کد خبر: 104792 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 آبان 1397 - 08:30
بارندگی ها در استان بوشهر تا پایان هفته تداوم دارد

اتحاد خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت:باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی بارندگی ها در این استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

اتحاد خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت:باتوجه به ورود سامانه جدید بارشی بارندگی ها در این استان تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

به گزارش ایرنا؛ زهرا راستگو یکشنبه افزود: با فعالیت یک سامانه بارشی که از شب گذشته مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده در کنگان، دیر، جم، اهرم، بوشهر و گناوه به ترتیب 19، 14، 12، 12، 10 و 10 میلیمتر بارش ثبت شد.


وی بیان کرد: این سامانه با شدت و ضعف تا فردا به صورت پراکنده دربیشتر مناطق جنوبی استان بوشهر فعال است.


راستگو ادامه داد: شهر بوشهر تاکنون با 105 میلیمتر رکورددار بارش های پاییزی این استان است.


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی در این استان در هفته گذشته تا کنون در بوشهر، خارگ، دیلم، گناوه و برازجان به ترتیب 105، 95، 81، 54 میلیمتر باران ثبت شده است.


وی اظهار داشت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت سه شنبه وارد استان می شود که بارش های آن در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در سطح استان بوشهر محسوس است.


راستگو ادامه داد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای بویژه پیش بینی شده است.


وی اظهار داشت: در نیمه جنوبی استان صبحگاه فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی و احتمال کاهش دید دور از انتظار نیست.


راستگو ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 10 تا 34 کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از 50 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.


وی گفت: برای 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس 30 تا 90 سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد گاهی بیش از 150 سانتیمترپیش بینی شده است.


راستگو افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 05:33 ، مد اول دریا ساعت 11:39 ، جزر دوم ساعت 15:59 و مد دوم در ساعت 22:24 خواهد بود./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104792