کد خبر: 102841 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 07 مهر 1397 - 22:13
نگاهی به فعالیت های فرهنگی بانوی جوان بوشهری:
تصاویر/ میراث، جلوه ای از تاریخ

اتحاد خبر: الهه غریب زاده متولد سال 1363 است، پدر و مادرش هر دو بازنشسته ی فرهنگی هستند و پدرش در فوتبال مرکز استان و شهرستان ها کارنامه ی قابل توجهی دارد، او در رشته های آموزش و مترجمی زبان انگلیسی و رشته فرهنگ و زبان های باستانی دارای تجربه و تخصص است و در رشته های مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی و زبان انگلیسی...

اتحاد خبر- ثریا شیری: الهه غریب زاده متولد سال 1363 است، پدر و مادرش هر دو بازنشسته ی فرهنگی هستند و پدرش در فوتبال مرکز استان و شهرستان ها کارنامه ی قابل توجهی دارد، او در رشته های آموزش و مترجمی زبان انگلیسی و رشته فرهنگ و زبان های باستانی دارای تجربه و تخصص است و در رشته های مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی و زبان انگلیسی، دروس تاریخ میراث فرهنگی، میراث معنوی فرهنگی و گردشگری را تدریس می کند و همچنین گواهینامه بین المللی DNW – IQS – LOYAL CERT، گواهینامه تخصصی دیپلماسی امور بین الملل و گواهینامه تخصصی مدیریت و رهبری را اخذ کرده است.

 


-    شما آثار زیادی در زمینه ی میراث فرهنگی ارائه داده اید، فکر می کنید بهترین اثرتان کدام است؟
-    کتاب "میراث، جلوه ای از تاریخ" بهترین اثر من است که مجموعه ای 700 صفحه ای است و توانسته است در سال 92 مقام برگزیده و برتر اساتید کشور را کسب کند. همچنین در مهرماه سال 93 در اجلاس بین المللی میراث ناملموس اصفهان به عنوان دستاورد بانوان بوشهر مورد عرضه قرار گرفت.
-    کمی از محتوای کتاب برایمان بگویید؟
-    این کتاب به معرفی میراث ارزشمند فرهنگی به خصوص میراث ناملموس و مستند کشور ایران می پردازد و همچنین به صورت دایره المعارفی کامل در عین اختصار، تاریخ چند هزار ساله ایران را از ابعاد گوناگون اساطیری و تاریخی و زبانی به همراه هنرها و صنایع دستی کشور به صورت تخصصی عرضه و به خواننده کمک می کند که میراث و دستاوردهای هنری و معنوی و باستانی ایران به خصوص میراث معنوی فرهنگی استان بوشهر را بهتر بشناسد.
-    آیا قصد نوشتن کتاب دیگری هم دارید؟
-    بله، "میراث معنوی جهان"، عنوان اثر بعدی من خواهد بود که به صورت دایره المعارفی مصور آثار ناملموس در اکثر کشورهای دنیا را تحت پوشش قرار می دهد.
-    شنیده ایم عضو گروه مترجمین کتاب آموزش نی انبان محسن شریفیان هم هستید، از آثار دیگری که ارائه کرده اید، کمی بگویید؟
-    آثاری چون گویش نامه جنوب از بوشهر تا لارستان(ریشه شناسی تطبیقی)، ویراستاری ترجمه فارسی به انگلیسی کتاب اهل ساز(ساز شناسی موسیقی استان بوشهر – تقدیر فستیوال موسیقی کشور)، کتاب بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، میراث معنوی ایران، ویراستاری و همکاری علمی و پژوهشی کتاب صیادی در خیران و چهارده مقاله ملی و بین المللی را منتشر کرده ام.
او همچنین نزدیک به 12 فعالیت فرهنگی برجسته شخصی در سطح استانی، ملی و بین المللی دارد و به مدت چند سال رابط فرهنگی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بوده است و در این زمینه افتخاراتی نیز کسب کرده است. حضور در همایش های علمی و پژوهشی معتبر از دیگر فعالیت های او تاکنون بوده است.


-    در مورد طرح های فرهنگی که تاکنون ارائه کرده ای، بگو؟
-    پذیرش طرح جامع اجرایی نهادینه سازی انگیزشی ایجاد خلاقیت، نوآوری و توسعه کارآفرینی با رویکرد فرهنگی در دانشگاه تهران، اجرای طرح کارآفرینی هنری دست کرت ققنوس فرهنگ ماندگار، ارائه طرح جامع اجرایی مبارزه با اعتیاد به فرمانداری استان بوشهر، طرح چیدمان های مطابق با تقویم فرهنگی کشور جهت فرهنگسازی و جذب جوانان به حوزه فرهنگی، طرح نخبه پروری و قرار دادن جوانان علاقمند در مسیر پیشرفت علمی و فرهنگی با رعایت شئونات اخلاقی و چارچوب های مدون جمهوری اسلامی ایران، اولین نمایشگاه تخصصی حوزه میراث ناملموس توسط دانشجویان رشته  مرتبط و ارائه طرح جامع اجرایی جشنواره و همایش علمی برای دانشگاه ها از جمله طرح هایی بود که ارائه کرده ام.
-    در مورد سازمان مردم نهاد علمی- فرهنگی- هنری ققنوس فرهنگ ماندگار که خود موسس آن هستید توضیح دهید؟ در این موسسه چه کسانی با شما همکاری می کنند؟
-    کیفیت نقش های متقابل و شیوه اثرگذاری و اثرپذیری اعضای خانواده در مبحث فرد و خانواده، از ارکان اصلی موفقیت محسوب می شود  به طوری که میزان موفقیت تک تک افراد، به میزان اثرگذاری و اثرپذیری آنان بستگی دارد. بدین دلیل این انجمن متشکل از اعضای خانواده ای فرهنگی و اجتماعی است که اکثریت اعضا، افتخار خدمت خداپسندانه چندین ساله به میهن اسلامی مان ایران را در کارنامه خود دارند و به یاری خداوند متعال و با همدلی و اتحاد موجود بین افراد اقدامات فرهنگی و هنری را در پیشبرد فضای فرهنگی استان و  باتوجه به چهارچوب و قوانین حاکم بر جامعه عملی خواهند ساخت.  
-    موسسه ی ققنوس فرهنگ ماندگار از چه سالی شروع به کار کرد؟
-    انجمن ققنوس فرهنگ ماندگار در اوایل سال 95 با مجوز رسمی از وزارت کشور (استانداری- فرمانداری) شروع به کار کرد و خوشبختانه پس از دو سال با وجود شرایط سخت و هزینه های سنگین و به طور کاملا خودگردان و مستقل توانستیم گامی هر چند کوچک در این مسیر سترگ برداریم.
-    تاکنون چه فعالیت هایی در این انجمن انجام شده است؟
-    مطالعه و تحقیق در حوزه های تخصصی علوم انسانی و مدیریت، برگزاری نمایشگاه های هنری و کارآفرینی، مشاوره های انگیزشی فرهنگی، ارائه طرح های آموزشی و اجتماعی و تدوین و تبلیغات فرهنگی در قالب کلیپ های مصور از جمله فعالیت های انجام گرفته این نهاد است.



























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102841