کد خبر: 104586 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 آبان 1397 - 21:56
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در نشست با خبرنگاران:
بدهی یکهزار میلیارد ریالی مردم و ادارات استان بوشهر به اوقاف/رسانه ها فرهنگ وقف مشارکتی را ترویج کنند

اتحاد خبر:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به بدهی یکهزار میلیارد ریالی مردم دستگاه های اجرایی این استان به اوقاف گفت: رسانه برای ترویج فرهنگ وقف و بویژه وقف مشارکتی در جامعه تلاش کنند.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز دوشنبه در  نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه وقف افزود: وقف از دیرباز وجود داشته...

اتحاد خبر_ثریا شیری:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به بدهی یکهزار میلیارد ریالی مردم دستگاه های اجرایی این استان به اوقاف گفت: رسانه برای ترویج فرهنگ وقف و بویژه وقف مشارکتی در جامعه تلاش کنند.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور روز دوشنبه در  نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه وقف افزود: وقف از دیرباز وجود داشته ولی با این وجود هنوز آحاد جامعه با آن آشنا نشده اند.
وی اظهار داشت: امروزه به وقف توجه کمتری می شود که به دلیل آگاه نبودن جامعه به مسائل وقف است لذا از رسانه ها انتظار می رود اطلاع رسانی لازم در مورد وقف و بویژه وقف مشارکتی را داشته باشند.
اسماعیل پور در ارتباط با برنامه های دهه وقف در استان بوشهر گفت: حضور در مصلی نماز جمعه بوشهر و پاسخگویی به سوالات مردم، نشست دانشجویی در دانشگاه های خلیج فارس و آزاد اسلامی بوشهر، غبارروبی امامزاده عبدالمهیمن، نشست با روحانیون، تجلیل از یاوران وقف با حضور اصحاب رسانه از جمله برنامه های دهه وقف در استان بوشهر است.



وی اظهار داشت: در این دهه همچنین از یاوران وقف شامل اصحاب رسانه، واقفان و خادمان بقاع متبرک تجلیل و قدردانی می شوند.
 اسماعیل پور بیان کرد: همزمان با ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی یک دوره مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: وقف حق الناس عمومی بوده و درآمد حاصل از وقف باید صرف فقرا و خدمت رسانی به نیازمندان جامعه شود.

اسماعیل پور ادامه داد: سازمان اوقاف و امورخیریه متولی صیانت و حمایت از وقف است.
وی گفت: خیلی از برنامه های دینی و فرهنگی تشکل های مردمی و مذهبی با مشکل مالی مواجه هستند و می توانند این موانع را با درآمد از محل وقف مشارکتی مرتفع کنند.

اسماعیل پور با اشاره به اجرا طرح تربیت حفظ قرآن کریم اظهار داشت: برای این طرح سهم استان بوشهر 6 هزار سهمیه است که از این شمار یکهزار و 200 سهم آن ویژه شهر بوشهر است.

وی در ادامه  با اشاره به افتتاح فاز اول مجتمع دارالقرآن امام جعفر (ع) کوی شهید عاشوری گفت: فاز اول مجتمع دارالقرآن امام جعفر (ع) کوی شهید عاشوری تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: این استان استعدادهای درخشان قرآنی  در عرصه ملی و بین المللی دارد اما با این وجود در ارتباط با موقوفات قرآنی با کمبود مواجه است.

اسماعیل پور در ارتباط با وقف های قرآنی استان بوشهر  در سال جاری گفت: امسال 2 وقف جدید قرآنی در شهرستان های جم و دیر این استان به ثبت رسیده است.

وی در ارتباط با رقبه های کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: این استان  155 رقبه کشاورزی 2 هزار و 57 هکتاری فاقد درآمد و  202 رقبه کشاورزی 1 هزار و 153 هکتاری درآمد زا دارد.

















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104586