کد خبر: 102295 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1397 - 15:53
مهارت آموزی به دانش آموزان تنگستانی در طرح ایران مهارت

اتحاد خبر: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان در نشست با رئیس و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان گفت: توانمندسازی دانش آموزان با آموزش های مهارتی آینده شغلی آنان را تامین می کند.

اتحاد خبر: به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، علی دهقان اظهار داشت: در طرح ایران مهارت قصد داریم که در دوره متوسط اول و دوم، دانش آموزان با فضای کسب و کار و کار آفرینی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال و دستیابی به شغل مورد علاقه و در عین حال در آمدزا، از اساسی ترین نیازهای جوانان و دانش آموزان در آینده به شمار می رود،افزود: با توجه به نیاز امروز كشور گسترش مهارت اموزی بعنوان یك اصل بدون هماهنگی سایر دستگاه ها محقق نخواهد شد.

دهقان با اشاره به اینکه پیوند آموزش های رسمی و غیر رسمی به عنوان یك دغدغه مطرح بوده كه همین امر باعث شدپروژه مشترك طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش انجام داده شود، اظهار کرد: باید با فراهم کردن ساختارهای مناسب، دانش آموزان به آموزش های مهارتی گرایش پیدا کنند و فنی و حرفه ای ظرفیت خوبی برای این مهم است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  تنگستان بیان کرد: در طرح ایران مهارت سعی می شود كه در دوره متوسط اول و دوم، دانش آموزان با فضای كسب و كار و كار آفرینی آشنا شوند و این طرح در دوره های ٢٠ ساعته در خارج از ساعات درسی برگزار می شود.

وی ادامه داد: حرفه آموزی و کسب مهارت به عنوان یک شاخص مهم در دستیابی به شغل پایدار است که بر این اساس آموزش فنی و حرفه ای با هدف تربیت نیروی کارآمد و تامین نیاز بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی در قالب انعقاد قرارداد با دستگاه های اجرایی در این راستا گام برداشته است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102295