امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 06 شهريور 1397 - 08:30
پاسخ رئیس جمهور به سئوالات نمایندگان مجلس؛
اتحاد خبر: رییس جمهور با بیان این‌که تاریخ تغییر شرایط کشور ۵ دی ۹۶ بود، گفت: حادثه دی‌ماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا که او در اواخر دی‌ماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم. اگر ما وحدت و اتحاد یکپارچه داشته باشیم، فیضیه مرکز انقلاب تبدیل به جایی نمی‌شود که عده‌ای آب به آسیاب دشمن بریزند. اگر برجام هیچ بود دیگر امروز چه غصه‌ای داریم و چه مشکلی وجود دارد؟ ...
اتحاد خبر: رییس جمهور با بیان این‌که تاریخ تغییر شرایط کشور ۵ دی ۹۶ بود، گفت: حادثه دی‌ماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا که او در اواخر دی‌ماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم. اگر ما وحدت و اتحاد یکپارچه داشته باشیم، فیضیه مرکز انقلاب تبدیل به جایی نمی‌شود که عده‌ای آب به آسیاب دشمن بریزند. اگر برجام هیچ بود دیگر امروز چه غصه‌ای داریم و چه مشکلی وجود دارد؟ عدم که ترس ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  رییس جمهور، صبح سه‌شنبه  در ادامه جلسه پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهامات مطرح شده ازسوی مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، اظهار کرد: لازم می‌دانم از همه نمایندگانی که طرح سوال را امضاء کرده‌اند و آنهایی که امروز پشت تریبون مجلس حضور یافتند و نکاتی را مطرح کردند که باید به آنها پاسخ داده شود سپاسگزاری کنم.
وی همچنین از وزرای مربوطه کابینه دولت درخواست کرد که در زمینه‌ی پنج پرسش نمایندگان مجلس و نکاتی که حین طرح آنها مطرح شد توضیحات لازم را به نمایندگان مجلس و مردم ارائه دهند.
روحانی: تاریخ تغییر شرایط کشور و دلیل خروج ترامپ از برجام، حوادث ۵ دی ۹۶ بود| اگر تهدید به ترور شوم مهم نیست
رییس جمهوری در ادامه با طرح این پرسش که نکته اساسی شرایط امروز کشور این است که وضعیت کشور چرا اینگونه شد، خاطر نشان کرد: کشوری که در حال حرکت در مسیر کاملا آرام بود و زمانی هم که ترامپ روی کار آمده بود و به منطقه خلیج فارس سفر کرده بود، مردم در ایام انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌ای بزرگ آفریدند و ضربه محکمی به او و کشورهای کوچکی که دور او جمع شده بودند زدند، اما چه شد که جو یک مرتبه تغییر کرد.
روحانی با بیان این‌که تاریخ این تغییر پنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۶ است، ادامه داد: هر کس تاریخ دیگری برای این تغییر اعلام کند به اعتقاد من آدرس غلطی به مردم داده است. پنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۶ بود که مردم ناگهان دیدند عده‌ای در خیابان‌ها آمده‌اند و شعار می‌دهند و این شعارها کم‌کم تبدیل به شعارهایی هنجارشکنانه و غیرقابل قبول برای همه شد.
وی با بیان این‌که در این زمان مردم دچار حیرت شدند، خاطر نشان کرد: درست است که بعد از آن مردم در راهپیمایی‌های خود پاسخ قاطع به این شعارها دادند، اما در عین حال این حادثه یک حادثه کم‌نظیری بود و در سال‌های گذشته ما چنین حادثه‌ای نداشتیم. حادثه دی‌ماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا که او در اواخر دی‌ماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم مگر آنکه اروپا و دیگران با من راجع به منطقه و مساله‌ی موشک همراه شوند و اگر همراه نشوند یکجانبه از برجام خارج می‌شوم.
رییس جمهوری گفت: بعد از این تهدید مشاهده می‌کنیم که با آن ناآرامی‌های داخل و تهدیدات بیرون مردم نگران شدند.
روحانی با تاکید بر این‌که تخریب خرابی می‌آورد، اظهار کرد: بدانید سیاه‌نمایی زندگی مردم را به سمت سیاهی می‌برد؛ فقط کلام، اجتماع و شعار در گوشه و کنار نیست؛ البته اگر شعارها فقط علیه فردی علیه حسن روحانی باشد اهمیتی ندارد، چرا که او یک نوکر از نوکران مردم و یکی از سربازان است، من دلم برای اینها نمی‌سوزد؛ من اگر تهدید به ترور شوم برایم مهم نیست بلکه آرزوی همه ماست که این آینده را داشته باشیم، اما در عین حال چه شد که عده‌ای جرات کردند که رییس جمهور ملت را تهدید به مرگ کند.
 وی با بیان این‌که علت این تهدید آن بود که به غلط احساس کردند بین قوای مختلف فاصله است، ادامه داد: اگر ما وحدت و اتحاد یکپارچه داشته باشیم، فیضیه مرکز انقلاب تبدیل به جایی نمی‌شود که عده‌ای آب به آسیاب دشمن بریزند؛ ما باید با هم متحد شویم و همه دست به دست هم دهیم و همه پشت سر رهبری حرکت کنیم.
رییس جمهوری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شما می‌گویند که چرا قیمت ارز بالا رفت و چرا همه جای برجام اجرا نشد؛ ما قبول داریم که طرف ما در برجام تخلفاتی انجام داده به ویژه آمریکایی‌ها و هیچ شکی در این زمینه نداریم و این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم، اما بیاییم همه منصفانه قضاوت کنیم؛ اگر برجام هیچ بود دیگر امروز چه غصه‌ای داریم و چه مشکلی وجود دارد؟ عدم که ترس ندارد.
روحانی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته‌اند که هیچ شرکتی بعد از برجام به ایران نیامده است؛ پس چرا امروز به دنبال علت خروج آنها هستید؟ شما که می‌گویید هیچ هواپیمایی به کشور نیامده و تنها هواپیمای کاغذی وارد کشور شده است؛ حالا چرا می‌گویید هواپیما به کشور نمی‌آید. این نمایندگان اعلام کردند که چرا برجام هیچ رابطی بانکی را درست نکرد و حتی وقتی اعلام کردیم سوئیفت برقرار شده ناچار شدیم خبرنگاران را به بانک مرکزی ببریم و آنها با چشم خود از این موضوع مطمئن شوند.
وی خاطر نشان کرد: حتی فردی که متخصص امور بانکی بود اعلام کرده بود که هر اتفاقی بیفتد امکان ندارد سوئیفت متصل شود، اما این اتفاق افتاد.
رییس جمهوری همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شما می‌گویید آیا در برجام به ۱۰۰ درصد اهداف رسیده‌ایم؟ من به شما می‌گویم در برخی زمینه‌ها به ۱۰۰ درصد اهداف دست یافته‌ایم و در برخی زمینه‌ها به کمتر از این میزان دست یافتیم، اما در بسیاری از زمینه‌ها به ۱۰۰ درصد اهداف دست یافته‌ایم.
روحانی گفت: PMD موضوعی بود که تمام کارشناسان می‌گفتند از محالات است که بتوانیم آن را حل کنیم، اما موضوع PMD حل و تمام شده است. قطعنامه‌ها علیه ایران تمام شده است و تحریم‌های نظامی بلندمدت تبدیل به تحریم‌های پنج ساله شد و ۲.۵ سال دیگر این تحریم‌ها تمام می‌شود.
وی ادامه داد: در زمینه‌ی اقتصادی گام‌های بسیاری برداشته شد اگرچه گام‌هایی نیز برداشته نشد که عمدتا از تخلفات آمریکا بود.
رییس جمهوری تصریح کرد: مردم باید نسبت به آینده خود آرامش داشته باشند. برخی از نمایندگان می‌فرمایند وضعیت زندگی مردم مطلوب نیست و آنها ناراحت هستند؛ این حرف کاملا درست است اما من از آنها می‌پرسم که دولت یازدهم برای رفاه مردم کاری نکرده است؟ آیا اگر تورم در طول چهار سال در مجموع حدود شصت و چند درصد شد حقوق کارمندان متناسب افزایش پیدا نکرد.
روحانی: تاریخ تغییر شرایط کشور و دلیل خروج ترامپ از برجام، حوادث ۵ دی ۹۶ بود| اگر تهدید به ترور شوم مهم نیست
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ادامه گفت: من می‌خواهم در اینجا محضر ملت ایران و نمایندگان بسیار عزیز عرض کنم در انتخابات 92 و 96 قول دادم که راه من راه اعتدال است. ملت ایران با تندروی به جایی نمی‌رسد. چه تندروی از سمت راست باشد و چه چپ. راهی جز اعتدال و دوستی نداریم. اشکالی ندارد مخالف دولت باشیم. اما برای منافع ملی باید کنار هم باشیم.
وی خطاب به نمایندگان گفت: همه یک بار دیگر اصل 40 قانون اساسی را بخوانیم. در اجرای حقوق به عنوان اینکه قانون اساسی  حقی به ما داده است توجه کنیم. نمی‌توانیم به منافع ملی لطمه بزنیم. مجلس قوه قضاییه و دولت همه باید به اصل چهل قانون اساسی توجه کنند.
روحانی خاطر نشان کرد: سوال از رئیس جمهور واستیضاح نماینده حق شماست. مهم این است که همه دست به دست هم بدهیم. مردم از شما نمی‌خواهند از من سوال کنید و من آمار و ارقام ارائه کنند. از من و تو بهتر می‌دانند که وضعیت چگونه است. وقتی سوار تاکسی و اتوبوس می‌شوند، وقتی وارد مغازه می‌شوند وضعیت را می‌بینند. می‌شود با درمان موقت یک ماهه کاری انجام داد اما مردم نمی‌خواهند به قبل برگردند. مردم درمان واقعی می‌خواهند. اگر همه کنار هم باشیم حتما از مشکلات عبور می‌کنیم.
وی با انتقاد از کسانی که از طریق تریبون‌ها شرایط را بحرانی نشان می‌دهند، گفت: پشت تریبون‌ها نگویید دچار بحران شده‌ایم والله دچار بحران نیستیم ما در مرحله آسیب هستیم و برخی مواقع مورد تهدید قرار می‌گیریم اما دچار بحران نیستیم همه مواردی که در سوالات گفتید بی مشکل نیست. اما با همکاری هم حل می‌شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: من به شما و ملت قول می‌دهم هیچ کاری بدون نظر جمعی انجام ندهم. در موضوعاتی نظر صد در صدی داشتم اما وقتی وارد جلسات شدم و نظرات مختلف را دیدم نظر جمع را قبول کردم.
وی در ادامه یاد آور شد که وزارت سمت و بانک مرکزی از طرف ریاست جمهوری وظیفه دارند تا لیست کسانی که ارز گرفته‌اند و سوء استفاده کرده‌اند را به قوه قضاییه ارائه کنند.
روحانی گفت: شما ممکن است رابطه دولت و مجلس ضعیف است. ممکن است بگویید رابطه وزرای من با شما کم است. خب بیشترش می‌کنیم. والا ما که هر وقت وزیرمان را می‌خواهیم در کمیسیون مجلس است.
لاریجانی در میان صحبت‌های روحانی با خنده گفت: اینجا که نیستند ؛ ببنید کجا می‌روند.
 روحانی در پاسخ به او گفت: شما که در کمیسیون‌ها نمی‌روید.
وی سپس  افزود: قرار بود هفته دولت شما مهمان ما باشید و جلسه‌ای با نمایندگان داشته باشیم آقای رئیس مجلس زمان را مناسب ندیدند حالا ما شما ما را دعوت کرده‌اید. اگر ما شما را دعوت می‌کردیم شیرینی هم به شما می‌دادیم اما اینجا خبری نیست.
رئیس جمهور از امکان انتخاب راه سومی توسط دولت در حوزه سیاست خارجی خبر داد و گفت: من دیروز با رئیس جمهور فرانسه صحبت می‌کردم و می‌گفتم اگر اروپا شرایط ما را قبول نکند ما راه سومی انتخاب می‌کنیم؛ در آن زمان است که این راه سوم را خدمت شما و مردم اعلام می‌کنیم.
وی با بیان این که مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم قابل حل است از اقدامات دولت در حوزه‌ی کنترل قیمت کالاهای اساسی و افزایش کیفیت کالاها خبر داد.
روحانی سپس به همکاری مردم در حوزه کنترل مصرف برق در تابستان امسال خبر داد و گفت: اگر در حوزه نفت هم صرفه جویی کنید می‌توانید نفت بیشتری صادر کنید. من بار دیگر هم گفته‌ام دوران تحریم در اختیار من و شماست. اگر همه با هم کنار هم باشیم کمبود نخواهیم داشت. مهم این است که مردم بدانند مابا هم اختلاف نداریم.
وی در همین راستا گفت: مردم از آمریکا، تحریم، و تهدیدات خارجی نمی‌ترسند مردم از دعوای بین خودمان می‌ترسند. اگر متعهد باشیم و تمام گروه‌ها، احزاب و نمایندگان و قوا دست در دست هم بدهیم مشکلات و معضلات مردم حل می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد میان سه قوا گفت: یکی از علائم تشکیل این شورا این بود که  نشان داده شود هر سه قوه با هم تصمیم می‌گیرند. شما برای دلسوزی سوال کردید و من برای وظیفه جواب دادم. اگر نتیجه جلسه امروز این باشد که همدلی ما بیشتر شود اتفاق خوبی افتاده است که در 40 سالگی انقلاب، انقلاب به بلوغ رسیده و اگر اختلافی هم هست برادرانه حرف می‌زنید و جواب می‌شنوید. این بالاترین هدیه در هفته دولت به مردم ایران است.
وی با بیان اینکه راهی جز وحدت و اتحاد برای رسیدن به اهداف کشور نداریم گفت: مردم باید بدانند دولت برای متعادل شدن قیمت‌ها تلاش می‌کند. ما ذخایر ارزی خودمان را بالا می‌بریم صادرات غیر نفتی و غیر میعانات گازی ما 19 درصد افزایش پیدا کرده است. ما ذخایر ارزی  را در بانک مرکزی و بانکهای دنیا ذخیره می‌کنیم. کار احتیاطی می‌کنیم. این احتیاط دولت است؛ وگرنه به رئیس بانک مرکزی می‌گفتم مثل پارسال عمل کند و طی دو هفته قیمت ارز به قیمت پارسال می‌رسید. اما ما حق نداریم به ذخایر دست بزنیم. می‌توانیم طلا وارد بازار کنیم اما تا جایی که دستمان باز باشد باید این کارانجام گیرد چرا که طلا پشتوانه اسکناس است.
روحانی در پایان با تشکر از رئیس  و نمایندگان مجلس تاکید کرد:‌ باید در مسیر تعادل حرکت کنیم.
منبع:‌ خبرگزاری ایسنا


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: افسری حدود 18 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 23 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...