کد خبر: 102011 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 شهريور 1397 - 22:41
رسالتی سخت تر در پیش داریم
پیام مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در آستانه شروع سال تحصیلی جدید

اتحاد خبر:همکاران ارجمند، مدیران، آموزگاران، دبیران و اساتید فرهیخته ... این پیام خدمتگزار شما در آستانه شروع بازگشایی مدارس در سالی است که با همه سال های پیشین متفاوت است.به استقبال سالی می‌رویم که به واسطه چنگال تیز بدخواهان خارجی و فشار روز افزون اقتصادی داخلی، چنبره خشن ناملایمات بیش از همیشه بر اداره بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز ...

اتحاد خبر:همکاران ارجمند، مدیران، آموزگاران، دبیران و اساتید فرهیخته ... این پیام خدمتگزار شما در آستانه شروع بازگشایی مدارس در سالی است که با همه سال های پیشین متفاوت است.
به استقبال سالی می‌رویم که به واسطه چنگال تیز بدخواهان خارجی و فشار روز افزون اقتصادی داخلی، چنبره خشن ناملایمات بیش از همیشه بر اداره بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز جامعه سایه انداخته است! آموزش و پرورشی که باید آرام ترین روزهای خود را سپری کند تانقش سازمانی مقطع حساس بازگشایی را به نحو شایسته تری ایفا نماید، درگیر التهابات سخت اجتماعی، اقتصادی و کمبود نیروی انسانی است!
بیش از هر زمان دیگری تحت فشار انقباض شدید مالی، مجبور به سازگاری با شرایطی هستیم که به یقین مجموعه مارا از کیفیت مطلوب دور خواهد کرد! کسانی که در سطوح مختلف صف و ستاد مشغول برنامه‌ریزی پروژه مهر هستند بخوبی می دانند چالش اصلی امسال ما کمبود نیروی انسانی است! همگان از دستور تعدیل نیروی انسانی در سطح مدارس آگاهید و می دانیم که چنین کاستنی چه تاثیر ناخوشایندی بر ارائه مطلوب خدمات خواهد داشت!! آری دوستان من، کارزار امسال ما تحت تاثیر این متغیر ها و بسیاری از ناملایمات دیگر که در این مقال قابل بازگو کردن نیست،  عزمی فراتر از همیشه،  تدبیری شایسته تر و در کلامی دقیق تر ایثار می خواهد.

 

بدین روی عاجزانه و به جهت حفظ شان و منزلت راهی که انتخاب کرده ایم و به حرمت رسالتی که برگزیده ایم امسال نیز به عهد استوار خود با مردم و دستورالعمل های بالادستی وفادار خواهیم بود و با تمام توان از درخت تنومند اما آسیب دیده آموزش و پرورش!صیانت خواهیم کرد.درپایان ذکر چند نکته را ضروری می دانم.
۱- طبق برآورد اولیه هنوز آمار بالایی از اسامی دانش آموزان ثبت سامانه مربوطه ثبت نام نشده که انتظار دارم مدیران محترم در این خصوص اقدام عاجل شبانه روزی نمایند.
۲- طبق قانون وزارتی و بنا به تاکید واحد فناوری مدیریت متبوع امسال از مهرماه هیچ راهی برای بستن حقوق نیست الا اینکه ابلاغ همکاران قطعا ویقینا صادر و ثبت در سامانه مربوط شود،  در غیر اینصورت به هيچ وجه امکان بستن حقوق ماهانه وجود ندارد ( جهت اطلاع سال های گذشته تمهیداتی مانندجابجایی ابلاغ ها ویا ارجاع ابلاغ به ماه های قبلی اسناد حقوقی بسته میشد) بنابراین کارشناسان محترم اداری و دوستان مدیر نسبت به ثبت ابلاغ همکاران خود به صورت شبانه روزی اقدام فرمایند( مزید اطلاع اینکه تاظهر از مجموع ۲۵۰۰ همکار فقط ۵۰ نفر ثبت شده که به اذعان ذی حسابی اداره یک فاجعه است)
۳ - دوستان مدیر ( بخصوص مدیرانی که کادر آنها کامل شده)نسبت به تشکیل جلسات اولیه با همکاران و کلاس بندی،....اقدام فرمایند.
۴- دوستان عزیز در خصوص تصمیمات تعدیل  امسال با سعه صدر، آرامش و تعامل سازنده با کارشناسان مربوطه برخورد نموده پیشنهادان سازنده و راهبردی خود را به مدیریت متبوع ارائه نمایند و از هرگونه تقابل،  مانع تراشی و جوسازی غیر حرفه‌ای و یا برخورد انتفاعی خاص آموزشگاه خود پرهیز نمایند.
۵ - همه همکاران مدیر با ارائه بهترین راهکار و ایجاد فضای دوستی و تعامل با اداره متبوع،  ضمن احترام به حقوق دانش آموزان و اولیا به توصیه های احتمالی مافوق در حوزه‌های اداری تمکین نموده موجبات مراجعه مکرر مراجعین به سمت اداره را فراهم نیاورند.
۶- نکته پایانی بخصوص برای حوزه متوسطه که امسال با استقرار پایه دوازدهم مشکلات دوچندانی پیش رو خواهند داشت،  کمبود تجهیزات و امکانات لازم برای پاسخگویی مناسب آموزشی است،  مزید اطلاع این که یقینا دغدغه ما در این خصوص بیش از شما ست،  تا کنون تلاش‌های ما نتیجه دلخواه را در پی نداشته و یقینا تا مهر هم مشکل کمبود تجهیزات مرتفع نخواهد شد،  تمنای عاجزانه حقیر صبر توام با آرامش و تدبیر امور با رایزنی های خارج از مجموعه ( اولیای متمکن و خیرین) و بهره‌برداری مطلوب از داشته ها تا رفع مشکلات است انشاءالله


از خداوند بزرگ برای همه شما موفقیت،  تندرستی و سلامت آرزو می کنم. پیروز باشید


سید حسن لواسانی فرد / بیستم شهریور ماه ۱۳۹۷

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102011