کد خبر: 102109 ، سرويس: اقتصاد
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1397 - 10:47
شاخص بورس ۵۳۲۷ واحد رشد کرد
اتحاد خبر: در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص بورس اوراق بهادار تهران تا این لحظه 5327 واحد رشد کرد.
اتحاد خبر: در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص بورس اوراق بهادار تهران تا این لحظه 5327 واحد رشد کرد.

خبرگزاری فارس؛ براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران همزمان با گشایش بازار بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته جاری تا این لحظه شاخص کل بورس از رشد 5327 واحدی برخوردار شده و شاخص کل در نقطه 153 هزار و 904 واحد ایستاد.

 

ارزش روز بازار تا این لحظه به بیش از 587 هزار و 557 میلیارد تومان رسیده است. در جریان معاملات امروز تا این لحظه بیش از 1.4 میلیارد اوراق سهام و حق تقدم در قالب 81 هزار نوبت معامله و به ارزش 432 میلیارد تومان داد و ستد شد.

 

در حال حاضر عمده شاخص‌های بورس سبزرنگ و افزایشی بوده و نمادهای فولاد، فارس، کگل،‌پارس، پارسان، فملی، جم همگی در رشد شاخص کل بازار تاثیرگذار بودند؛ همچنین در فرابورس ایران تا این لحظه شاخص کل 59 واحد افزایش یافته و در نقطه 1755 واحد ایستاده است.

 

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس بیش از 95 هزار میلیارد تومان شده است؛ معامله‌گران فرابورسی تا این لحظه بیش از 446 میلیون برگه بهادار و سهام در قالب 42 هزار نوبت معامله و به ارزش 148 میلیارد ریال داد و ستد کرده‌اند.

 

افزایش نرخ ارز در بازار آزاد باعث رشد سهام شرکت‌های صادرات محور شده و همچنین رکود در معاملات بازار سکه و طلا از یک طرف و فرا رسیدن زمان پرداخت سود سپرده‌های یکساله در بانک‌ها باعث شده سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار سهام حرکت کند.

 

با توجه به اینکه بورس به عنوان دماسنج اقتصاد عمل می‌کند، به نظر می‌رسد عمده این رشدها غیرواقعی بوده، زیرا در بخش واقعی اقتصاد یعنی در تولید صنعت ، بخش ساختمان و کشاورزی فعالیت چشمگیری مشاهده نمی‌شود.

 

در این شرایط لازم است مسئولان بورس تدبیری اندیشیده و سرمایه‌های سرازیر شده به سمت بازار سرمایه را در بخش واقعی تولید هدایت کنند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102109