کد خبر: 104021 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 آبان 1397 - 10:02
20هزار هم پوشانی بیمه سلامت در بوشهر شناسایی شد

اتحاد خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار هم پوشانی بیمه سلامت در این استان شناسایی شده است.

اتحاد خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار هم پوشانی بیمه سلامت در این استان شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز سه شنبه درنشست با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر افزود: با توجه اینکه امسال برطرف کردن هم پوشانی بیمه ای از اولویت های بیمه سلامت است از شهروندانی که دارای 2 دفترچه هستند درخواست می شود نسبت به حذف یک مورد از آنها اقدام تا در زمان دریافت خدمت با مشکل روبرو نشوند.


وی اضافه کرد: برای صیانت از حقوق بیمه شدگان با توجه به افزایش هزینه ها حذف هم پوشانی بیمه ای از سیاست ها و اولویت های این اداره کل در سال جاری است.


رمضانی گفت: با توجه به افزایش هزینه ها در خدمات بیمه ای سطح 1، 2 و 3 بیمه سلامت برنامه حذف هم پوشانی بیمه ها برای مدیریت هزینه ها را با تعامل دیگر سازمان های بیمه گر اجرا می کند.


وی اضافه کرد: برای صیانت از سرانه بیمه ای و صرفه جویی در هزینه ها، امکان کنترل هم پوشانی بیمه ای در این سازمان فراهم و این برنامه با قوت دنبال می شود.


مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت از 880میلیارد ریال در سال 1392 به یکهزار و 570 میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافته این درحالی است که در سال گذشته تنها یکهزار و 280 میلیارد ریال حق بیمه دریافت شده است.


رمضانی یادآور شد: حوزه سلامت یکی ازارکان اصلی رفاه اجتماعی است و با اجرای طرح تحول نظام سلامت تلاش می شود زمینه پرداختی از جیب مردم کاهش یابد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آنچه امروز باید انجام داد آموزش پیشگیری عمومی در سطح جامعه است تا مردم کمتر دچار بیماری شوند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: برای رسیدن به این امر باید دیپلماسی بهداشت عمومی مردمی در سطح جامعه تنظیم و افراد از کودکی با اصول پیشگیری آشنا شوند.


وی با اشاره به فقر حرکتی مردم استان بوشهر گفت: امروز مردم این استان به دلیل فقر حرکتی مبتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و فشارخون هستند که با نهادینه کردن ورزش در استان بوشهر باید از شیوع این نوع بیماری ها پیشگیری کرد.


امام جمعه بوشهر تاکید کرد: بیمه سلامت هرچند تاکنون بسیار خوب عمل کرده و با بیمه کردن بخش قابل توجهی از جمعیت استان خدمات چشمگیر بیمه ای ارائه کرده است ولی باید به معنای واقعی کلمه در جامعه اجرا شود که به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات قانونی در خیلی از بخش ها رایگان نیست./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104021