کد خبر: 102060 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 شهريور 1397 - 18:00
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر :
2 هزار و 700 طرح نیمه تمام استان بوشهر نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار است / آغاز عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز تا 2 ماه آینده

اتحاد خبر: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تعداد پروژه های نیمه تمام استان بوشهر را دو هزار و 700 طرح عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ها یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی افزود: طرح های عمرانی ملی شامل سدسازی، راه آهن، بیمارستان، آزادراه و دیگر پروژه های ملی برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شود...

اتحاد خبر - ثریا شیری: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق مصوبه ی شورای برنامه ریزی تا زمان اتمام پروژه های ناتمام باید از آغاز پروژه ی جدید جلوگیری شود، اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و 700 پروژه با اعتبار یک هزار و 400 میلیارد تومان در استان بوشهر در حال تکمیل هستند.



رضا عوض پور از واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی خبر داد و افزود: طبق تبصره ی 19 قانون بودجه، طرح های عمرانی ملی شامل سدسازی، راه آهن، بیمارستان، آزادراه و دیگر پروژه های ملی برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار می شود و افرادی که در تکمیل این پروژه ها سرمایه گذاری کنند، از طرف دولت تسهیلات ویژه ای دریافت می کنند.

عوض‌پور کل اعتبارات عمرانی استان بوشهر را 900 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه ها برای تکمیل شدن به اعتباری بیش از 7 هزار میلیارد ریال نیاز دارند.


وی همچنین گفت: مبلغ 100 میلیارد تومان یارانه ی تسهیلات برای سرمایه گذارانی که در بخش های نوسازی بافت فرسوده و ناوگان حمل و نقل سرمایه گذاری می کنند در نظر گرفته شده است.  

عوض پور از برگزاری مناقصه ی اجرای 2 قطعه ی راه آهن در استان بوشهر به طول 18 و 7 کیلومتر با اعتبار 200 میلیارد ریال خبر داد و افزود: 200 کیلومتر از پروژه ی راه آهن در استان بوشهر و 250 کیلومتر آن در استان فارس است و طبق نتیجه ی مناقصه ی 2 قطعه ی این پروژه قرار است در دو ماه آینده عملیات اجرایی آن از سمت شهر اهرم به سمت استان فارس آغاز شود.  


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر سهمیه ی استان بوشهر در تسهیلات اشتغال روستایی را 200 میلیارد تومان و ایجاد 1270 شغل برشمرد و گفت: این تسهیلات به دو بخش 96 میلیارد تومانی تقسیم شده است و تاکنون 89 میلیارد تومان از آن جذب شده است.

عوض پور همچنین مرحله ی اول اعتبارات اشتغال فراگیر را 94 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون 26 میلیارد تومان از این اعتبار جذب و 650 شغل ایجاد شده است.



وی اجرای پروژه هایی مثل بزرگراه بوشهر به دیر را از مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود منطقه ویژه پارس شمالی در این مسیر در تلاش هستیم کل اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را از وزارت نفت تامین کنیم در صورتی که آن ها فقط برای تامین اعتبار 50 میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده اند.

 

احداث 2000 واحد مسکونی برای مددجویان استان بوشهر

عوض پور از صدور دستور احداث دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان بوشهر در سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ی کشور به استان خبر داد و افزود: قسط اول اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی به مبلغ 20 میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.
وی کل اعتبار اختصاص یافته را 80 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای احداث واحدهای مسکونی و 10 میلیارد تومان از آن صرف کمک هزینه ازدواج می شود.  

 

پوشش نخیلات آب پخش و سعد آباد از طریق خط انتقال رئیس علی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در خصوص طرح تحول کشاورزی دشتستان از اخذ مجوز فاینانس 150 میلیارد تومانی از سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور برای خط انتقال رئیس علی خبر داد و بیان داشت: از طریق خط انتقال رئیس علی آب مربوط به نخیلات آبپخش و سعدآباد پوشش داده می شود.

عوض پور با اشاره به تامین 45 میلیارد تومان سهم سازمان کشاورزی در سه مرحله برای آبیاری باغات، افزود: به این صورت آبیاری قطره ای و تحت فشار جایگزین آبیاری غرقابی می شود و می توانیم در هر مرحله 8 تا 10 دوره ی آبیاری داشته باشیم.

 

تکمیل سد باغان و دشت پلنگ و تحول بزرگ استان در تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی

عوض پور ارزش سرمایه گذاری سد باغان و دشت پلنگ را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سد باغان، 20 درصد و سد دشت پلنگ، 10 درصد پیشرفت داشته اند.

وی با بیان اینکه اقدامات فاینانس این دو سد انجام شده است، ادامه داد: به زودی 10 میلیارد تومان به این دو طرح تزریق می شود.

عوض پور افزود: تکمیل این دو سد، تاثیر بزرگی در تامین آب شرب، آب صنعت و آب کشاورزی استان دارد.

وی  با اشاره به پیشرفت 20 درصدی سد دالکی، بیان داشت: در حال پیگیری یک مسیر فاینانس داخلی 160 میلیارد تومانی برای این طرح هستیم.

عوض پور پیشرفت فیزیکی سد خاییز را 25 درصد عنوان کرد و از آغاز عملیات اجرایی سد باهوش تا پایان سال خبر داد.  

 

افزایش حقوق کارمندان استان بوشهر از شهریور ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: برای اولین بار در استان، برای 10 شهرستان سند برنامه ششم توسعه تدوین می شود که این سند مبنای توزیع بودجه و اعتبارات آن شهرستان است.

عوض پور با اشاره به ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه بیان داشت: حقوق کارمندان دولت با مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس تا سقف 25 درصد و برای سایر کارمندان تا سقف 20 درصد در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس افزایش می یابد.

وی گفت: این افزایش حقوق از شهریور ماه جاری به کارمندان بندر دیلم، گناوه، بوشهر و خارگ پرداخت می شود و مابه التفاوت حقوق آنها از فروردین سال 97 در مهر ماه سال جاری واریز می شود.

عوض پور همچمنین از اجرای طرح توسعه علم و فناوری استان بوشهر با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد خبر داد.

 

استان بوشهر، رتبه ی اول تخصیص بودجه در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با بیان اینکه منابع بودجه ی استان در سال 96، یک هزار و 30 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: متوسط تخصیص استان 46/8 درصد و متوسط تخصیص کشوری 42 درصد بوده است.

عوض پور اعتبار عمرانی استان بوشهر در بودجه سال 97 را 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: استان بوشهر با 65/5 درصد نسبت به 44/1 درصد تخصیص متوسط کشوری رتبه ی اول تخصیص در کشور را دارد.

وی ادامه داد: درآمد وصول شده ی استان بوشهر در 5 ماهه ی اول سال 97، 726 میلیارد تومان است و  کل درآمدهای وصولی سال 97 باید دو هزار و 300 میلیارد تومان باشد.

 

عوض پور همچنین افزایش قیمت مرداد ماه را 5/8 اعلام کرد.


















 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102060