کد خبر: 104798 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 21 آبان 1397 - 09:28
پرسپولیس فراتر از قهرمان آسیا

اتحاد خبر-محمدرضاکمالی نژاد: شنبه نوزدهم آبان نود و هفت ورزشگاه پیر آزادی تهران میزبان رقابتی سخت و حساس از فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا در دور برگشت بین پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن بود.این مسابقات  از سال ۱۹۶۷ تحت عنوان جام باشگاههای آسیا به همگان معرفی شد که با حضور ۳۲ باشگاه برگزار می شد که از سال...

محمدرضاکمالی نژاد

 

شنبه نوزدهم آبان نود و هفت ورزشگاه پیر آزادی تهران میزبان رقابتی سخت و حساس از فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا در دور برگشت بین پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن بود.


این مسابقات  از سال ۱۹۶۷ تحت عنوان جام باشگاههای آسیا به همگان معرفی شد که با حضور ۳۲ باشگاه برگزار می شد که از سال ۲۰۰۲ تا کنون تحت عنوان لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا برگزار می شود.


موفق ترین تیم این رقابت ها پوهانگ استیلرز کره جنوبی است که با سه قهرمانی بیشترین افتخار را کسب کرده است.



این مسابقات در فصل اخیر با درخشش پرسپولیس ایران توام شد و این باشگاه توانست با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالات خود و از دست دادن بازیکنانی چون وحید امیری، مجتبی محرمی، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی و مصدومیت ربیع خواه، حسین ماهینی و ... به فینال مسابقات برسد.


این بدشانسی که گریبانگیر ارتش سرخ ایران شده بود در دور رفت فینال نیز دست از سر آنها بر نداشت و با اخراج سیامک نعمتی و مصدومیت امید عالیشاه در تمرینات آنها را در بدترین شرایط ممکن قرار داد و با شکست دو بر صفر در بازی رفت و چشم امید به جهنم آزادی، انگیزه بازیکنان و تدبیر برانکو به قهرمانی امیدوار نگه داشت.


پرسپولیس میزبان کاشیما آنتلرز بود و میدانست باید دروازه خود را بسته نگه دارد و بعد از آن به دنبال به ثمر رساندن  گل باشد.


بازی منطقی بازیکنان پرسپولیس برای بسته نگه داشتن دروازه و به گل رسیدن در درجه دوم به حقیقت نپیوست و ذکاوت ژاپنی ها و تجربه بازیکنان برزیلی آنها بازی را با نتیجه بدون گل به پایان رساند.


با توجه به میل ایرانی ها برای رسیدن به گل، نظر همه کارشناسان را به بسته بازی کردن ژاپنی ها نزدیک کرد ولی مربی با هوش آنها تدبیر دیگری را اندیشید.


ژاپنی ها که در فوتبال خود به سرعت در بازی معروف هستند و همیشه با این ترفند به مصاف رقیبان خود می رفت اینبار با کُند کردن بازی و بردن توپ به کناره ها عملا سرعت بازی را گرفتند و بازی را خصوصا در نیمه دوم کاملا از جریان انداختند.


این کار با انجام و گرفتن خطاهای پی در پی و مجبور کردن داور به قطع  بازی انجام شد و معدود دفعاتی که بازی در جریان بود پرسپولیس به موقعیت می رسید.


متاسفانه پرسپولیس به دلیل نداشتن یک طراح خوب نتواست مهاجمین خود را در موقعیت گل قرار دهد و همین موضوع به ترفند ژاپنی ها کمک کرد و پرسپولیس در دور برگشت با تساوی بدون گل به نایب قهرمانی بسنده کرد و با این وجود مورد تشویق هوادران قرار گرفت تا از بازیکنان زحمت کش این تیم قدر دانی شده باشد.


امیدواریم این موفقیت ها در فوتبال ما ادامه دار باشد و به فوتبال تیم ملی ایران نیز برسد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104798