کد خبر: 102292 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1397 - 13:12
افتتاح اولین کارگاه آموزشی تولید محور در شهرستان گناوه

اتحاد خبر: سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه از افتتاح کارگاه آموزشی قالی بافی تولیدی آموزشی در روستای چهار روستایی شهرستان خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده و کارآموزان پس از پایان دوره آموزشی در همین کارگاه مشغول به کار خواهند شد.

اتحاد خبر: به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عباس حقیقی با بیان اینکه توسعه آموزش های بازار محور مهمترین رویکرد فنی و حرفه ای است اظهار داشت: توسعه آموزش های بازار محور مهمترین رویکرد مسئولان برای اشتغال در استان بوشهر است از این رو می طلبد همگان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.



وی با اشاره به نقش مهارت آموزی در توسعه اشتغال پایدار در جامعه افزود: فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای امروزه از ضروریات زندگی هر جوان و به عبارت فراگیرتر، هر فرد جویای کار است کسانی که آموزش های فنی و حرفه ای را آموخته اند در مقایسه با افراد آموزش ندیده از اولویت اشتغال برخوردار هستند و همینطور می توانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

حقیقی توسعه آموزش های مهارتی با همکاری بخش خصوصی را گامی مهم در جهت ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی در جامعه دانست و اظهار کرد: ظرفیتی که در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان احصا و می تواند در این حوزه موفق عمل کند بحث صنایع دستی به ویژه صنعت فرش دستباف است که با همکاری شرکت تعاونی طره طلایی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان گناوه توسعه می یابد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه با بیان اینکه این کارگاه آموزشی روستاهای چهار روستایی، چهار محل و مال محمود را در جهت آموزش تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: فردی که به آموزش های فنی و حرفه ای مجهز باشد در موقعیت های مختلف می تواند بهترین انتخاب و فرصت ها را برای اشتغال داشته باشد و مهارت آموختگان این کارگاه مستقیم پس از پایان دوره آموزشی در این کارگاه تولیدی مشغول به کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی می تواند تضمین کننده اشتغال در آینده باشد، گفت: توسعه واحدهای تولیدی، حمایت از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی، حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع پیشروی واحدهای صنعتی در شهرک‌ها می‌تواند اشتغال را در استان بوشهر رونق دهد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102292