کد خبر: 103814 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 مهر 1397 - 15:35
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد؛
راه اندازی سرویس استحقاق سنجی در سال جاری / "سال 97 سال صیانت از حقوق بیمه شدگان" نامگذاری شده است+ تصاویر

اتحاد خبر: نشست مطبوعاتی مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بیمه سلامت، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 26 مهرماه برگزار شد. به گزارش «اتحاد خبر»؛ پرویز رمضانی، مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: سال ۹۷ را  با توجه به اهمیتی که سازمان به مدیریت منابع چه از نظر حقوق مالی و چه...

اتحاد خبر- سکینه صابری: نشست مطبوعاتی مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بیمه سلامت، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 26 مهرماه برگزار شد.

به گزارش «اتحاد خبر»؛ پرویز رمضانی، مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: سال ۹۷ را  با توجه به اهمیتی که سازمان به مدیریت منابع چه از نظر حقوق مالی و چه از نظرحقوق اجتماعی برای ارایه خدمات داشته است و بر اساس برنامه عملیاتی و اهداف راهبردی سازمان "سال صیانت از حقوق بیمه شدگان" نامگذاری شده است.


مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر تاکید کرد: سازمان های بیمه گر پایه سلامت یکی از ارکان اصلی حوزه سلامت هستند که  نقش اصلی و اساسی تامین منابع مالی حوزه سلامت و صیانت از بیمه شدگان در برابر هزینه های سلامت را بر عهده دارند.

رمضانی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت از سال ۷۴ تاسیس و توسعه خدمات بیمه ای  که یکی از فرامین مورد تاکید در نظام  سلامت هست را بعهده  گرفت و با اینکه نوپا  است ولی توانمند است و توانسته خدمات خوبی ارائه کند.

*سرویس استحقاق سنجی
رمضانی یکی از اقدامات مهم سال جاری را راه اندازی سرویس استحقاق سنجی برشمرد و اظهار داشت:  یکی از اقدامات مهم سال جاری راه اندازی سرویس استحقاق سنجی در هفته گذشته بود که ارائه شده و تا حدودی اقدامات لازم انجام گرفته است.

 

وی ادامه داد: در این سرویس دهی دفترچه حذف می گردد و فقط از طریق کد ملی بیمار به اطلاعات بیمه ای بیمار دست یافته و همچنین خدمات بیمه ای نیز ارائه می گردد و اینکار برای خدمات بستری در بیمارستان های دولتی دانشگاهی و ۱۸بیمارستان استان می باشد.

* الزام رفع همپوشانی بیمه ای
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد:  یکی از اقدامات مهم در سال 97  الزام رفع همپوشانی بیمه ای است که تا حد زیادی هم پوشانی بیمه ای را رفع کرده ایم.


وی خاطر نشان کرد: همپوشانی بیمه ای اینست که بعضی افراد دو یا سه دفترچه همزمان استفاده می کنند .


وی ادامه داد: خوشبختانه یک بانک اطلاعاتی مرجع تشکیل شده و این امکان از ماه های قبل برای ما فراهم شد که دسترسی به بانک اطلاعاتی سایر سازمان های بیمه گر در سازمان بیمه سلامت فراهم شد و یک بانک اطلاعاتی جامع طراحی شد.

رمضانی افزود: در حال حاضر افرادی که بعنوان بیمه شده جدید تحت پوشش قرار می گیرند حتما بررسی می شود و در صورتیکه تحت پوشش سایر سازمان های بیمه گر نباشند  تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.


مدیر کل بیمه سلامت استان از مردم در رفع همپوشانی درخواست همکاری کرد و گفت: شهروندان و هم استانی هایی که دارای بیش از یک دفترچه هستند به مراکز خدمات بیمه مراجعه کنند و تکلیف بیمه را روشن کنند.

وی ادامه داد: با توجه به بافت جمعیتی بیشترین افراد بیمه شده را در دشتستان ۲۸ درصد و پس از آن بوشهر با ۱۶ درصد و کمترین که ۴ درصد بیمه شده متعلق به دیلم است. ولی در مجموع  ۴۹۰ هزار بیمه شده  می باشد  که ۴۵ درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد.

پرویز رمضانی از رشد هزینه ها در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه سازمان تامین منابع مالی حوزه سلامت هست که از سال ۹۲ تا سال ۹۶ رشد هزینه ها بابت ارائه خدمات به بیمه شده ها در سراسر استان بوده است.

وی ادامه داد: سال ۹۲ مجموع هزینه های پرداختی که مربوط به بیمه شده های روستایی بوده است و سطوح یک بوده را پرداخت می کنیم و سطح ۲ و ۳ به بیمارستان و پزشکان و سایر موسسات پرداخت می شود که در مجموع  ۳۸ میلیارد تومان بوده است .

 

وی ادامه داد: در سال 93،  88 میلیارد تومان و درسال ۹۶  به حدود بیش از ۱۵۷ میلیارد تومن هزینه هایی بوده است که به موسسات درمانی در استان پرداخت کردیم و رشد ۴ برابری داشتیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: میزان برداشت از جیب مردم باید کاهش پیدا کند، با توجه به تورم موجود، میزان پرداخت از جیب مردم بالغ بر ۶۰ درصد بوده است.

وی اشاره کرد: دولت در برنامه طرح تحول در نظام سلامت و صیانت در هزینه های سلامت اقدامات بزرگی انجام داده است.
وی افزود: سال ۹۶ از هزینه بیمه سلامت ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

پرویز رمضانی با بیان اینکه بیماران خاص شامل چهار گروه بیماری هستند، گفت:  بیماران خاص افراد مبتلا به بیماری های هموفیلی، تالاسمی، بیماری کلیوی شامل دیالیزی و پیوند کلیه، و ام اس هستند که نحوه ارائه خدمات به آنها متفاوت است و به تعداد حدود 950 نفر  در این حوزه ۹ درصد اعتبار به این بیمه شدگان اختصاص داده شده است.

رمضانی افزود: مقایسه سرانه هزینه خدمات سلامت بدون سطح یک  بیشترین مربوط به صندوق ایرانیان و همگانی است.


وی افزود: بیش از 70 درصد هزینه ها مربوط به بیمارستانهای دانشگاهی است. و هزینه چهار ماه اول امسال را قطعی پرداخت کردیم و بدهی نداریم.و علیرغم تحویل ندادن سند از طرف بیمارستان با اعلام دانشگاه علوم پزشکی 70 درصد هزینه را تا امروز پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سرانه هزینه هر بیمار خاص در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومن بوده که رشد نسبتا زیادی را نشان می دهد.


 پرویز رمضانی گفت: بیشترین بار مراجعات به بخش خصوصی بوده که سال گذشته ۲ میلیون بار مراجعه و ۳۲ درصد دانشگاهی و ۳۳ درصد غیر دانشگاهی بوده و بیشترین مراجعات سرپایی مثل مراجعه به مطب ها و کلینیک ها و..بوده است و به علت اینکه بیمارستان ما دولتی است بیشترین سهم مراجعات را بخش بستری شامل می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع سرانه دریافت بیمه به ازای هر نفر بصورت ماهانه ۲۲ هزار تومان از هر سرپرست خانوار است.

*اجرای نظام الکترونیک و ارجاع الکترونیکی

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: یکی از طرح های مهم سال جاری اجرای نظام الکترونیک  بیمه شدگان برای دریافت خدمات درمانی خود می باشد که به پزشک خانوار مراجعه می کنند و تحت درمان قرار می گیرند که اگر تشخیص پزشک خانوار ارجاع به متخصص و یا فوق تخصص بود بیمه شده در مراحل بعد به دکتر متخصص مراجعه می کند.

وی ادامه داد: زیر ساخت ارجاع الکترونیکی ساخته شده و در حال تست هست ان شاالله بزودی راه اندازی می شود که البته فعلا فقط برای صندوق بیمه شده های روستایی می باشد.


*سامانه تایید اکترونیکی خدمات
پرویز رمضانی در مورد سامانه تایید اکترونیکی خدمات  توضیح داد و گفت: تایید اکترونیکی خدمات، تمامی خدمات بیمه شده را ثبت و در اختیار مراکز و موسسات بیمه قرار خواهد داد تا از تخلف از طریق استفاده مکرر از خدمات جلوگیری کند.

رمضانی با اشاره به هزینه های بالای برخی بیمارستان ها اظهار داشت: بیمارستان های دانشگاهی هزینه های بالاتری دارند و بیش از 70 درصد هزینه ها متعلق به بیمارستانهای دانشگاهی هست ./ص
























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/103814