امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 09 مهر 1397 - 21:51

اتحاد خبر:شهرداری را می توان، سازمانی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی دانست که اداره و مسؤولیت و مدیریت امور شهری را با مجوز دولت و با امکانات مردمی به دست آورده تا به منظور ایجاد و اداره کردن تأسیسات عمومی و وضع و اجرای نظامات شهری و تأمین نیازمندی های مشترک محلی فعالیت کند و هزینه خدماتی را که به آن واگذار گردیده با روشی منطقی و عادلانه...

اتحاد خبر:شهرداری را می توان، سازمانی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی دانست که اداره و مسؤولیت و مدیریت امور شهری را با مجوز دولت و با امکانات مردمی به دست آورده تا به منظور ایجاد و اداره کردن تأسیسات عمومی و وضع و اجرای نظامات شهری و تأمین نیازمندی های مشترک محلی فعالیت کند و هزینه خدماتی را که به آن واگذار گردیده با روشی منطقی و عادلانه بین سکنه شهر و استفاده کنندگان از خدمات تقسیم نماید.

در سراسر جهان و بویژه کشورهای توسعه یافته، شهرداری ها از وظایف متنوع و متعددی برخوردار می باشند اما در ایران به علت عدم وجود مدیریت واحد شهری، وظایف شهرداری ها در بین سازمان ها و شرکت های دولتی و غیر دولتی محلی متعددی توزیع شده است بطوری که وظایف شهرداری ها و به تبع آن اختیارات آن ها، در شهرها محدود به مواردی خاص شده اند.

آب پخش در سال ۷۵ با به هم پیوستن سه محله درواهی، قلایی و بهرام آباد به شهر تبدیل شد و تاکنون ۸ شهردار را به خود دیده است.

اعظم صمصامی با مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی و سابقه طراحی و اجرای پروژه های مختلف عمرانی، در ۵ آذرماه سال ۹۶ با ۵ رای قاطع اعضای شورای شهر توانست به عنوان نخستین بانوی شهردار تاریخ استان بوشهر و هشتمین شهردار شهر آب پخش فعالیت خود را آغاز کند.

 

از حضور خانم صمصامی در راس شهرداری آب پخش، ۱۰ ماه می گذرد و در این مدت، اقداماتی در زمینه های مختلف عمران شهری، مبلمان شهری، فضای سبز و فرهنگی توسط وی و مجموعه شهرداری انجام شده است و با توجه به مشکلاتی که داشته، اقدامات وی توانسته رضایتمندی مردم آب پخش را بدنبال داشته باشد.

زیرسازی و آسفالت حدود ۵۰ هزار متر مربع از معابر عمومی سطح شهر، ایجاد کارگاه تولید قطعات بتنی شهرداری که گامی بلند در راستای خودکفایی و درآمدزایی برای شهرداری است، ساماندهی دستفروشان و ایجاد جایگاه برای فعالیت آنها، بهسازی ورودی شهر آب پخش، پیاده رو سازی در سطح شهر، جمع آوری نخاله های ساختمانی و نظافت مستمر معابر عمومی سطح شهر، نوسازی مبلمان شهری با خرید و نصب گلدان های نوری و ایستگاه اتوبوس و نورپردازی در سطح شهر، خرید و کاشت بیش از ۵۰۰۰ اصله نهال و کاشت در سطح شهر، هرس و فرم دهی درختان بصورت مستمر، بروز کردن حقوق، بیمه و مزایای پرسنل شهرداری، تجهیز شهرداری به سیستم اتوماسیون اداری و خرید و نصب سیستم های حفاظتی برای شهرداری، انجام اقدامات فرهنگی بمناسبت های مختلف و حمایت از گروه های فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی شهر، برگزاری جشنواره های نوروزی و برگزاری کارگاه مشاوره و ارتباط موثر برای پرسنل شهرداری به منظور تکریم بیشتر ارباب رجوع از مهمترین اقدامات ۱۰ ماهه مهندس صمصامی در شهرداری آب پخش بوده است.

 

لازم به ذکر است که اولین بانوی شهردار استان در شروع فعالیت خود با مشکلاتی نظیر بدهی شهرداری، بروز نبودن حقوق و مزایای پرسنل و غیره نیز مواجه بود و عدم تخصیص کامل اعتبارات استانی و شهرستانی بخاطر وضعیت بودجه ای کشور نیز مزید بر علت شد که وی نتواند اهداف و برنامه های خود را به طور کامل اجرایی کند.

ولی با وجود همه این تفاسیر، اعظم صمصامی در شهرداری آب پخش کارنامه موفقی داشته و رضایتمندی مردم این شهر از اقدامات وی، گواه این مدعاست.

خبرنگار این پایگاه خبری در رابطه با اقدامات شهردار آب پخش بین مردم رفته و با چند چهره علمی، ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی شهر آب پخش گفتگو کرده که خلاصه آن را در گزارش دنبال کنید؛

 

تلاش فرهنگی شهردار در راستای کتابخانه های عمومی

علی دهقان مسئول کتابخانه عمومی و از فعالان فرهنگی شهر آب پخش اظهار داشت: خانم مهندس صمصامی از بدو تصدی شهرداری آب پخش تلاش کرده در کنار فعالیت های عمرانی، به فرهنگ نیز بها دهد و در همین راستا اقدامات فرهنگی موثری داشته است.

وی افزود: در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه بیشترین همکاری را داشته و بارها از کتابخانه عمومی بازدید و درخواست های ما در زمینه های مختلف را نیز پاسخ مثبت داده و عملیاتی کرده است.

دهقان افزود: خانم صمصامی حتی از هزینه شخصی خود نیز چندین جلد کتاب به کتابخانه عمومی شهر اهدا کرده است و می توان گفت که در زمینه اقدامات فرهنگی از جمله شهرداران موفق بوده است.

 

مهمترین شاخصه شهردار، تخصص در شهرسازی است

دکتر عبدالحسین رئیسی استاد دانشگاه و از معتمدان شهر آب پخش و به عنوان کسی که سال ها در شورای شهر بوده، سابقه ریاست شورا داشته و با شهرداران مختلف شهر نیز کار کرده است، در رابطه با فعالیت های خانم صمصامی اظهار داشت: مهمترین شاخصه خانم صمصامی، تخصص وی در زمینه شهر و شهرسازی است که همین امر کمک شایانی به وی در زیباتر نمودن فضای عمومی شهر کرده است.

وی افزود: خانم صمصامی بومی شهر آب پخش است و با محلات سه گانه شهر آشنایی کامل دارد و در این مدت با تلاشی که داشته در سه محله شهر به تناسب جمعیت، اقدامات عمرانی خوبی انجام داده است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: باید از این شهردار متخصص و بومی حمایت کرد تا بتواند برنامه های عمرانی، فرهنگی و زیباسازی شهر را اجرایی کند.

این چهره علمی و فرهنگی شهر آب پخش بیان داشت: باید اعضای شورای شهر و مردم از این بانوی توانمند و متخصص حمایت کنند چون طرح های خوبی برای توسعه و پیشرفت آب پخش دارد و در مدت فعالیت خود با توجه به مشکلات اقتصادی استان و کشور کارنامه قابل قبولی داشته است.

 

حمایت شهردار آب پخش از ورزش و ورزشکاران

اصغر حسین زاده از پیشکسوتان ورزش و از مربیان با دانش آب پخش نیز در رابطه با اقدامات شهردار آب پخش اظهار داشت: خانم صمصامی از زمانی که به عنوان شهردار آب پخش مشغول کار شد، نگاه ویژه ای به ورزش و ورزشکاران داشت و تا آنجایی که مقدور بوده از ورزش و تیم های مختلف ورزشی شهر آب پخش حمایت کرده است.

حسین زاده افزود: حضور در جمع ورزشکاران، برخورد بسیار مناسب با ورزشکاران اعم از آقا و خانم از جمله شاخصه های مثبت خانم صمصامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته ما ورزشکاران از شهردار محترم انتظار حمایت های بیشتری داریم و امیدوارم خانم صمصامی کما فی السابق با ورزشکاران شهر همکاری داشته باشد.

 

اقدامات شهردار آب پخش در زمینه درآمدزایی برای شهرداری

حسن شجاعی از فعالان اقتصادی شهر آب پخش نیز با مثبت ارزیابی کردن فعالیتهای درآمدزایی شهرداری ابراز داشت: ایجاد کارگاه تولید قطعات بتنی توسط خانم صمصامی اقدامی بسیار مهم در راستای درآمدزایی شهرداری بود و این کار وی شایسته تقدیر است.

وی افزود: از آنجا که تاکید مسئولان بر درآمدزا کردن شهرداری هاست، انجام این کار می تواند در زمینه های اقتصادی به شهرداری کمک کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: شهرداری آب پخش می تواند در زمینه های مختلف با همکاری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تا آنجایی که قانون اجازه می دهد به درآمدزایی بپردازد و علاوه بر تامین نیازها خود، به دیگر شهرداری های استان نیز خدمات رسانی کند.

 

اقدامات شهردار در راستای حمایت از بانوان

ماندانا حیات از بانوان فعال در زمینه فعالیت های اجتماعی شهر آب پخش نیز در رابطه با اقدامات شهردار آب پخش در مورد بانوان اظهار داشت: چون خانم صمصامی خود از جنس بانوان است نگاه بسیار خوبی به بانوان شهر در زمینه های مختلف داشته است.

وی افزود: رایگان نمودن استفاده بانوان از اماکن ورزشی شهرداری، کمک به تشکیل تیم فوتسال بانوان، سرکشی به مادران شهدا و حضور در جمع بانوان و شنیدن نظرات و پیشنهادهای آنان به مناسبت های مختلف از جمله اقدامات شهردار محترم بوده است.

این بانوی فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: خانم صمصامی یک بانوی متخصص است و از زمان تصدی شهرداری آب پخش، توانسته چهره شهر را زیباتر کند.

 

کارنامه شهردار در حمایت از برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی

مرتضی بهرامی از چهره های شناخته شده هنر و از مجریان برجسته استان و شهر آب پخش در رابطه با حمایت های شهردار آب پخش از فرهنگ و هنر اظهار داشت: اهتمام شهردار آب پخش به فرهنگ و هنر ستودنی است و تا آنجایی که قانون اجازه داده و ممکن بوده از فرهنگ و هنر شهر حمایت کرده است.

وی افزود: اجرای جشنواره نوروزی که با استقبال چشمگیر مردم نیز مواجه شد و از هنرمندان بومی شهر نیز در این جشنواره استفاده گردید از اقدامات بسیار خوب خانم صمصامی در شهر بوده است.

برگزاری جشن روز درختکاری، حضور شهردار در اجراهای گروه های هنری شهر، حضور در مناسبت های مذهبی و آئینی،حمایت وی از گروه های مختلف فرهنگی،هنری و مذهبی شهر از شاخصه های خانم صمصامی بوده است.

تجلیل از شیخ حسن بحرانی پیرغلام امام حسین(ع) و از پیشکسوتان هنر نمایشی تعزیه نیز از اقدامات ارزشمند خانم شهردار بوده که جای تحسین دارد.

 

اقدامات عمرانی و خدمات شهری شهرداری قابل قبول است

عبدالرحیم باقری از شهروندان شهر آب پخش نیز در رابطه با فعالیت های عمرانی و خدمات شهری شهرداری اظهار داشت: با روی کار آمدن خانم صمصامی، نظافت عمومی شهر بخصوص بلوار های اصلی شهر با جدیت بیشتری انجام می شود و جا دارد از وی و کارگران زحمتکش شهرداری قدردانی نمایم.

باقری افزود: بهسازی ورودی شهر آب پخش از سمت برازجان نیز اقدام بسیار خوبی بود و باعث زیباتر شدن ورودی شهر شد.

وی خاطرنشان کرد: البته بخاطر کمبود اعتبارات خانم شهردار نتوانسته برنامه های عمرانی خود را به طور کامل پیاده کند ولی با توجه به این مسائل، اقدامات عمران شهری مثل آسفالت و لکه گیری معابر، نوسازی مبلمان شهری، تسطیح کوچه ها، کانیو گذاری وسط کوچه ها انجام شده که جای تقدیر دارد.

 

ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه شهرداری

سید اسماعیل موسوی از کسبه و مغازه داران شهر آب پخش نیز با تقدیر از برنامه ساماندهی دستفروشان اظهار داشت: ساماندهی دستفروشان شهر، خواسته چندین ساله کسبه و مغازه داران شهر و بخصوص بلوار انقلاب بود که در زمان خانم صمصامی محقق شد.

موسوی افزود: این اقدام از دو جهت ارزشمند بود؛ اولا باعث رونق بازار مغازه داران بخصوص بلوار انقلاب شد که مالیات و عوارض و غیره پرداخت می کردند و هم باعث کم حجم تر شدن ترافیک بلوار انقلاب گردید.

وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی از دستفروشان نیز رعایت نمی کنند و علیرغم تذکرات سد معبر شهرداری، باز هم در جوار بلوار انقلاب حضور دارند که باید تابع قانون باشند.

موسوی ابراز داشت: ایجاد بازارچه شهرداری نیز اقدامی مناسب از جانب شهردار بوده که امیدوارم با انتقال دستفروشان عزیز به این بازارچه پویایی و زیبایی شهر بیشتر شود.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
درودها بر شهردار محترم آبپخش
ساماندهی دستفروشان آبپخش از اقدامات ارزنده وی است که جا دارد از ایشان تشکر نمایم و انشالله به زودی در سطح عمومی از وی تشکر خواهیم کرد
1397/07/10 - 08:57
0
2
سرکار خانم صمصامی
اقدام شما در رایگان نمودن فضاهای ورزشی برای بانوان قابل ستایش است
ولی خواهشمندیم بیشتر به قشر بانوان توجه کنید و از آنها حمایت بیشتری نمائید
1397/07/10 - 08:56
0
2
اظهارات بسیار خوبی در این گزارش مطرح شده، درود بر دکتر رئیسی از افتخارات آب پخش که به زیبایی از خانم شهردار حمایت کرده
واقعا این خانم نیاز به حمایت داره
شورا نباید در مسیر کارش سنگ اندازی کنه
باید شورای شهر بالش باشه نه بارش
1397/07/10 - 08:53
0
1
برای اولین بار یک بانو بر کرسی شهرداری آب پخش تکیه زده، تا اینجای کار هم موفق بوده،از مردم و شورای شهر میخام بیشتر حمایتش کنن
1397/07/10 - 08:52
0
1
خانم مهندس صمصامی شهردار محترم آب پخش از بانوان موفق و جسوری هستند که توانسته اند اقدامات خوبی در شهرداری آب پخش انجام دهند
درود برهمت خانم مهندس صمصامی
1397/07/10 - 08:28
1
4
با سلام و خسته نباشيد از خبرگزاري اتحاد جنوب. ايشان در طول دوره مديريت بر شهرداري خوب توانسته اند در وهله اول اوضاع شهرداري را سرو سامان بدهند و سپس اهتمام به برخي از كارهاي عملي و فيزيكي مانند آسفالت كردن كوچه ها، بازسازي پياده روها، فضاي سبز و ... البته تا آنجا كه بودجه كفايت كرده، ورزيده اند. حال ميبينيم كه در برخي از خبرگزاريها تنها به دليل عدم باج دهي شهرداري به آنها و همچنين گزارشهاي كذب برخي همشهرياني كه بنا به دلائل مختلف از قبيل قطع دست درازيشان به اموال دولتي و رانتخواري، بدون سند خبرهاي كذب و تحليلهاي نادرستي در خبرگزاريهايشان ارائه ميدهند. اين كار غير حرفه اي شان سبب كاهش محبوبيت در بين مردم خواهد شد.
با تشكر از اتحاد خبر
1397/07/10 - 01:26
2
3
اتحاد خبر خسته نباشی
حداقل یک نفر منتقد میذاشتی حرف بزنه تو یه شهر 18هزار نفره
1397/07/10 - 00:37
0
3
درود بر خانم مهندس صمصامی شهردار لایق و تحصیلکرده آبپخش که توانسته چهره شهر آبپخش را زیباتر کند
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: عزیز حدود 5 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...