدار مرکزی دیر در گفتگو با اتحاد خبر:
انتخاب روستای جبرانی به عنوان روستای هدف توسعه

اتحاد خبر: بخشدار مرکزی شهرستان دیر گفت: روستای جبرانی به عنوان روستای هدف توسعه انتخاب و به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی شده است.

اتحاد خبر: بخشدار مرکزی شهرستان دیر گفت: روستای جبرانی به عنوان روستای هدف توسعه انتخاب و به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی شده است.


صفدر صالحکار صبح امروز در گفتگو با اتحاد خبر ، اظهار داشت: روستای جبرانی از توابع شهرستان دیر از سوی معاونت عمرانی استانداری بوشهر به عنوان روستای هدف توسعه و ترویج صنایع دستی انتخاب و به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه این روستا  دارای ساحل بکر و زیبایی می باشد و  از لحاظ تاریخی به دلیل وجود چاهای قدیمی دوره ساسانیان را دارد، این روستا به عنوان روستای هدف انتخاب شد.

 

صالحکار افزود: توانمند سازی  زنان روستایی، اشتغال و تقویت روحیه کارآفرینی در آنان از جمله راهکارهای موثری به شمار می رود که اثرات آن در درازمدت مشهود می شود.

بخشدار شهرستان دیر تصریح کرد: در این طرح تسهیلاتی به فعالان حوزه تولید صنایع دستی پرداخت می گردد و اقلام تولید شده در اسفند ماه سال جاری در بازارچه فروش صنایع دستی که در روستا برپا می شود به فروش می رسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این  روستا با داشتن جاذبه های گردشگری بنای تاریخی و ساحل ماسه ی و بکر ، پارک ساحلی در حال ساخت و ظرفیت ورزش های ساحلی و آبی با تجهیز آن به خانه های بوم گردی و مسافر کاشانه و برگزاری نمایشگاه محصولات بومی بزودی میزبان علاقمندان به گردشگری و بوم گردی خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104922