امروز: يکشنبه 27 آبان 1397
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 07 آبان 1397 - 08:53
نقدی به نامه آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی

اتحاد خبر- مختار فیاض: اخیرا آقای محمد یزدی که در طول این چهل سال، مناصب و جایگاه های مختلف انتصابی را اشغال و تجربه کرده است؛ و هر جایگاهی را که تحویل گرفته، جز ویرانه ای غیرقابل مرمت، به نفر بعد تحویل نداده است؛ در قالب نامه ای سرگشاده، آیت الله العظمی شبیری زنجانی را با لحنی بسیار بچگانه، موردخطاب قرار داده و با سخنانی بی پایه و مضحک...

نامه ای بچگانه

مختار فیاض:

 

ما مردم عادی و عامی، تصور می کنیم که افراد صاحب منصب که در مصادر امور مملکت نشسته اند؛ عموما بر همه ی امور اشراف دارند و کمتر دچار خبط و خطا می شوند.غافل از این که هر چه افراد از متن و بطن جامعه، فاصله داشته باشد؛ در محاسبات خود، بیشتر دچار دوبینی و خطای فاحش می شوند. خصوصا این که آن افراد؛ چنان دچار توهم باشند که جز نوک بینی مبارک؛ جایی دیگر را نبینند.
اخیرا آقای محمد یزدی که در طول این چهل سال، مناصب و جایگاه های مختلف انتصابی را اشغال و تجربه کرده است؛ و هر جایگاهی را که تحویل گرفته، جز ویرانه ای غیرقابل مرمت، به نفر بعد تحویل نداده است؛ در قالب نامه ای سرگشاده، آیت الله العظمی شبیری زنجانی را با لحنی بسیار بچگانه، موردخطاب قرار داده و با سخنانی بی پایه و مضحک، بر اقدام این مرجع تقلید در دیدار با تعدادی از اصلاح طلبان از جمله سید محمد خاتمی، ایراد وارد کرده است و ضمن تذکر!!! شدید به ایشان، افاضات فرموده اند که: منبعد، چنین اشتباهاتی!!! را تکرار نکند.
هر چند تعداد زیادی از افراد، در حوزه های مختلف فکری،سیاسی و فرهنگی از همان ابتدای انتشار این نامه ، علیه جناب یزدی موضع گیری های قاطعی داشته اند؛ اما به نظر می رسد که هم سابقه ی  واکنش های غیرمنطقی آقای یزدی در موضوعات گوناگون و هم آنچه که در متن و موضوع این نامه ی سطحی و غیرعقلایی دیده می شود؛ شایسته آن بود که همگان در مقابل این حرکت دور از دانش و بینش، فقط سکوت پیشه کنند و خدا را شکر نمایند که هر چه از عمر یزدی و یزدی ها می گذرد؛ بیشتر ماهیت این افراد و جریان فکری خاصی که آنان تبلیغ و ترویج می کنند؛ بر عموم مردم روشن تر و آشکار تر می شود. و فکر می کنم آنچه مرحوم هاشمی راجع به آقای یزدی گفت؛ در همه احوال در برخورد با او، باید مد نظر قرار گیرد که: "آقای یزدی به خاطر بیماری خاصی که دارد؛ همواره در موضع گیری هایش عجولانه عمل می کند.پس لاجرم باید برای بهبودش دعا کرد و در مقابل اهانت هایش فقط "سلام" گفت.

 

هفتم آبانماه نود و هفت



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/08/15 - 08:52
1
0
درود بر دکتر فیاض الحق که سخن از دل ما گفتی
1397/08/14 - 10:20
2
1
درود بردکتر وقلم شیوا ایشان درضمن جناب یزدی بار اولی نیست که هرنوع آزادی را حتی آزادی رفت وآمد ونشست وبرخاست مردم وعلما رازیرسوال میبرد
1397/08/13 - 22:03
2
0
آقای مرتضی تصور میکنی خیلی ‌اهل دین و ایمان هستی که به یک قشر عظیم کشور توهین میکنی‌! ‌یا توهین کردن جزیی از اصول شماست!‌ راست میگن که تندروها همه مثل همند چه طالبان درافغانستان باشد یا داعش در سوریه ، چون آنها هم خودشان را مسلمان تر و معتقدتر از دیگران میدانند!
1397/08/13 - 15:35
1
0
آقای مرتضی مگر چقدر اصولگرا در ایران است که فکر میکنید فقط شما مرجعیت را قبول دارید؟‌ اتفاقا امثال جنابعالی و یزدی ها هستند که به شأن و منزلت مرجعیت احترام نمیگذارند!‌ اصولگراها که زبان توهینشان همیشه تندتر بوده!‌ ‌
1397/08/13 - 14:56
1
0
نمیدونستم آیت الله یزدی این همه طرفدار داره!‌ آخه کسی که تا بحال یک حرف قابل قبول از او شنیده نشده چطور این همه مرید پیدا کرده!‌ نکنه اصولگراها فقط بخاطر دشمنی وی با سید محمدخاتمی است که آیت الله آیت الله میکنند؟
1397/08/13 - 07:42
1
3
خدا را شکر نمردیم .وبالاخره اصلاح طلبان طرفدار یک مرجع ودلسوز مرجع یافتیم .سالها منتظر بودم وشاهد نبودم .اگر نامه یزدی در مصادیق غیر خاتمی بود باز هم خدایی دفاع میکردید
...
1397/08/12 - 23:52
2
0
اصولگرا به کوچکترین انتقاد میگویند توهین !‌ اما دفاع از حق و حقوق یک مرجع تقلید و فردی که هشت سال رییس جمهور این کشور بوده و در هیچ دادگاهی محکوم نشده را برنمیتابند !‌ عجب ولایتمدارهایی هستند!
1397/08/12 - 15:19
0
3
علمای اسلام گاهی علیرغم اختلاف نظرهای شدید، ارادت شدید نیز نسبت به هم داشته اند. یکی از اولین درس هایی که طلبه ها در حوزه می آموزند تحمل عقاید و نظرات مخالف و متضاد علمی و سیاسی است. بهتر است آقای فیاض وارد بحث علما نشوند. علما خود می دانند چطور اختلافات نظری خود را مدیریت کنند اگر امثال ایشان کاسه داع تر از آش نشوند.
1397/08/12 - 11:26
0
2
جناب شفیعی شما می بایست پاسخگوی مطالب خود باشید .
بر چه اساسی به آیت ا... یزدی بزرگوار توهین می کنید ؟
1397/08/11 - 23:40
2
0
درود بر استاد فیاض که مطالبش حرف دل مردم است ،‌ امیدوارم ملت و کشور وانقلاب از شر چنین آدمهای راحت بشن. چرا واقعا افرادی مثل یزدی اینچنین رفتار میکنند و............
1397/08/11 - 01:29
2
0
جانا سخن از زبان ما میگویی . واقعا این جور آدمها چه فکری میکنند که بخود اجازه میدهند به یک مجتهد امر و نهی کنند !‌ کسانی که حتی آداب سخن گفتن و موعظه را حتی بلد نیستند
1397/08/11 - 01:11
2
0
آقای محمد شما چکاره هستید که به یک نویسنده و منتقد که سواد و درک سیاسیش از شما بالاتر است توهین میکنید !‌ شما چرا سنگ کسی را به سینه میزنید که بجز کینه و دشمنی و دخالت بیجا کردن کاری بلد نیست
1397/08/11 - 00:45
2
0
درود بر استاد فیاض عزیز ،‌ واقعا بگفته مرحوم هاشمی رفسنجانی حال این شیخ ....... خراب است هر چه گفت فقط باید بگویید سلام و بروید !‌
1397/08/11 - 00:20
1
0
به نظر من اصولگراهای تندرو و حامیانشان تکلیفشان روشن است ،‌ کلا بر خلاف خواست مردم و منافع کشور و نظام حرکت میکنند !‌ تمام مشکلات فعلی کشور و دولت نتیجه تصمیم گیریهای دولت اصولگرا و طرفدارانشان است
1397/08/09 - 10:10
0
2
..به نظر می رسد جناب اقای فیاض قبل از انکه دیگران را به سکوت فرا بخواند وتوصیه کند خود به ان عمل کند و به چنین مسائل دامن نزند و حاشیه اضافه نفرمایند. ضمن اینکه به نظر میرسد ابتدائا باید بیت و دفتر ایت الله العظمی شبیری خود واکنش نشان دهد و بعد عزیرانی که در این زمان به مقتضای نفعشان حافظ مرجعیت شده اند درصورتی که واکنش وموضع خاصی از طرف ایشان نشان داده نشده و شاید شاید بیت معظم له نامه را قبول داشته باشند
1397/08/08 - 20:06
1
0
فقط باید گفت که همه بابت این اتفاق،متاسفیم
1397/08/08 - 17:10
3
1
قبلا هر کسی به مراجع توهین می کرد مورد بازخواست قرار می گرفت. نمی دانم چرا بزرگان به آقای یزدی تذکر نمی دهند؟؟
1397/08/07 - 13:34
5
2
اتفاقا آقای قاسم خیلی از اصلاح طلبان مومن تر و مقید تر از بعضی منفعت طلبان و کاسبان اصولگرایی می باشند. نمونه های زیادی وجود دارد مثل خود سید محمد خاتمی. مثل سید محمد دعایی. مثل هزاران اصلاح طلب دیگر
مقاله آقای فیاض حرف دل خیلی از مردم ایران است. عالی نوشتن. درود
1397/08/07 - 13:10
1
5
خدا رحمت کنه عبید زاکانی را که سالها پیش این روزها را می دید و گفت گربه شد عابد و مسلمانا! اصلاح طلبانی که خودشان صدها توهین به معصومین می کنند الان نگران اسلام و مرجعیت شده اند! طنز تلخی است.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
1397/08/07 - 09:29
0
5
آقای فیاض اصلاً به تو چه مربوطه این مسائل و چکاره مملکتی ؟
دولتهای اصلاحات و اعتدال شما چه گلی بر سر مردم زنده اند که حالا خدمات ارزشمند آیت ا... یزدی را زیر سئوال می برید؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

پربازدیدترین خبرها

پربحث ترین