کد خبر: 103865 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 28 مهر 1397 - 10:58
با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از مسئولین؛
برگزاری مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در دشتستان+ تصاویر

اتحادخبر: مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور فرماندار دشتستان،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ،مدیر آموزش و پرورش دشتستان، شهردار، بخشدارمرکزی و جمعی از مسئولین، فرهنیگان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه رضوان شهرستان دشتستان برگزار شد. به گزارش اتحاد خبر؛ مراسم افتتاحییه...

اتحادخبر- سکینه صابری: مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور فرماندار دشتستان،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ،مدیر آموزش و پرورش دشتستان، شهردار، بخشدارمرکزی و جمعی از مسئولین، فرهنیگان و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه رضوان شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش اتحاد خبر؛ مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور مسئولین و فرهنگیان و دانش آموزان در مدرسه  دخترانه رضوان دشتستان برگزار شد.


ارسلان زارع فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به  دانش آموزان و خانواده بزرگ ورزشی دشتستان اظهار داشت: برای اجرای چنین آیینی اگر چه محدودیت های امکاناتی زیادی وجود دارد اما با انگیزه مهمتری که دانش آموزان دارند می توانند زمینه گسترش همه رشته های ورزشی را در دشتستان توسعه دهند.

وی افزود: ما کوشش کردیم با تقویت  زیرساخت ها و گسترش فضاهای ورزشی دشتستان، کمک بیشتری به  جامعه ورزش این شهرستان کنیم.



زارع ادامه داد: در ۴ سال گذشته از بابت تخصیص اعتبارات،یکی از از اولویت ها بخش ورزشی دشتستان بوده است.
وی اظهار داشت: امسال هم پروژه ها و طرح های عمرانی در سطح دشتستان بیش از ۵۰ میلیارد ریال صرف پروژه های ورزشی شده است که برخی از این پروژه ها در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

 

 

حسن قلندری، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در  رشته های ورزشی به یکی از قطب های ورزشی استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سیستم آموزش در بسیاری از نقاط دنیا با کشور ما فرق دارد، در کشورهای پیشرفته برای مثال ریاضی را با بازی آموزش می دهند و این یک مهارت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عمده ترین مشکلات آموزشی را  ندانستن مهارت های زندگی توسط بزرگترها دانست و تاکید کرد: اگر بزرگتر ها و بخصوص والدین مهارت های زندگی را خوب بدانند، فرزندان نیز از آنها الگو می گیرند.

وی با اشاره به درمان بسیاری از بیماری ها با ورزش اظهار داشت: بسیاری از بیماریها با ورزش درمان می شود،  جامعه ما  باید با ورزش از بسیاری از بیماریهای روحی و روانی و جسمی پیشگیری کند و با تغییر سبک و روش های مختلف زندگی از بسیاری از مشکلات زندگی مردم جلوگیری کند.



قلندری ادامه داد: یکی از جاهایی که باید توجه بیشتری به آن شود مدرسه هست.درست نیست مدرسه ای سالن ورزشی نداشته باشد یا سالن ورزشی خیلی کوچکی داشته باشد.


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، مقوله تعلیم و تربیت را مقوله ای پیچیده و زمانبر دانست و گفت: مقوله تعلیم و تربیت را مقوله ای پیچیده و زمانبر می باشد و بازدهی این سیستم در ۱۰- ۱۵ سال بعد می بینیم.

 


وی رسانه ها را زبان گویای جامعه دانست و اظهار داشت: رسانه ها ، ورزش و آموزشگاه ها را حمایت کنند.


وی ادامه داد: زنگ ورزش جایی برای تنبیه دانش آموزان نیست که اگر دانش آموزی تکالیف خود را انجام نداده باشد او را با منع کردن و اجازه ندادن حضور در کلاس ورزش او را تتبیه کنند.

وی همچنین افزود: سرانه ورزشی دختران، مناسب و خوب نیست، مدارسه دخترانه سالن ورزشی ندارند.

 


مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در ادامه این آیین اظهار داشت: چند سال گذشته کانون ساختار اصلاح جسمی و بدنی را راه اندازی کردیم  و در سال ۹۷ موفق شدیم هنرستان تربیت بدنی را برای خواهران در حد یک کلاس در شهرستان دشتستان راه اندازی کنیم.

 


در ادامه این آیین، زنگ ورزش با دستان حسن قلندری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش دشتستان نواخته شد.


در پایان، میهمانان از جشنواره غذایی " صبحانه سالم"  که توسط دانش آموزان دبیرستان رضوان تدارک و تهیه شده بود بازدید کردند./ص



 




لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/103865