کد خبر: 103864 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 مهر 1397 - 11:38
وضعیت تکان‌دهنده هدررفت آب؛
۴۰ درصد آب شهرستان کنگان هدر می‌رود/ لزوم بازسازی شبکه آبرسانی

اتحاد خبر: هدررفت ۴۰ درصدی آب در شهرستان کنگان بیانگر وضعیت نگران‌کننده شبکه‌ها و توزیع آب در این شهرستان است که باعث شده اهالی شهرستان کنگان با کمبودهایی در حوزه آب روبرو شوند.

اتحاد خبر: هدررفت ۴۰ درصدی آب در شهرستان کنگان بیانگر وضعیت نگران‌کننده شبکه‌ها و توزیع آب در این شهرستان است که باعث شده اهالی شهرستان کنگان با کمبودهایی در حوزه آب روبرو شوند.

۴۰ درصد آب شهرستان کنگان هدر می‌رود/ لزوم بازسازی شبکه آبرسانی

ایران با مشکل کم‌آبی مواجه است و آسمان نواحی جنوبی به خصوص استان بوشهر سال‌های کم‌بارشی را سپری می‌کند. حال باید  برای این معضل راه حلی اندیشید تا کمتر کلمه خشکسالی ما را آزرده خاطر کند.

 

شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر با مشکلاتی در زمینه تامین آب روبرو است و آب مصرفی مردم این شهرستان به سختی و با تحمل هزینه‌های فراوان تامین می‌شود که باید در مصرف نیز بهترین عملکرد را شاهد باشیم.

 هدررفت ۴۰ درصدی آب در شهرستان کنگان بیانگر وضعیت نامناسب شبکه‌ها و توزیع آب در این شهرستان است که باعث شده تا مردم این شهرستان با کمبودهای در زمینه تامین آب مورد نیاز روبرو باشند.

 

آمار تکان‌دهنده از هدر رفت آب در کنگان

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان کنگان از هدر رفت ۴۰ درصدی شبکه آب شهرستان کنگان خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه این میزان هدر رفت آب باعث بروز مشکلاتی از جمله کمبود منابع آبی می‌شود.

 

به گزارش مهر؛ مجید آقابزاز، یکی از دلایل شکستگی‌های مکرر برخی نقاط شبکه آبرسانی را عمر بالای این انشعابات عنوان کرد و از نبود یا کمبود تاسیسات و اتصالات مورد نیاز این شبکه در بازار گفت.

 

وی اضافه کرد: جالب است که بدانید هر اتفاقاتی که درشبکه شهرستان کنگان رخ می‌دهد حدود یک میلیون تومان هزینه دارد که پذیرش این رقم قابل قبول نیست و باید فکر اساسی کرد.

لزوم نوسازی ۴۰ کیلومتر شبکه فرسوده

آقا بزاز اعتبار مورد نیاز نوسازی ۴۰ کیلومتر شبکه فرسوده را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با توجه به مشکلات کم آبی کشور خواستار توجه بیشتر مسئولین به این معضل شد.

وی از توسعه و نوسازی پنج کیلومتری بخش‌هایی از بنک، گوده و شهرک‌های قائم ۲، فرهنگیان، سلامت و قسمت های فرسوده مرکز شهر کنگان خبر داد که هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد محقق شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان کنگان از توسعه و نوسازی پنج کیلومتر دیگر در پایان سال وعده داد و افزود: اعتبارات این طرح از محل درآمد حق توسعه انشعابات که ماهیانه بیش از ۱۰۰  واگذاری انجام می‌شود تامین خواهد شد.

 

لزوم ترویج فرهنگ مصرف

وضعیت تاسف باری که در برخی کوچه‌های شهر مشاهده می‌کنیم نشان از نا آگاهی بعضی افراد از اوضاع کم آبی و خشک سالی دارد که این امر به تنهایی فاجعه بار است.

برای هر فردی پذیرفتنی نیست که سهم آب مصرفیش شخص دیگری استفاده کند ولی باید بگویم که ۳۵۰ مشترک در شهرستان کنگان از منبع‌هایی استفاده می‌کنند که هیچ شناوری روی آن نصب نکرده و به محض پر شدن جلوه زشتی از بی‌فرهنگی را نمایان می‌کند.

هدر رفت آب از منبع های آب مستقر در مکان های مسکونی و تجاری علاوه بر افزایش قیمت در قبض پرداختی، آسیب جدی به مبلمان شهری شهر وارد کرده، آسفالت را تخریب و ایجاد گندآب میکند که از لحاظ بهداشتی نیز مشکلات زیادی بوجود می آورد.

مشترکین رعایت کنند

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان کنگان در این خصوص گفت: اگر شناورها کاملا عملیاتی شود ۲۴ ساعت در شهرستان آب خواهیم داشت ولی متاسفانه این مشترکین پذیرای این مهم نیستند؛ ما نیز مایل نیستیم همچون سال گذشته که آب بیش از صد خانوار را برای نصب شناور قطع کردیم، از قوه قهریه استفاده کنیم و خواستار مساعدت این شهروندان هستیم.

 

آقابزاز مصرف ماهیانه هر خانوار از شبکه را ۲۲ مترمکعب عنوان کرد.

این مدیر مسئول از مردم خواست در اولین فرصت به محض دیدن اتفاقات با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.

 

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، زینب تجمع

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/103864