کد خبر: 102288 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 شهريور 1397 - 12:28
به مناسبت ماه محرم؛
مسابقه نقاشی در روستای حصار از توابع شهرستان دیلم برگزار شد

اتحاد خبر: به مناسبت ماه محرم مسابقه نقاشی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم و با همکاری کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) با حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مسجد روستای حصار از توابع شهرستان دیلم برگزار شد.

 

اتحاد خبر: رئیس ارشاد دیلم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش گفت: یکی از مهم ترین مسایلی که باید از دوران کودکی آموزش داده شود مسایل مذهبی است و والدین باید در ابتدا به پایه گذاری ارزش های مذهبی در کودکان بپردازند و این مساله مهم را پله پله و آرام به کودکانشان یاد بدهند تا آنها بتوانند به خوبی آن را درک کنند. 



به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم، زهره محنایی هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی را ایجاد شور و نشاط معنوی و پیوند بیش از پیش کودکان و نوجوانان و جوانان با مضامین و آموزنده های دینی و الهی دانست و افزود: لازم است برای آشنایی بهتره با ماه محرم و واقعه عاشورا برنامه هایی متناسب و در حد سن و ذهنیت کودکان برگزار شود تا بتوانند ارتباط بهتری با این موضوع برقرار نمایند.

وی هنر نقاشی را یکی از روشهای مفید برای انتقال مفاهیم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این تقارن بهترین فرصت است که کودکان، نوجوانان و جوانان علاقمند را به مفاهیم ارزشی آشنا شوند و ازاین رو ابزار هنر و نیز فعالیتهای تشویقی و تفریحی یکی از ابزارهای مناسب برای انتقال مفاهیم به این اقشار از جامعه می باشد.

محنایی تصریح کرد: این مسابقه نقاشی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم و با همکاری کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) روستای حصار با حضور 50نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد برگزار شد که در پایان از همه شرکت کنندگان در این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102288