کد خبر: 103550 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مهر 1397 - 14:04
خاک تشنه‌ی برازجان چشم انتظار نزول رحمت الهی:
به همت پرسنل تلاشگر شهرداری، تمامی دره‌ها و مسیلهای برازجان لایروبی شد!+تصاویر

اتحاد خبر:شهردار برازجان با اشاره به آغاز فصول سرد سال در این شهر عنوان کرد: همه ساله با شروع فصل پاییز و بارندگیهای احتمالی، خطر جاری شدن سیلاب و تهدید ساکنین حاشیه‌ی دره‌ها به عنوان یکی از معضلات مهم شهر برازجان رخ می‌نماید.به گزارش اتحاد خبر،محمدحسن محمدی افزود: در سالیان گذشته بارها شاهد طغیان دره‌ها یا رودخانه‌های فصلی سطح شهر ...

اتحاد خبر:شهردار برازجان با اشاره به آغاز فصول سرد سال در این شهر عنوان کرد: همه ساله با شروع فصل پاییز و بارندگیهای احتمالی، خطر جاری شدن سیلاب و تهدید ساکنین حاشیه‌ی دره‌ها به عنوان یکی از معضلات مهم شهر برازجان رخ می‌نماید.

به گزارش اتحاد خبر،محمدحسن محمدی افزود: در سالیان گذشته بارها شاهد طغیان دره‌ها یا رودخانه‌های فصلی سطح شهر به دلیل وجود نخاله‌ها و زباله‌های فراوان در بستر این رودخانه‌ها بوده‌ایم که هر بار خسارت‌های قابل توجهی به تاسیسات شهری و منازل شهروندان وارد آورده است.



وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم و موثر در جهت پیشگیری از فاجعه‌آفرین شدن نزولات آسمانی در برازجان، لایروبی و پاکسازی دره‌ها پیش از آغاز فصل بارندگی است.

شهردار برازجان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به برخی پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمال بارندگی شدید در برازجان، شهرداری این شهر در جهت حفظ امنیت روانی شهروندان و پیشگیری از وارد آمدن خسارتهای مالی و جانی به این عزیزان اقدام به لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه‌های خشک سطح شهر نموده است.

شهردار برازجان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تلاش برای حفظ سلامت جسمی و روانی شهروندان عزیز و جلوگیری از آسیب به تاسیسات شهری که مصداق بارز بیت المال است یکی از وظایف ذاتی و اولویت های مهم کاری شهرداری‌ها به شمار می رود و شهرداری برازجان نیز تلاش می کند در حد توان خویش از این حق عمومی شهروندان صیانت کند.



محمدی ادامه داد: از آنجا که بارندگی احتمالی و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی می تواند بصورت بالقوه یکی از مخاطرات مهم طبیعی برای امنیت جانی و مالی شهروندان عزیز برازجانی باشد لذا پس از بررسی‌های همه جانبه تصمیم گرفتیم نسبت به لایروبی تمام دره‌های موجود در سطح شهر اقدام کنیم. در همین زمینه همکاران تلاشگر ما در حوزه‌ی معاونت اجرایی نسبت به پاکسازی مسیل ها و کانال ها اقدام کرده و نسبت به جلوگیری از وقوع حوادث ناخوشایندی که کام مردم عزیزمان را تلخ می کند اقدامات لازم را به انجام رساندند.

به گزارش اتحاد خبر،وی تصریح کرد: از آنجا که لایروبی مسیل ها هزینه‌های هنگفتی به شهرداری و شهروندان برازجانی تحمیل می کند از همه‌ی همشهریان عزیزمان درخواست می کنم از ریختن هرگونه نخاله و زباله در دره‌ها و کانالهای سطح شهر خودداری کنند.

شهردار برازجان در بخش دیگری از اظهارات خود ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد فراوانی بارش رحمت الهی بر دشتستان عزیزمان باشیم تا مشکلات ناشی از کم آبی به حداقل برسد و افزود: لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشیم که رعایت نکات ایمنی و احتیاط لازم از جانب شهروندان عزیز در هنگام بارندگی بسیار ضروری است.

محمدی در پایان این گفتگو ابراز امیدواری کرد که پاییز و زمستان امسال شاهد بارشهای فراوان اما بدون حادثه در شهر برازجان و شهرستان دشتستان باشیم.

گفتنی است، با دستور شهردار برازجان و با تلاش مستمر و جهادی نیروهای تلاشگر شهرداری، تمامی دره‌های سطح شهر به طور کامل پاکسازی و لایروبی گردیده است.







































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/103550