امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 آبان 1397 - 08:56

اتحاد خبر-ثریا شیری: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشستی با اصحاب رسانه به شایعات و ابهاماتی که وجود داشت پاسخ گفت. مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست رسانه ای که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات خانه معلم شماره 1 شهر بوشهر برگزار شد، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، اظهار داشت: مشکلات عمده ای در آموزش و پرورش ...

اتحاد خبر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشستی با اصحاب رسانه به شایعات و ابهاماتی که وجود داشت پاسخ گفت. مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست رسانه ای که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات خانه معلم شماره 1 شهر بوشهر برگزار شد، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، اظهار داشت: مشکلات عمده ای در آموزش و پرورش کل کشور وجود دارد که این مشکلات بر کیفیت آموزشی تاثیر می گذارد.


ناصر کرمی فاصله ی زیاد از پایتخت را از عوامل مشکلات آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود: مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده است که آموزش و پرورش نتواند به اهداف خود برسد، همچنین پرداخت نشدن به موقع حقوق و مطالبات معلمان، مدارس دو یا سه نوبته و کمبود امکانات از دیگر مشکلات آموزش و پرورش است.


کرمی با بیان اینکه در بعضی از روستاها و شهرها مجبور به استفاده از فضاهای تخریبی برای آموزش هستیم، گفت: در سه سال اخیر کلاس های تخریبی از یک هزار و 330 به 700 کلاس تخریبی رسیده است که این تعداد با توجه به جمعیت کم استان بوشهر زیاد است.
وی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی افزود: خروجی نیروی انسانی مجرب در آموزش و پرورش استان بوشهر از ورودی آن بیشتر است و با وجود در نظر گرفتن ردیف های استخدامی برای جذب نیروی انسانی، باز هم داوطلب کافی بخصوص از آقایان وجود ندارد و این به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات معلمان است.
کرمی دلسوزی مردم و مسئولین را از نقاط قوت آموزش و پرورش استان عنوان کرد و بیان داشت: با وجود اینکه استان بوشهر از گذشته و حال جزو استان های برتر از نظر آموزشی نبوده است و در نیمه ی پایین جدول هستیم، اما به نسبت خودمان مسیر رو به رشدی را در پیش گرفته ایم.
وی پوشش تحصیلی در شاخص های آموزشی دوره ی ابتدایی را رضایت بخش برشمرد و افزود: در دوره ی متوسطه ی اول چون برنامه ی ویژه ای نداشته ایم پیشرفت چندانی هم حاصل نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر توجه ویژه ای که به دوره ی متوسطه ی دوم شده است، بیان داشت: در دوره ی متوسطه ی دوم چون خروجی آموزش و پرورش بوده است برنامه های خوبی پیاده شد و با اجرای یک طرح دو ساله در کنکور سراسری از رتبه ی 22 به 16 رسیدیم.
کرمی همچنین تلاش استاندار بوشهر و دیگر اعضای شورای آموزش و پرورش و همچنین کمک خانواده ها را در رسیدن به نیمه ی بالای جدول موثر دانست و تاکید کرد: حق مردم استان بوشهر بیشتر از این است و این امر نیازمند تلاش و کار بیشتر است.
وی همچنین تاکید کرد: برای بهبود وضعیت استان باید از مقطع پیش دبستانی تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.


دریافت اضافه کاری دوبل مدیرکل
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به شایعه ی مربوط به دریافت دو ردیف اضافه کاری از وزارت آموزش و پرورش و هم استان، افزود: از زمان آغاز خدمتم به عنوان مدیرکل، طبق گفته ی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش قبل از مدیریت من، گمان می کردم دریافتی من از وزارت خانه به عنوان کارانه و پاداش بوده است و اضافه کار از استان پرداخت می شود، اما بعد از مدتی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ورود کردند و مستندات را تحویل دادم و مشخص شد آنچه از وزارتخانه و استان پرداخت می شود هر دو اضافه کار است که به مدیران پیش از من هم پرداخت شده بود.
کرمی افزود: با ورود دستگاه های نظارتی، به پنج قسمت وزارتخانه مستندات را تحویل دادم و اعلام کردم که حاضر به برگرداندن اضافه کاری هستم.
وی ادامه داد: اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه طبق دستور مقام عالی وزارت ورود کردند و بررسی کردند و در نهایت از استان خواسته شد که آنچه از استان به عنوان اضافه کار به حساب من واریز شده است محاسبه و برگردانده شود.
کرمی همچنین خاطرنشان کرد: کل دریافتی من محاسبه و مبلغ نهایی حدود 35 میلیون تومان اعلام شد که از حساب من به استان پرداخت شد و به وزارتخانه ارائه شد و بعد با دریافت وام تمام مبلغ را یک جا تسویه و پرداخت کردم که فیش پرداختی آن و نامه ی وزارتخانه و جواب اداره کل ارزیابی عملکرد وزارتخانه هم موجود است.


واگذاری هنرستان جابرابن حیان به مجموعه ی پلیمر
ناصر کرمی در خصوص شایعه ی واگذاری هنرستان جابرابن حیان به مجموعه ی پلیمر با بیان اینکه طبق نامه ی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر درسال 95، همه ی دستگاه ها موظف شدند پروژه های نیمه تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کنند، اظهار داشت: طبق این نامه از تمامی دستگاه ها خواسته شده بود که پروژه های نیمه تمام را به مزایده بگذارند و طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار نمایند چون دولت برای تکمیل این پروژه ها اعتباری نداشت.
کرمی افزود: با وجود اینکه پروژه های آموزش و پرورش توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد 25 پروژه ی نیمه تمام را آگهی کردیم که هیچ کس داوطلب نشد و فقط برای هنرستان نیمه تمام جابرابن حیان مجموعه ی پلیمر درخواست داد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع اولین تجربه ی آموزش و پرورش در استان بود خاطرنشان کرد که در این خصوص نامه نگاری ها و اطلاع رسانی ها انجام شده بود.
کرمی با بیان اینکه پروژه ی هنرستان جابر با پیشرفت زیر 30 درصد به مدت 7 سال نیمه تمام مانده بود، افزود: با توجه به اولویت پروژه های بالای 60 درصد برای تکمیل، پس از انجام کارشناسی ها و مزایده ها، قرار شد این مجموعه پروژه را تکمیل و به مدت 12 سال برای کار آموزشی در اختیار بگیرد به این صورت که در نوبت صبح دانش آموزان هنرستانی را به صورت غیردولتی و با دریافت پول پوشش بدهد و آموزش بدهد و آخر هفته برای دانشگاه و استفاده ی مجموعه ی پلیمر باشد.
وی خاطرنشان کرد: به این صورت بخش خصوصی ورود کرده و پروژه را تکمیل می کند و به مدت 12 سال دانش آموزان را پوشش می دهد و کار آموزشی می کند و در نهایت کل فضای هنرستان به اداره ی آموزش و پرورش برگردانده می شود.

سفر مدیرکل آموزش و پرورش به آلمان
کرمی با بیان اینکه یک هیئت آلمانی به دانشگاه پلیمر آمده بودند و با تعدادی از مدرسین و استاندار و مسئولین نشست داشتند، اظهار داشت: در این نشست هیئت آلمانی اعلام کردند که در آگوست 2018 یک کنفرانس برای کارآفرین های کوچک و متوسط در آلمان برگزار می کنند.
وی افزود: چون به درخواست رئیس دانشگاه پلیمر درس کارآفرینی را در این دانشگاه تدریس میکردم و در آن نشست حضور داشتم رئیس دانشگاه پلیمر از من خواست در کنفرانس شرکت کنم و اعلام کردند که تمامی هزینه ها از طرف خود هیئت آلمانی است.
کرمی با اشاره به اینکه از طرف دانشگاه FHM آلمان دعوتنامه رسمی داشته است، بیان داشت: این دانشگاه یک دانشگاه غیردولتی است که در سال 2017 برترین دانشگاه بود.
وی خاطرنشان کرد: سفر من با حضور مسئولان و با اطلاع حراست وزارتخانه بود، در این سفر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر که خود در آن دانشگاه تدریس می کردند همراه من بود.
کرمی ادامه داد: کل سفر 5 روز بود که 3 روز در کنفرانس کارآفرینی و بازدیدهای پیرامونی گذشت.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه قرار بود دبیرستان شهدای هسته نیروگاه اتمی در عرض 2 سال ساخته شود، بیان کرد: طبق تفاهم نامه ای که صورت گرفته بود قرار بود این دبیرستان طی دو سال ساخته شود که این اتفاق نیفتاد و همچنین قرار بود به صورت هیئت امنایی و با عضویت ثابت نیروگاه اتمی اداره شود.
ناصر کرمی با اشاره به امکانات این دبیرستان گفت: این دبیرستان شامل 36 کلاس مجهز، بیش از 1000 دانش آموز، بیش از 100 نفر کارمند و سالن آمفی تئاتر است و تاکنون 18 میلیارد تومان هزینه شده است.
کرمی تاکید کرد: با تزریق 5 میلیارد تومان ساخت این پروژه به پایان می رسد.
وی افزود: طبق مصوبه ی شورای آموزش و پرورش قرار شد اداره ی این دبیرستان به صورت هیئت امنایی باشد و نیروگاه اتمی عضو ثابت هیئت امنا باشد و بتواند به مدیریت این مجموعه کمک کند.


میزان هزینه ی صورت گرفته ی خانم معلم شماره 2
کرمی در خصوص شایعات هزینه ی بازسازی مرکز آموزشی و پژوهشی و تبدیل آن به خانه معلم شماره 2 شهر بوشهر با بیان اینکه مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان برای دریافت اعتبار سند شده است، اظهار داشت: این مبلغ کل هزینه ی بازسازی خانه معلم شماره 2 نبوده است و از این مبلغ 430 میلیون تومان مربوط به سالن غذاخوری همجوار این مرکز است، بالغ بر 394 میلیون و 700 هزار تومان بابت تجهیز و تعمیر خانه معلم شماره 1 و با موافقت برنامه و بودجه بوده است، مبلغ حدود 640 میلیون تومان بابت تجهیزات سیستم سرمایشی و گرمایشی بوده است.
وی افزود: همچنین مبلغ 1 میلیارد و 529 میلیون تومان را بابت تعمیرات ساختمانی هزینه شده است.
کرمی ادامه داد: درآمد این مرکز قبلا در سال به 10 میلیون تومان هم نمی رسید و اکنون ماهیانه بالغ بر 40 میلیون تومان درآمد خالص باید به آموزش و پرورش تحویل بدهد.













کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/08/23 - 14:56
0
0
سلام
درود بر مدیر کل روشنگر

ظاهراً با این حساب دو تا ۳۵ میلیون تومان بابت اضافه کاری به حساب جناب مدیر کل واریز شده و در سنوات و دوره های قبل هم مدیران کل دو تا اضافه کاری دریافت می کرده اند.
متوجه نشدم مبلغ ۳۵ میلیون فقط اضافه کاری مربوط به چند ماه بوده است؟!
در حالی که با گذشت دو سال هنوزحق الزحمه امتحانات نهایی خرداد ماه ۹۶ و ۹۷ دبیران و عوامل اجرایی به بهانه عدم تخصیص اعتبارات لازم پرداخت نشده است!
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 7 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 19 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 20 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...