کد خبر: 104839 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 آبان 1397 - 12:00
رییس ثبت احوال دشتستان در گفتگو با «اتحاد خبر»؛
صدور بیش از 112 هزار فقره کارت هوشمند ملی در شهرستان دشتستان / "اتحاد جنوب" همواره مایه ی افتخار و برکت بوده است

اتحاد خبر: رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان با حضور در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه توضیحاتی در خصوص کارت هوشمند ملی و خدمات ثبت احوال ارائه داد. به گزارش «اتحاد خبر»؛ مرتضی ایزدی اظهار داشت: با توجه به اینکه در برنامه توسعه ششم کشور بحث دولت الکترونیک مدنظر بوده و یکی از مولفه های ورود به سامانه ...

اتحاد خبر: رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان با حضور در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه توضیحاتی در خصوص کارت هوشمند ملی و خدمات ثبت احوال ارائه داد.

 

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ مرتضی ایزدی اظهار داشت: مجموعه رسانه ای اتحاد جنوب همیشه باعث شده اند یک رابطه حسنه میان مردم و ثبت احوال برقرار بشود و همچنین موجب شده اند جایگاه ثبت احوال نزد مردم تثبیت شود و "اتحاد جنوب" همواره مایه ی افتخار و برکت در سطح شهرستان بوده است.

 


وی افزود: یک واقعیت که امروز نمود پیدا کرده بحث کاربردی شدن کارت ملی است. با توجه به اینکه در برنامه توسعه ششم کشور بحث دولت الکترونیک مدنظر بوده و یکی از مولفه های ورود به سامانه دولت الکترونیک دارا بودن کارت ملی هوشمند است و با توجه به اینکه تعدادی از مردم شهرستان دشتستان هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اند لازم می دانیم به اطلاع برسانیم که از ابتدای سال 98 کارت ملی قدیمی به طور کامل از اعتبار ساقط شده و کارت هوشمند ملی جای آن را خواهد گرفت.

 

رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان با اشاره به جایگاه و اهمیت کارت هوشمند ملی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی بایست در حد توان به این موضوع کمک نمایند، اهمیت این کارت از آنجایی است که همه کارت ها و اسناد و مدارک هویتی که امروز در دستان مردم است در یک کارت به نام کارت هوشمند ملی تجمیع شده  که در کشورهای پیشرفته نیز از همین سیستم استفاده می شود و مردم دارای یک کارت هویتی می باشند و مدارکی از قبیل دفترچه بیمه، گواهینامه رانندگی، گواهی پایان خدمت، گذرنامه و... در این کارت تعبیه شده است.


ایزدی خاطرنشان کرد: عامل بسیار مهمی که باعث شده این کارت برای مردم کاربرد داشته باشد کاهش حوادث ترافیکی و ایاب و ذهاب و همچنین دسترسی آسان به مرکزی که خدمات اداری را ارائه دهد؛ به نوعی کارت هوشمند ملی یک نظم اداری ایجاد می کند.

 

وی با بیان برخی از آمارها گفت: در چند ماه اخیر تنها در ثبت احوال 4 هزار استعلام از ادارات مرتبط انجام داده ایم که این حجم از کار وقت و هزینه زیادی برای کارمندان و مردم در بر داشته است.


رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان تاکید کرد: واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در شهرستان دشتستان 185 هزار و 929 نفر می باشند. جمع کل درخواست ها از سال 92 تا امروز 143 هزار و 403 درخواست بوده که صادر و به ارباب رجوع تحویل داده شده است. کارتهای صادره 112 هزار و 229 فقره بوده است که تعدادی از این کارت ها در اداره مانده و صاحبان این کارتها جهت تحویل مراجعه نکرده اند. جمعیت باقیمانده در سطح شهرستان 42 هزار و 527 نفر بوده که با توجه به پایان سال این جمعیت بخشی از کار است و افرادی که به تازگی وارد 15 سالگی می شوند نیز به این جمعیت ثابت افزوده می شوند که باید یک اطلاع رسانی دقیق انجام شوند تا مردم هر چه سریعتر نسبت به دریافت این کارت اقدام نمایند.

 

مرتضی ایزدی خبر داد: تعداد 16 مرکز با تجهیزات و آماده ارائه خدمات ثبت احوال جهت دریافت کارت هوشمند در شهر برازجان وجود دارد، و همچنین دفاتر پیشخوان و نمایندگی در شهرهای آبپخش، تنگ ارم و حتی بوشکان و کلمه مستقر گردیده است. در حال حاضر ما وظایف خود را نسبت به مردم –یعنی تهیه تجهیزات و در اختیار قرار دادن امکانات را انجام داده ایم- و اینجا همت مردم را می طلبد که مراجعه نمایند. همچنین ایستگاه های سیار را فعال کرده ایم که امیدواریم دهیاری ها همکاری های لازم را به عمل بیاورند تا با اعزام این ایستگاه ها به مناطق مختلف اقدامات لازم جهت صدور کارت هوشمند ملی هزینه های ایاب و ذهاب و دیگر موارد به مردم تحمیل نشود.

 

وی ابراز داشت: سابق بر این از زمان ثبت تقاضا تا تحویل کار یک هفته و در بدبینانه ترین حالت یک ماه زمان میبرد اما الان آخرین کارت ها مربوز به اردیبهشت ماه بوده است. سعی ما بر این است که کارت ها به مرور زمان صادر و تحویل شود اما موضوع تحریم ها سبب تاخیر در صدور کارت ها شده که من همین جا از مردم عزیزمان به سبب این تاخیر عذرخواهی می کنم.

 

رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه کسانی که برای اولین بار می خواهند کارت ملی بگیرند اولویت دارند، افزود: با سازوکارهایی که انجام داده ایم یقین داریم که تا پایان سال بخش کثیری از مردم صاحب کارت هوشمند خواهند شد، اما حضور مردم و دانستن اهمیت کار نیز خیلی مهم است که این کار را به ماه های آخر نسپارند تا ما نیز بتوانیم پاسخگو باشیم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104839