کد خبر: 104009 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 آبان 1397 - 08:31
معاون فرماندار گناوه:
تعیین تکلیف تملک اراضی حریم لوله‌های نفت در روستاهای ساحلی گناوه

اتحاد خبر: معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: تملک اراضی حریم لوله های نفت در روستاهای ساحلی گناوه تعیین تکلیف می شوند.

اتحاد خبر: معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: تملک اراضی حریم لوله های نفت در روستاهای ساحلی گناوه تعیین تکلیف می شوند.

تعیین تکلیف تملک اراضی حریم لوله‌های نفت در روستاهای ساحلی گناوه

به گزارش مهر، حسام منصوری مطلق عصر دوشنبه در نشست با نمایندگان شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب و کارشناسان در فرمانداری گناوه اظهار داشت: مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس که در جوار خطوط انتقال نفت زندگی می کردند، متحمل خسارات جانی و مالی ناشی از بمباران هواپیماهای دشمن شده اند.

 

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: مردم این شهرستان در آن دوره دین خود را نسبت به نظام ادا کرده‌اند و امروز نیز به عنوان حافظان بی‌مزد و منت از لوله‌های نفت حراست و پاسداری می‌کنند.

 

منصوری مطلق با تاکید بر رسیدگی به حقوق اجتماعی مردم روستاهای همجوار لوله های نفت بیان کرد: براساس قانون یک کارشناس برای تعیین نرخ گذاری از طرف مالکان و یک کارشناس هم از طرف شرکت نفت اراضی روستاییان در حریم خطوط نفت را نرخ گذاری کنند و در صورت اختلاف میان طرفین کارشناس مرجع بیطرف از سوی دادگستری معرفی می شود تا رفع اختلاف کند.

 

وی افزود: پروسه طولانی مدت تعیین تکلیف حریم خطوط لوله های نفت سالیان متمادی مورد اختلاف و مناقشه اهالی روستاهای سربست و مال خلیفه ای با شرکت نفت بوده است که همین امر باعث تاخیر در احداث میدان امام علی گناوه شده است.

 

منصوری مطلق تصریح کرد: با بررسی نقشه‌های حریم خطوط لوله‌های نفت، تلاش می کنیم که توافق نهایی با حضور مالکان و نمایندگان شرکت نفت و کارشناسان و نقشه برداران برای رفع اختلاف و تملک اراضی صورت بگیرد و پروژه تعیین حریم لوله های نفت بزودی آغاز بکار کند.

 

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه گفت: پس از تعیین حریم خطوط لوله های نفت و تملک اراضی روستاهای سربست و مال خلیفه ای، احداث پروژه میدان امام علی نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104009