کد خبر: 104321 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 آبان 1397 - 09:32
دانشگاه بوشهر جواز حضور در مسابقات جهانی کمیکار را گرفت

اتحاد خبر: سرپرست تیم کمیکار دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه در رقابت های کمیکار کشور با دستیابی به عنوان چهارم مجوز حضور در مسابقات جهانی را گرفت. آرش خسروی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دوازدهمین دوره مسابقات کشوری کمیکار با حضور 28 تیم برگزار شد.وی یادآور شد: مسابقات کمیکار، یک رقابت گروهی است که در آن، خودرو‌هایی در...

اتحاد خبر: سرپرست تیم کمیکار دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه در رقابت های کمیکار کشور با دستیابی به عنوان چهارم مجوز حضور در مسابقات جهانی را گرفت.

به گزارش ایرنا، آرش خسروی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دوازدهمین دوره مسابقات کشوری کمیکار با حضور 28 تیم برگزار شد.

وی یادآور شد: مسابقات کمیکار، یک رقابت گروهی است که در آن، خودرو‌هایی در مقیاس کوچک با نیروی پیشران شیمیایی دوستدار محیط زیست و غیرفسیلی با هدف توسعه فناوری‌های تولید توان پاک طراحی می‌شوند.


خسروی افزود: این خودروها باید مسافتی را که اندکی پیش از شروع مسابقه اعلام می‌شود با حمل میزان بار (20 تا 50 درصد وزن ماشین) با سرعت مشخصی طی کنند.


وی ادامه داد: تیم دانشگاه خلیج‌فارس با رویکرد نوآوری و کارآفرینی، با طراحی پیل سوختی Zinc-Air که با محیط زیست سازگار و آلودگی تولید نمی‌کند، در این مسابقه شرکت کرد.


خسروی یادآور شد: ایده این پیل سوختی جدید، پیشتر توسط اعضای این تیم در پارک علم و فناوری خلیج فارس به ثبت رسیده که طراحی کم‌نظیر این پیشرانه و ایده‌های نوین آن، سبب شد دانشگاه خلیج‌ فارس در رقابت های کشور خوش بدرخشد.


رئوف ربیعه، علی جوکار، محمد سیاهو، محسن رستم‌پور، حامد فخری، فاطمه ملاح‌زاده، و الهام انصاری در رشته مهندسی شیمی و محمد جمشید نژاد دررشته مهندسی برق اعضای تیم کمیکار دانشگاه خلیج فارس در این رقابت ها بودند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104321