کد خبر: 101481 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 08 شهريور 1397 - 14:35
ارزیابی عملکرد دولت(5)/ فعالین سیاسی و اجتماعی استان در پاسخ به «اتحاد جنوب» مطرح کردند؛
رئیس جمهور باید تسهیل کننده رفاه عمومی باشد

اتحاد خبر-مهدی شاد: اگر رفاه و آسایش عمومی جمهور را ملاک سیاست های حکومت بدانیم قاعدتا رئیس جمهور می بایست مجری سیاست های تسهیل کننده این فرایند باشد. اما خواست رئیس جمهور برای به پارکینگ فرستادن احزاب هرچند کوتاه مدت و گره زدن پیشبرد سیاست های دولت و مرخصی احزاب، چشم انداز روشنی را پیش روی ...

اتحاد خبر: با توجه به گذشت بیش از پنج سال از استقرار دولت، نگرخواهی تحت عنوان ارزیابی کارنامه ی دولت از فعالین سیاسی و اجتماعی استان بوشهر صورت گرفته است. در این نگرخواهی دو پرسش در خصوص ارزیابی عملکرد دولت و همچنین عوامل تاثیرگذار در موفقیت ها و ناکامیهای دولت پرسیده شده است که افراد نظرات خود را در این باره به رشته ی تحریر درآورده اند. در بخش اول از این نگرخواهی پاسخ "مهدی شاد" را می خوانید:

 

مهدی شاد*

رئیس جمهور در آخرین نطق خود خواهان تعطیلی احزاب و به مرخصی رفتن احزاب برای مدتی شدند.
اگر رفاه و آسایش عمومی جمهور را ملاک سیاست های حکومت بدانیم  قاعدتا رئیس جمهور می بایست مجری سیاست های تسهیل کننده این فرایند باشد. اما خواست رئیس جمهور برای به پارکینگ فرستادن احزاب هرچند کوتاه مدت و گره زدن پیشبرد سیاست های دولت و مرخصی احزاب، چشم انداز روشنی را پیش روی ناظران قرار نمی دهد.

تفسیر این افاضات در کمینه تحلیل ها نشان از دید منفی قوه مجریه به احزاب، مبنی بر اخلال روند مدیریت کشور به واسطه وجود احزاب و یا تغییر رفتار احزاب در قبال مسایل ملی ست که در هر روی برداشتی ناامیدکننده از خوانش دولت از مشارکت و تاثیرگذاری احزاب در سلامت و صلابت مدیریت کشور را نشان می‌دهد. تقلیل دادن ناکارآمدی سیاست های اقتصادی و تداوم شرایط بدون چشم انداز مدیریت کشور به اختلاف سلیقه و برنامه احزاب آدرس اشتباهی ست که دولت به دنبال القای آن به جامعه ست.

در بعد استانی نماینده عالی دولت با معضلات انباشت شده ساختار مدیریتی چند دهه در این استان مواجه بود که عدم تدبیر به هنگام مدیریت ارشد استان علی رغم هشدارهای سالیان گذشته و عنایت به حظور چند ساله استاندار در ساختار مدیریتی استان و فرماندار دشتستان در این منطقه، کارنامه خوبی را در برابر بحران انرژی در شهرستان به جا نگذاشت و برخورد منفعلانه و غیر شفاف و غیر صادقانه مسئولین ادارات متولی انرژی در چندین نوبت نیز حاصلی جز بی اعتمادی بیشتر به ساختار مدیریتی و نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان ببار نیاورده است.

و اما راهکار پیش روی دولت برای برون رفت و همراهی مردم و برگشت اعتماد عمومی به عنوان بالاترین سرمایه اجتماعی یک ملت، قرار دادن دولت در اتاق شیشه ای نظارت و شفافیت و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر صلاح امور و تعامل صادقانه با رسانه هاست تا با همبستگی ملی که شاخصه ایرانیان در شرایط سخت اجتماعی در طول تاریخ بوده است بتوان از شرایط سخت موجود و پیش رو گذشت.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/101481