کد خبر: 104022 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 آبان 1397 - 10:08
استاندارد بودن کالاها به مطالبه عمومی تبدیل شود

اتحاد خبر: معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مردم باید در انتخاب خود به غیر از قیمت کالا به استاندارد بودن آن توجه و اهتمام جدی ورزند. حمید اشتری دوشنبه شب در حاشیه بازدید از طرح نیمه تمام ساختمان جدید استاندارد شهرستان گناوه افزود: در برهه کنونی استاندارد موضوعی جهانی و فراتر از ملی است و از حالت اختیاری به اجباری...

اتحاد خبر: معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مردم باید در انتخاب خود به غیر از قیمت کالا به استاندارد بودن آن توجه و اهتمام جدی ورزند.

 

به گزارش ایرنا؛ حمید اشتری دوشنبه شب در حاشیه بازدید از طرح نیمه تمام ساختمان جدید استاندارد شهرستان گناوه افزود: در برهه کنونی استاندارد موضوعی جهانی و فراتر از ملی است و از حالت اختیاری به اجباری تبدیل شده است.


وی اظهارداشت: استاندارد ایران برای همگامی با شاخصه های جهانی، استانداردهای ملی و بین المللی تدوین می کند.


معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران یادآورشد: اصلاح ساختار، تنظیم و ابلاغ آیین نامه جدید، تقویت بودجه و منابع استاندارد از اولویت های سازمان ملی استاندارد ایران در سطح کلان است که بتواند اجرای قانون مصوب شده را سرعت ببخشد.


اشتری گفت: در سطح استان ها نیز این برنامه ها باید اجرایی شود و دارندگان منابع استانی نگرشی مجدد به وضعیت استاندارد داشته باشند و آن توسعه ای است که مجلس به وضعیت استاندارد در قالب قانون جدید که در سال 1396 تصویب شد، بخشیده است.


وی در ارتباط با وضعیت پیشرفت ساختمان جدید استاندارد بندرگناوه گفت: منابع این طرح نیمه تمام، از محل سازمان استاندارد و استانی تامین می شود و امیدواریم هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.


اشتری افزود: با توجه به درآمد زایی این طرح و بهره مندی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مصرف کنندگان از خدمات در بهره برداری از آن سرعت بخشی می شود.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس قراردارد و شغل عمده مردم این منطقه به دریا وابسته است./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104022