کد خبر: 103767 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 مهر 1397 - 10:00
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
قطری ها در بوشهر کشتارگاه می سازند

اتحاد خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان دامپزشکی کشور و یک شرکت قطری، کشتارگاه و مرکز قرنطینه دام های وارداتی از استرالیا در بوشهر احداث می شود. محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران قطری دام ها را از استرالیا وارد و پس از قرنطینه و کشتار در بوشهر...

اتحاد خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان دامپزشکی کشور و یک شرکت قطری، کشتارگاه و مرکز قرنطینه دام های وارداتی از استرالیا در بوشهر احداث می شود.

 

به گزارش ایرنا؛ محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران قطری دام ها را از استرالیا وارد و پس از قرنطینه و کشتار در بوشهر در سراسر ایران توزیع می کنند.


وی اضافه کرد: مکان قرنطینه ای برای نگهداری دام های وارداتی اطراف روستای احمدی (شهرستان بوشهر) و کشتارگاه آن نیز واقع در محدوده چاهکوتاه این شهرستان احداث خواهد شد.


منوچهری ادامه داد: مدت زمان اجرا این تفاهم نامه 10 سال و هدف آن تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور است.


وی بیان کرد: پیش بینی شده در هر مرحله که بازه زمانی آن مشخص نشده 100هزار راس دام وارد و کشتار شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه فرصت های اشتغال این تفاهم نامه برای نیروهای ایرانی است، پیش بینی شده این مهم در موضوع اشتغالزایی بتواند نقش مطلوبی در منطقه ایفا کند.


منوچهری یادآور شد: سفر هیات تجاری استان بوشهر به قطر دستاوردهای مطلوبی داشته که از عمده آن می توان به تفاهم نامه یاد شده برای واردات دام زنده از استرالیا و کشتار آن در بوشهر اشاره کرد.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ارتباط با میگوی پرورشی تاکنون اقدامی در قطر صورت نگرفته به طرف های قطری پیشنهاد واگذاری زمین و تسهیلات برای پرورش دهندگان میگو ارائه شده است.


منوچهری اظهار داشت: کشور قطر با توجه به شرایط خاص اقلیمی به انواع و اقسام محصولات نیازمند است زیرا توان تولید انواع و اقسام محصولات در این کشور وجود ندارد.


وی گفت: در این ارتباط مقرر شده نمایشگاه محصولات با قابلیت صادرات نیمه جنوبی کشور در بوشهر برای سرمایه گذاران قطری برپا شود.


منوچهری ادامه داد: برپایی این نمایشگاه می تواند کمک شایانی به رونق صادرات محصولات ایرانی به کشور قطر داشته باشد که پیش بینی برگزاری این نمایشگاه در اواخر پاییز است.


هیات تجاری از استان بوشهر متشکل از فعالان بخش خصوصی و دولتی هفته گذشته به کشور قطر سفر کردند و در قالب این سفر نشست هایی را با هدف تسهیل در زمینه فعالیت تاجران بوشهری و قطری با مسئولان آن کشور برگزار کردند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/103767