کد خبر: 103199 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 15 مهر 1397 - 08:06
باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان مسیر تنگ خرسی به طرف بهشت گمشده را پیمود+تصاویر

اتحاد خبر: پیمایش مسیر تنگ خرسی به طرف بهشت گمشده توسط باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان

اتحاد خبر: پیمایش مسیر تنگ خرسی به طرف بهشت گمشده توسط باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان

معرفی محل اجرای برنامه:
روستای ساران سفلی تا اردکان ۴۰کیلومتر و تا شیراز ۱۰۰کیلومتر فاصله دارد و دارای جاده ای آسفالته و پر پیچ وخم می باشد. اما پوشش گیاهی و سرسبز این منطقه باعث می شود در طول مسیر احساس خستگی نداشته باشید . ساران از طرف دیگر با کامفیروز نیز در ارتباط است.


زبان مردم این منطقه فارسی با گویش لری است و دین و مذهب مردم این روستا مسلمان و شیعه می باشد. شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.جاذبه های گردشگری این روستا شامل بوم گردی(روستاگردی)،تنگ گمبیل ،طبیعتی زیبا و چشمه های زلال و آبشارهای کوچک و خروشان است.

گزارش پیمایش:
باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان به سرپرستی آقای مختار هادی نژاد و به راهنمایی آقای رضا ملکمی با تعداد۳۴ نفر از اعضای باشگاه در تاریخ۹۷/۰۷/۱۲ با استفاده از وسیله نقلیه مینی بوس در ساعت۶:۰۰ صبح از برازجان به طرف روستای ساران سفلی حرکت و پس از گذشتن از دشت ارژن و سپیدان در ساعت ۱۵ به روستای کهکران رسیده و شب را در مجتمع تفریحی هزار چشمه به صبح رساندند.


 صبح روز جمعه۹۷/۰۷/۱۳ ساعت ۶ نفرات تیم سوار بر مینی بوس شده و به سمت روستای ساران حرکت و پس از ۳۰ دقیقه به روستا رسیدند. بعد از پیاده شدن از مینی بوس مسیر پیاده روی خود را به طرف دره خرسی و بهشت گمشده آغاز نمودند که دارای طبیعتی بکر وزیبا و ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا ۲۰۵۰ متر می باشد.
اعضای تیم بعد از پیاده شدن از مینی بوس، ساعت ۶:۳۰ پیاده روی خود را آغاز و پس از یک ساعت پیاده روی و گذشتن از کنار روستا، دشت ها و باغ های سیب در کنار آب روان و زیر درختان سیب برای استراحت و صرف صبحانه توقف کردند. بعد از توقفی کوتاه و خوردن صبحانه ای لذت بخش گروه حرکت خود را به طرف شرق و دره خرسی از سر گرفت.

 


 بعد از مدتی پیاده روی و گذشتن از دشت ها و باغ های سیب، گروه کم کم وارد دره ای پوشیده از درخت شده و با گذشتن از لابلای انبوه درختان تیم در ساعت ۱۰:۳۰با وارد شدن به رودخانه مسیر آب نوردی خود را آغاز نمود.


البته قبل از شروع به آب نوردی بایستی تمام وسایل آب بندی شود چون در بعضی از جاهای رودخانه به علت عمق زیاد ممکن است کوله و وسایل خیس شوند.به علت کدر بودن آب و عمق زیاد رودخانه اگر وسیله ای در آب بیفتد پیدا کردن آن مشکل خواهد بود.


قابل ذکراست که افراد قبل از ورود به رودخانه و شروع به آب نوردی برای جلوگیری از صدمه دیدن به علت لیز بودن سنگهای رودخانه باید از کفش های مخصوص آب نوردی استفاده کنند .و داشتن باتون در طول کوهپیمایی و آب نوردی الزامی است.


مسیر آب نوردی ۲کیلومتر است که بعد از گذشتن از دره خرسی و تنگ بستانک در ساعت ۱۳:۳۰مسیر آب نوردی به پایان رسید. اعضای تیم مسیر را در ارتفاعات دره (که شامل درختانی از قبیل بلوط،ارژن،کل(کیالک)،بادام کوهی ،سپیدار،بید ،چنار ،تاک،انگور،تمشک و زرشک است) و هم جهت با مسیر آب ادامه دادند و ساعت ۱۴:۳۰ در کنار رودخانه و زیر سایه درختان به صرف ناهار ، استراحت و نوشیدن چای مشغول شدند.


سپس ساعت ۱۵:۱۵ اعضای تیم مسیر خود را به طرف بهشت گمشده ادامه دادند.
اعضای تیم در ساعت ۱۶:۰۰ و پس از حدود ۹ ساعت دره نوردی به بهشت گمشده رسیدند و از آنجا به طرف پارکینگ بهشت گمشده حرکت کردند. مینی بوس ساعت ۱۶:۳۰ از مسیر قلات بطرف برازجان حرکت و پس از ۶ ساعت طی مسیر در ساعت ۲۲:۳۰ به برازجان رسیده و برنامه ای دیگر از برنامه های باشگاه را با صحت و سلامتی کلیه اعضا به پایان رساندند.

نفرات شرکت کننده در برنامه:
مختار هادی نژاد(سرپرست باشگاه)،منصور نوذری(سرپرست برنامه)،شکرالله جوکار برازجانی(مسؤل فنی)،رضا ملکمی(راهنما)،رحیم قاسمیان پور(سرقدم)،رضا قاسمیان پور(عقب دار)،شهین بازیار(مدیر بانوان)،مریم متوسلی(امدادگر)،فاطمه احمدزاده(امدادگر)،احمد ریاستی(امداد و نجات)،(مهدی قلی پور-مهدی حیدری-حمید کمالیان)(عکاس)،سعید رزم آور،مختار نوذری،فتح الله نوذری،محمد نوذری،پرویز کمالیان،بهرام نوذری،رضا نوذری،صفر قدرتی،محمدعلی احمدزاده،رضا بلوکی،علی قنبری،رضا کمالیان،ابراهیم صمصامی،علی اصغر داشاد،اعظم اثنی عشری،حلیمه نوذری،مریم نوذری،زهرا ملکمی،صدیقه گزبلندی،سعیده سلطانی،نصرت سلیمی













































 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/103199