امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 آبان 1397 - 09:51
اتحاد خبر: دموکرات ها در مجلس نمایندگان که طعم پیروزی الکترال را چشیده اند و اکنون به توانایی احضار مقامات به مجلس، مسلح شده اند، قصد دارند نظارت مجلس بر دولت را تشدید کنند که شامل مواردی می شود از قبیل اقدامات وزارت امور خارجه علیه دیپلمات های باسابقه، احتمال مشارکت کاخ سفید در فساد و ارتباط رییس جمهوری با قدرت های خارجی.
اتحاد خبر: دموکرات ها در مجلس نمایندگان که طعم پیروزی الکترال را چشیده اند و اکنون به توانایی احضار مقامات به مجلس، مسلح شده اند، قصد دارند نظارت مجلس بر دولت را تشدید کنند که شامل مواردی می شود از قبیل اقدامات وزارت امور خارجه علیه دیپلمات های باسابقه، احتمال مشارکت کاخ سفید در فساد و ارتباط رییس جمهوری با قدرت های خارجی.

به گزارش انتخاب؛ این تحقیقات بخشی از طرح عظیم تری در کنگره هستند که قصد دارد نقش نظارتی سنتی کنگره را احیا کند و محدودیت هایی برای تلاش دولت ترامپ به منظور ایجاد تغییر در معاهدات تجاری و اقلیمی بین المللی ایجاد کند. نمایندگان دموکرات متوجه هستند که به دلیل مستحکم شدن موقعیت جمهوریخواهان در مجلس سنا، دست آنها برای اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت ترامپ چندان باز نیست. اما آنها معتقدند با ترتیب دادن برنامه های تحقیق و تفحص برگزاری جلسات استماع، قادر خواهند بود موجب شفافیت بیشتر عملکرد دولت ترامپ در صحنه بین المللی شوند.

 

الیوت انگل که احتمال می رود ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان را به دست بگیرد می گوید: "مردم آمریکا با رای خود نشان دادند که خواستار بازگشت پاسخگویی و نظارت در واشنگتن هستند". او معتقد است کمیته از ماه ژانویه آمادگی خواهد داشت تا دولت را تحت نظر بیاورد و مانع سیاست هایی شود که موجب تضعیف قدرت رهبری آمریکا در جهان می شوند.

 

دموکرات ها در پی یک طرح کلان نظارتی به واسطه کمیته های متعدد هستند از قبیل کمیته انتخابی دائم در امور اطلاعاتی، کمیته نظارت و اصلاحات دولتی و کمیته روابط خارجی. آنها قصد دارند اتهامات اختلاس، تضییع اموال دولتی و سوءاستفاده از قدرت را در مواردی مانند رسوایی های اخلاقی، دستکاری در گزارشات امنیتی برای انتصابات دولتی، امپراتوری وسیع و غیرشفاف مالی ترامپ و حملات با انگیزه سیاسی به اعضای دولت مورد بازرسی قرار دهند.

 

جمهوریخواهان زودتر از موعد در برابر این اقدامات موضع گرفته و آن را غیرسازنده دانسته اند. رهبری اکثریت سنا، میچ مک کانل چهارشنبه صبح در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: "دموکرات ها در مجلس باید به این بیندیشند که راهبرد فشار بر رییس جمهوری چه مطلوبیتی دارد. من اطمینان دارم که این حربه برای آنها نتیجه بخش نخواهد بود".

 

احتمالا یکی از اهداف دموکرات ها، وزارت امور خارجه خواهد بود. دموکرات های مجلس و سنا می گویند سال گذشته در تعقیب اتهام اعمال فشار بر مقامات دولتی خدمات کشوری و روابط خارجی در دوران وزارت رکس تیلرسون و سپس مایک پومپئو، با ممانعت هایی مواجه شدند. به گفته یکی از اعضای کنگره علی رغم قول همکاری از سوی پومپئو، تحقیقات کاملا راکد مانده است. او در ادامه گفت: "گمان نمی کنم کسی علاقه به احضاریه های متعدد داشته باشد اما در صورت درخواست مجلس، اسناد خواسته شده باید تحویل داده شوند".

 

سخنگوی وزارت امور خارجه رابرت پالادینو، انتقادات را کاملا بی ربط خواند و مدعی شد وزارتخانه اش حداکثر همکاری را با نهادهای نظارتی داشته است هرچند از اعلام جزییات درباره نحوه همکاری با کنگره خودداری کرد. قدرت تحقیقاتی مجلس جدید دموکرات به یافتن پاسخ معضلات طولانی مدتی کمک خواهد کرد که رهبری جمهوریخواه مجلس از تعقیب آنها طفره می رفتند.

 

مکس برگمن، کارمند سابق وزارت خارجه می گوید: "در وزات امور خارجه، چه در دوره تیلرسون و چه پومپئو، آنچه روشن است این است که مسائل مدیریتی و معضلات بحث برانگیز زیادی وجود دارد که باید موضوع تحقیقات مجلس قرار بگیرند. مدیریت این وزارتخانه باید نهایتا زیر میکروسکوپ نظارتی مجلس برود".

برت شافر، کارشناس سازمان ملل در بنیاد هریتج معتقد است با کنترل سنا توسط جمهوریخواهان، از مجلس انتظار می رود چتر نظارتی خود را گسترده تر کند. به گفته او: "مجلس می تواند به دنبال موارد تعارض منافع در جریان تحقیقات باشد و خواستار برگزاری جلسات استماع شود. آنها می توانند از دفتر پاسخگویی دولت گزارش بخواهند.

 

اما بعید می دانم اینها به تحولی در سیاست خارجه منجر شود. بازجویان کنگره تلاش کرده اند به ایمیل ها واسناد مقامات انتصابی مانند برایان هوک، مشاور رکس تیلرسون و اکنون رییس گروه اقدام علیه ایران و ماری استال، لابی گر سابق غذا و مشاور ارشد دفتر سازمان امور بین الملل دسترسی پیدا کنند.

 

به عنوان بخشی از این اقدامات، دموکرات ها توجه ویژه ای به نقش شورای سیاست گذاری داخلی کاخ سفید دارند که با ریاست استفان میلر به تجدیدنظر در سیاست مهاجرپذیری می پردازد. میلر اثرگذاری هایی خارج از حوزه اختیاراتش در وزارت امورخارجه، آژانس توسعه بین المللی آمریکا و سایر نهادهای فدرال از طریق انتصاب شبکه ای از کارمندان همفکر در پست های کلیدی فدرال دارد.

 

همچنین قانونگذاران قصد دارند ارتباطات مالی ترامپ با کشورهای دیگر را مورد بازرسی قرار دهند؛ از عادت سکنی دادن دیپلمات های خارجی در هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن گرفته تا معاملات املاک خارجی یا کمک های خارجی به کمپین ریاست جمهوری ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶. به گفته یکی از مقامات کنگره، باید تحقیقاتی در خصوص سرمایه گذاری های املاک ترامپ به عمل آید.

 

نماینده مجلس اریک سالول، عضو کمیته اطلاعاتی مجلس معتقد است خانواده و تشکیلات مرتبط با ترامپ روابط مبهمی با قطری ها، اماراتی ها و سعودی ها دارند. بازجویان معتقدند پرداخت های مالیاتی ترامپ برای روشن شدن روابط مالی ترامپ با کشورهای خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

ریچارد نیل که انتظار می رود ریاست یکی از کمیته های مجلس را به دست بگیرد به سی ان ان گفته است که احتمالا به عنوان بخشی از تحقیق درباره نقض قانون اساسی در رابطه با ممنوعیت دریافت هدایا از کشورهای خارجی، خواستار تحویل اسناد مالیاتی ترامپ شود./د



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • تصاویر اتحاد خبر از حال و هوای نوروز باستانی در برازجان
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 2 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 2 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 3 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 5 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 6 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 7 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 10 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 10 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 10 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...