کد خبر: 102224 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 02 مهر 1397 - 13:00
گفتگوی اختصاصی «اتحاد خبر» با خانواده ی کودک نابغه ورزشی:
از سه ماهگی به آرات آموزش می دادم /هدف ما بهترین بازیکن دنیا شدن است

اتحاد خبر: سید آرات حسینی، فرزند سید محمد حسینی، متولد هجده مهر ماه ۱۳۹۲ در بابل می باشد. این کودک اعجوبه، با مربیگری پدر از سن یک سالگی فعالیت خود را بدون هیچ گونه حامی، در ژیمناستیک و آکروبات شروع کرد. به گزارش «اتحاد خبر»؛ با تدابیر و برنامه هایی که پدر آرات برایش در نظر گرفته است، هدف او موفقیت و بهترین بودن در فوتبال ...

اتحاد خبر-عیسی نجفی: سید آرات حسینی، فرزند سید محمد حسینی، متولد هجدهم مهر ماه ۱۳۹۲ در بابل می باشد. این کودک اعجوبه و نابغه، با مربیگری پدر از سن یک سالگی فعالیت خود را بدون هیچ گونه حامی، در ژیمناستیک و آکروبات شروع کرد.با تدابیر و برنامه هایی که پدر آرات برایش در نظر گرفته است، هدف او موفقیت و بهترین بودن در فوتبال است. با اینکه برای کودکانی در سنین آرات مسابقه ای وجود ندارد، اما او توانست با شرکت در ۲ مرحله از ۲ برنامه “اعجوبه های دنیا از همه سنین” و “شوی بچه های زیر ۱۰ سال” چین اعضای هیات داوران و مردم دنیا را شگفت زده کرد. همچنین آرات در این مسابقات کوچکترین فرد شرکت کننده بود.

پدر آرات در گفتگو با «اتحاد خبر» از باز کردن صفحه ای در اینستاگرام مخصوص پسرش می گوید: «بعد از آنکه متوجه استعدادهای پسرم شدم به پیشنهاد اطرافیانم صفحه ای در اینستاگرام راه اندازی کردم. در صورتی که تا قبل از آن اصلا آشنایی با این شبکه اجتماعی نداشتم. به شکل عجیبی از این صفحه نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور استقبال شد. در حال حاضر یک میلیون و هفت هزار دنبال کننده، صفحه پسرم را دنبال می کنند که خیلی از آنها از کشورهای دیگر هستند.» خبرنگار《اتحاد جنوب》با خانواده این اعجوبه ورزشی مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می خوانید.

 

*به عنوان اولین سوال اسم آرات به چه معناست؟
این اسم ترکی و به معنای شجاع و صبور می باشد.

*توانایی های آرات در انجام حرکات ورزشی به صورت خودجوش بوده یا شما بیشترین تاثیر را در نبوغش داشته اید؟
این حرکات خودجوش نبوده، آرات دو-سه ماهه بود که من به او آموزش می دادم تا بتواند این حرکات انجام بدهد. ابتدا من در آموزش او از موانع کوچک شروع کردم و برحسب توانایی هایش اندازه موانع ها را بیشتر می کردم تا اینکه آرات یک ساله شد توانست حرکات ژیمناستیکی را انجام دهد.

 

*آرات به عنوان اعجوبه از چه کشورهایی جهت نمایش حرکات اکروباتیکی دعوت شده؟ آیا در مسابقات خاصی هم شرکت کرده؟
کشورهایی از قاره های مختلف، اروپا، امریکا، آسیا درخواست داشتند اما به خاطر هزینه ها و برخی مشکلات دیگر مجبور به انتخاب کشورهای آسیایی بودیم. سپس آرات در مسابقات اعجوبه ها در چین شرکت کرد و توانست پرش با مانع و صخره نوردی را با موفقیت پشت سر بگذارد و مقام اول جهان به عنوان کوچکترین ورزشکار به دست بیاورد.

*تصمیمتان در مورد انتخاب ورزش نهایی آرات چیست؟
ورزشی نهایی اش فوتبال است و برای همیشه در این مسیر خواهد بود.

 

*در بالای صفحه اینستاگرام آرات نام تیم های رئال، بارسلونا، و پارسن ژرمن ثبت شده؛ ماجرای خاصی دارد؟
انتخاب آرات تیم های بزرگ می باشد و باید در تیم های بزرگ توپ بزند.

 

*تابه حال از طرف  تیم های رئال و بارسلونا دعوتنامه داشته اید؟

از رئال و بارسلونا درخواست نداشتم اما چند تیم آلمانی دعوتنامه فرستاده اند. فعلا تصمیم این است که در ایران باشیم تا ببینیم آینده چه پیش خواهد آمد.

*از بین فوتبالیست های ایران بازیکنی هست که به هر نحوی  آرات را مورد حمایت خود قرار دهد؟

سروش رفیعی، بهنام برزای، علیرضا بیرانوند، علیرضا و چند بازیکن نامی در اینستاگرام صفحه آرات را دنبال می کنند و به او انگیزه می دهند.

*در بین بازیکنان خارجی چطور؟ فوتبالیست مشهوری هست که صفحه اینستای آرات دنبال کند؟

مارسلو فوتبالیست مشهور دنیا و  رئال مادرید شدیدا طرفدار آرات است او را در اینستا دنبال می کند و زیر کلیپ هایش کامنت میگذارد.

 

*شما به عنوان مربی آرات  از روحیه و تمرینات بدنسازی و پیشرفت هایش برایمان بگویید؟

آرات روحیه بالایی دارد، او قوی و بااراده است. آرات راست پا است با تمریناتی که با او انجام دادم با پای چپ هم مسلط شده، و همچنین در دریبل زدن پیشرفت کرده . در ضربه زدن به توپ هم عالی ست، من ضعفی در او نمی بینم.

*اگر در آینده در تیم های بزرگ دنیا توپ بزند، آیا در سطح ملی برای کشورش افتخارآفرینی خواهد کرد؟

ببینید من این گزینه را نمیدانم، ما عاشق ایرانیم و هدفمان ایران است شاید در آینده اتفاقاتی بیفتد که ما را مجبور به تصمیماتی غیر از این کند. هدف ما بهترین بازیکن دنیا شدن است.

 

*با این وضعیتی که آرات در پیش دارد برنامه های ورزشی اش در آینده خللی در تحصیلش ایجاد نمی کند؟

در آینده معلم خصوصی آرات را آموزش می دهد. اما فکر نکنم تا دو سال دیگر که به مدرسه اش مانده در ایران باشیم، باید در آکادمی های مطرح فوتبال ثبت نام کند.

 

*و سخن پایانی:

برای همه کودکان ایران زمین، برای تمام کودکان دنیا آرزوی بهترین ها را دارم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102224