کد خبر: 102010 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 شهريور 1397 - 22:34
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان:
کمک 100 میلیونی به تعدادی از تیم های ورزشی در انتهای سال 96 /ما موظف به پاسخگویی هستیم+تصاویر

اتحاد خبر: رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان گفت: یکی از اقدامات موثر کمیسیون فرهنگی نگاه ویژه به حوزه ورزش و توجه به سلامت روحی و جسمی جوانان بوده است. به گزارش اتحاد خبر، محراب بنافی افزود: به دلیل نبود بودجه کافی بسیاری از ورزش ها مغفول مانده بود که با نگاه ویژه به تیم های ورزشی سعی کردیم در جهت حمایت از ورزشکاران ...

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برازجان با رسانه ها و فعالان مدنی عصر دوشنبه 19 شهریور ماه برگزار گردید.

به گزارش اتحاد خبر، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان ضمن خوشآمد به اصحاب رسانه و فعالین مدنی گفت: خداوند را شاکریم که به ما فرصت خدمت عطا کرده تا اهداف فرهنگی را در این عرصه دنبال نماییم.



محراب بنافی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: شورای پنجم از اول شهریور ماه سال 96 به طور رسمی شروع به کار نمود. پس از تعیین هیئت رییسه و کمیسیون ها مسئولیت کمیسیون فرهنگی به بنده واگذار شد که با کمک سایر دوستان اولین قدم را در جهت شناخت کمبودها و نیازها و تشخیص برنامه های فرهنگی موردنیاز شهر برداشتیم.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف و جلب مشارکت های مردمی ادامه داد: بررسی نیازها و کمبودهای شهر برازجان و همچنین برنامه ریزی دقیق بر اساس مطالعه، و همچنین پذیرش و تحقیق در خصوص پیشنهادات و طرح هایی که از طریق همکاران شورایی و مردم به ما ارائه میشد قدمهای بعدی کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوده است. 

بنافی عنوان کرد: ما بر این اصل معتقد هستیم که مردم با همکاری شورای شهر می توانند حتی بزرگ ترین مشکلات شهر را برطرف نمایند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان تاکید کرد: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برنامه های فرهنگی کمتر در شهر ما اجرا می شود، و همین تعداد برنامه ها نیز در مناطق خاصی متمرکز گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر کمیسیون فرهنگی نگاه ویژه به حوزه ورزش جوانان و نوجوانان برازجان و توجه به سلامت روحی و جسمی آنان بوده است.

محراب بنافی تاکید کرد: به دلیل نبود بودجه کافی بسیاری از ورزش ها مغفول مانده بود که با نگاه ویژه به تیم های ورزشی سعی کردیم در جهت حمایت از ورزشکاران گام برداریم. ایجاد رقابت سالم میان نوجوانان و جوانان یکی از ثمرات این نگاه بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان ابراز داشت: ما یک پیوست ویژه برای حوزه ورزش در نظر گرفتیم، و نتیجه استفاده از کارشناسان ورزشی و توجه به این عرصه فعال نمودن تیم های ورزشی، ایجاد انگیزه و حس رقابت و کسب موفقیت های فراوان در جامعه ورزش برازجان بوده است.

بنافی عنوان کرد: در پایان سال 96 مبلغ صد میلیون تومان به تعدادی از تیم های ورزشی تخصیص داده شد، در سال جاری نیز با توجه به مبلغ بودجه اختصاصی برای کمیسیون فرهنگی بیش از 300 میلیون تومان برای کمک به حوزه ورزش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حدود 90 مصوبه طی 18 جلسه کمیسیون فرهنگی از ابتدای فعالیت گفت: یکی از اقدامات و حمایت های ویژه ما از هنرمندان و همچنین حمایت از ناشران و کتاب های منتشر شده بوده است. بررسی سالهای گذشته نشان میداد جنبه های علمی و موثر بودن کتابها در نظر گرفته نشده که ما سعی کردیم به این موضوع توجه بیشتری نشان دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان افزود: حمایت از موسسات خیریه، کمک به حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، حمایت از برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده که در این راستا نزدیک به 90 برنامه مردمی در سطح شهر برازجان برگزار گردیده و از شهریور 96 تا اسفند ماه 96 تنها تعداد 29 جشن برگزار شده است.

محراب بنافی تصریح مرد: اکنون با همکاری شهرداری برازجان و با مطالعه، کارشناسی و بررسی دقیق اقدامات موثر سال جاری، تمامی برنامه هایی که در طول یک سال در تمامی نقاط شهر می توانیم برگزار کنیم را به صورت کلان و جزء به جزء تبیین نموده و به عنوان برنامه چشم انداز سال پیش رو و استفاده از بودجه ی فرهنگی آماده نموده ایم، ان شالله که بتوانیم نسبت به سال گذشته اقدامات موثرتری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ما موظف به پاسخگویی هستیم، اذعان داشت: انتقادهای سازنده و دلسوزانه می تواند به ما کمک کند، لذا ما از این انتقادات استقبال می کنیم تا نقایص برنامه ها را برطرف نماییم.

رییس شورای شهر برازجان: فرمانداری دشتستان پاسخ دهد که چرا ساختمان قدیم شورا همچنان بلااستفاده مانده است

رییس شورای اسلامی شهر برازجان ضمن تسلیت ایام محرم الحرام و گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ما به همراه همکاران خود، ساختمان شورای قدیم را به احترام فعالان مدنی و بر حسب پیگیری هایی که از قبل صورت گرفته بود به دست فرمانداری سپردیم. فلذا بایست مشخص گردد که چرا این ساختمان همچنان بلااستفاده مانده است، در حالی که شورا در این یک سال متحمل پرداخت هزینه گزافی بابت پرداخت اجاره بوده است.



وی خواستار پاسخگویی فرمانداری دشتستان در این خصوص گردیده و اضافه کرد: چرا این ساختمان همچنان دارد خاک می خورد و هنوز به درستی از آن استفاده نگردیده است؟ امروز خواسته ی ما توضیح چرایی این موضوع می باشد.

مهدی نیکنام با اشاره به بخشی از درخواست های دریافتی شورای شهر اظهار داشت: متاسفانه در دوره ی پنجم جایگاه کمیسیون فرهنگی از جایگاه اصلی آن فاصله گرفته است، و بسیاری از درخواست ها مربوط به کمکهای مردمی بوده که شورا را با کمیته امداد، صندوق صدقات و یا مرکز خیریه اشتباه گرفته اند که ما امیدواریم این موضوع در سال دوم فعالیت شورا کنترل شود.

وی با ارائه بخشی از عملکرد و دستاوردهای شورای پنجم در حوزه های عمرانی گفت: اختلاف نظر در تمامی شوراها وجود دارد اما نیت و وظیفه اصلی همکاران احقاق حقوق شهروندان محترم است.

نیکنام تاکید کرد: رویکرد شهرداری و شورا این بوده که برنامه ها و اقدامات خود را به شکل عادلانه در تمام محلات به ویژه محلات کم برخوردار پیاده نماید. به امید اینکه با استفاده از متخصصین عمرانی، خدمات شهری و... بتوانیم به توسعه شهر پرداخته و شاهد پیشرفت برازجان عزیز باشیم و آنچه شایسته مردم است را ارائه دهیم.

رییس کمیسیون بانوان و جوانان شورای شهر برازجان: با کمک کمیسیون فرهنگی سعی داریم برازجان را به هدف پایتخت کتاب نزدیک نماییم

رییس کمیسیون بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر برازجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم ابراز داشت: این کمیسیون تا امروز با حمایت و همکاری شهروندان اقدامات و فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داده است.

سید خدیجه حسینی با اشاره به وضعیت و روند بازسازی کاروانسرای مشیرالملک افزود: با همکاری موسسه گردشگری صدای چرخاب توانسته ایم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم، و در این خصوص جلساتی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با حمایت از سمنهای فعال و همچنین حمایت همه جانبه اعضای شورای شهر اقدامات و فعالیت های موثری برای پیشبرد اهداف عالی و توسعه شهرمان انجام دهیم.

حسینی ضمن شرح برخی از اقدامات کمیسیون بانوان و جوانان، گفت: برازجان افتخار داشته تا در طرح پایتخت کتاب در لیست 20 شهر منتخب کشور قرار گیرد که با کمک کمیسیون فرهنگی این طرح را پیگیری نموده و سعی داشتیم برازجان را به این هدف نزدیک نماییم.







لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/102010