کد خبر: 101952 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 18 شهريور 1397 - 18:45
ملی پوش هندبال ساحلی:
شنبدی: آرزویم قهرمانی لیگ برتر است

اتحاد خبر: ورزش هندبال که میراث بزرگان ورزش این شهر است امروزه به دست جوانان برومندی چون عادل شنبدی و دیگر ملی پوشان این شهر و مدیران جوان خود افتاده است.

اتحاد خبر: ورزش هندبال که میراث بزرگان ورزش این شهر است امروزه به دست جوانان برومندی چون عادل شنبدی و دیگر ملی پوشان این شهر و مدیران جوان خود افتاده است.


عادل شنبدی ملی پوش هندبال ساحلی است که با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور به تیم ملی هندبال دعوت شده بود با این تیم در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه حاضر شد و در نهایت به مقام هشتم دست یافت.

 ۱. با سلام خودتان را معرفی بفرمایید.
با سلام خدمت مردم فهیم دشتستان اینجانب عادل شنبدی
متولد1371/9/27
اهل برازجان هستم.


 ۲. عادل شنبدی از چه سالی وارد هندبال شد؟
سال هشتاود پنج و با مسابقات دانش آموزی زمانی که کلاس سوم راهنمایی در مدرسه 22 بهمن بودم  برای اولین بار در مسابقات مدارس شهر در رشته هندبال شرکت کردم که با علاقه به این رشته ورزشی فعالیت خود را ادامه دادم.


 ۳. تعریفتان از هندبال برازجان چیست؟
هندبال برازجان دارای پتانسیل بالایی است و از نظر بازیکن و مربی  و باشگاه در کشور جزو تیمهای ریشه داره هندبال است. اگر از نظر مالی بتوانیم یک اسپانسر خوب پیدا بکنیم که بتواند تامین نیازهای مالی را به عهده بگیرد به راحتی  میتوان در لیگ برتر با قدرت حضور بهم رسانید.


 ۴. چرا در مسابقات هندبال قهرمانی کشور کم فروغ هستیم؟
چون از لحاظ مالی تامین نمیشویم و هرساله بازیکنان برازجان به تیمهای لیگ برتری میروند و باشگاههای مابه همین دلیل بازیکنان خوب را از دست  میدهد و با بازیکنان جوان و کم تجربه پا به میدان میگذارد.


 ۵. از چه سالی عضو تیم ملی شدید؟
اولین حضور بنده در تیم ملی به سال 88 در تیم ملی نوجوانان بر میگردد که امیدوارم سالها بتوانم دل هم وطنان خود را با فروغ در مسابقات برون مرزی شاد کنم.


 ۶. از مسابقات اخیر بگویید؟
 مسابقات جام جهانی در روسیه برگزار شد که تمام تیمها با بازیکنان اصلی خود پا به این مسابقات گذاشته بودند .
بازیها از سطح بالایی برخوردار بود و تیم ایران برای اولین بار در تاریخ به رتبه هشتم برتر جهان راه یافت و سهمیه بازیهای المپیک 2019 در کشور آمریکا را کسب کرد.


 ۷. تمایل شما هندبال ساحلی است یا سالنی ؟
مسابقات هندبال سالنی بدلیل درآمد نسبتا خوب بازیکنانش و برگزاری  لیگ شرایط بهتری را دارد ولی هندبال ساحلی لیگ ندارد و فقط بازیهای متمرکز به مدت 10 روز و در  یک شهر برگزار میشود و قرارداد مالی هندبال ساحلی بسیار ناچیز و کم هست ولی توانایی و علاقه بنده به هندبال ساحلی است.


 ۸. حمایت مسئولان و جامعه ورزش را خوب دیدید؟
 نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر شده است.
خدا را شکر علی کمارج رئیس اداره ورزش و جوانان حال حاضر  به درد ورزشکاران گوش میکند و راه حلی برای حل مشکلات ورزشکاران پیدا میکند و در حد توان مشکلات را پیگیری میکنند.


 ۹. زندگی ورزشی شما حرفه ای است؟
قطعا همینجور است
بنده در فصل زمستان درگیر مسابقات هندبال سالنی در لیگ برتر هستم و در تابستانم درگیر مسابقات ساحلی و اردوهای تیم ملی، پس کل سال درگیر تمرین و مسابقه هستم بخاطر همین حرفه ای زندگی میکنم تا راحت بتوانم به هدفی که میخوام برسم.


 ۱۰. شنبدی ها در هندبال خوش سابقه هستند، آنها را نیز معرفی بفرمایید.
 علیرضا شنبدی خط زن خوب و خوش اخلاق هندبال برازجان بوده که بازیها زیادی برای برازجان انجام داده و مقامهای زیادی در ردههای مختلف برای برازجون آورده است.

رضا شنبدی بازیکن و مربی خوب برازجان است که در حال حاضر نیز  در عرصه مربیگری در ردههای پایه مشغول به کار است.


 ۱۱. اختلافات هندبال دشتستان به این ورزش لطمه وارد کرده است یا ایجاد رقابت کرده است؟ امیدوارم که باعث رقابت و پیشرفت هندبال شهرمان شود.


 ۱۲. آرزوی شما در هندبال چیست؟
دوست دارم هندبال برازجان در لیگ برتر با یک باشگاه خوب حضور داشته باشد و بتوانم در شهر خود بازی کنم و قهرمان لیگ برتر بشویم.


 ۱۳. حرف آخر شما را می شنویم.
ضمن  تشکر از مصاحبه و دعوت اتحاد جنوب.
فرصت را غنیمت میشمارم و از کسانی که برای بنده زحمت کشیده اند از جمله  سید روح الله موسوی، حاج رضا مصباحی ...امیر بهزادی...احسان شعبانی، رضا شنبدی، رضا عباسی و مسلم میرزایی تشکر میکنم.


و یک تشکر ویژه از پدر و مادرم دارم که با تمام سختی ها و دوربودن از خانه این سختی  را تحمل کردند و با تمام وجود از آنها تشکر میکنم


  دایی عزیزم اسماعیل علوی که مثل یک مشاور در تمام مسیر انتخاب تیمها بهم کمک میکند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/101952