امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 مرداد 1397 - 07:33

اتحاد خبر: هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال از امروز آغاز مي‌شود و تيم‌ها براي كسب امتيازات ابتدايي ليگ تلاش خود را آغاز خواهند كرد.

اتحاد خبر: براساس اظهارنظر كارشناسان، به طور معمول تيم‌هاي فوتبال در پنج هفته ابتدايي ليگ، شكل اصلي خود را نشناخته‌اند و به مرور آرايش تيمي خود را به دست مي‌آورند.

به گزارش قانون؛ در طول پنج هفته ابتدايي خطوط دفاعي اشتباهات زيادي خواهند داشت، خطوط حمله ناهماهنگ هستند و هافبك‌ها در بازي‌سازي مشكل دارند اما از هفته پنجم تا هفته دهم هماهنگي‌ها بيشتر مي‌شود و در هفته‌هاي بعدي تيم‌ها كامل‌تر مي‌شوند. رقابت‌هاي ليگ‌برتر در حالي وارد هفته چهارم مي‌شود كه آمارها نشان مي‌دهد ليگ هجدهم، ليگ كم‌گل‌تري نسبت به ليگ هفدهم است.

در هفته اول ليگ هفدهم 20 گل به ثمر رسيد؛ درحالي‌كه در هفته اول ليگ هجدهم 10 گل به ثمر رسيد، در هفته دوم ليگ هفدهم 25 گل وارد دروازه‌ها شد؛ درحالي‌كه در هفته دوم ليگ هجدهم 26 گل به ثمر رسيد و در هفته سوم ليگ هفدهم 15 گل ثبت شد اما در هفته سوم ليگ هجدهم تنها هشت گل سهم هشت بازي ليگ بود. تساوي‌هاي پرتعداد در ليگ هجدهم نيز يكي از موضوعاتي است كه كارشناسان به آن توجه مي‌كنند.

جالب است بدانيد 13 بازي از 24 بازي كه تاكنون در ليگ برتر برگزار شده با تساوي به پايان رسيده و به نظر مي‌رسد تيم‌ها درحال محك زدن يكديگر هستند و تلاش مي‌كنند نبازند. پرگل‌ترين ديدار ليگ هفدهم بين سپاهان و سپيدرود برگزار شد كه شاگردان امير قلعه‌نويي با 6 گل، سپيدرودي‌ها را بدرقه كردند. در حال حاضر هفت تيم در جدول رده‌بندي هيچ بردي كسب نكرده‌اند و 6 تيم نيز باختي نداشته‌اند.

گسترش فولاد با سه تساوي در سه ديدار ركورددار است و تراكتورسازي پرستاره نيز با يك شكست و دو تساوي، نتايج دور از انتظاري را كسب كرده، پرسپوليس و پديده با دو پيروزي بيشترين برد را در مقابل حريفان داشته‌اند و پارس‌جنوبي، سايپا و فولاد نيز سه نتيجه مختلف يعني يك پيروزي، يك شكست و يك تساوي به دست آورده‌اند و در ميانه جدول قرار گرفته‌اند.

پرسپوليس و پيكان تنها تيم‌هايي هستند كه در سه بازي گذشته هيچ گلي دريافت نكرده‌اند و سپيدرود با 10 گل خورده بدترين خط دفاعي را داشته است. از سوي ديگر نفت مسجد سليمان تنها تيم ليگ برتري است كه نتوانسته به حريفان خود گل بزند و از اين جهت صاحب ركورد است. به هر ترتيب هفته چهارم ليگ برتر از امروز آغاز مي‌شود و بسياري از هواداران اميدوارند تيم‌هاي محبوب‌شان نتايج بهتري نسبت به هفته قبل كسب كنند.

در هفته چهارم ليگ هفدهم 19 گل به ثمر رسيد كه پرگل‌ترين بازي مربوط به استقلال خوزستان و پديده بود. بازي‌اي كه با نتيجه دو بر دو به پايان رسيد. در هفته چهارم ليگ شانزدهم 14 گل وارد دروازه‌ها شد و عجيب آنكه 6 بازي با تساوي به پايان رسيد. در هفته چهارم ليگ پانزدهم و چهاردهم نيز 20 گل وارد دروازه‌ها شد.

همه در انتظار يك هفته پرگل و تماشايي هستند، حضور مربياني مثل برانكو، شفر، توشاك، سرجيو و تقابل آن‌ها با مربيان كهنه‌كار ايراني مثل امير قلعه‌نويي و حتي مربيان جوان‌تر مثل يحيي گل‌محمدي، علي دايي، داريوش يزدي و عبدا... ويسي باعث شده به ليگ هجدهم اميدوارتر باشيم. پرونده امروز «قانون» پيرامون هفته چهارم ليگ برتر است، چشم‌انتظار بازي‌هاي تماشايي و جذاب ليگ برتر هستيم.

سپیدرود – پدیده؛ تقابل آرامش و بحران

نخستین دیدار هفته چهارم رقابت های لیگ برتر را پدیده و سپیدرود برگزار خواهند کرد. برخلاف تیم محبوب رشتی، پدیده در دو بازی اخیر خود نتایج خوبی گرفته و شاگردان یحیی گل محمدی تلاش می کنند در هفته چهارم نیز به درخشش خود ادامه دهند. جالب است بدانید سپیدرود در پنج دیدار اخیر خود هرگز پیروز نشده و تنها دو گل به ثمر رسانده، در حالی‌که 13 گل خورده است.

در سوی دیگر میدان، پدیده که با دو گل دقایق پایانی 6 امتیاز شیرین را کسب کرده در پنج بازی اخیر خود سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده است. تنها شکست این تیم در مقابل پرسپولیس و در هفته اول رقم خورده، درحالی‌که استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان قربانیان پدیده در دو بازی اخیر هستند. یک پیروزی و یک شکست حاصل دو تقابل اخیر پدیده و سپید رود در لیگ برتر است.

جالب آنکه بدانید صد درصد گل های این فصل پدیده در حد فاصل دقایق 75 تا 90 به ثمر رسیده، محمدرضا خلعتبری پیرترین بازیکن پدیده است که 34 سال سن دارد و مهدوی، بازیکن 37 ساله سپیدرود پیرترین بازیکن سپیدرود محسوب می شود. میانگین سنی پديده 24.8 سال است، درحالی‌که سپیدرود با میانگین سنی 27.3 وارد لیگ برتر شده است.

پیکان – گسترش فولاد؛ نبرد حیثیتی

پیکان و گسترش فولاد تبریز دومین دیدار هفته چهارم را برگزار خواهند کرد. پیکان که با مجید جلالی ثبات را تجربه می‌کند با پنج امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد و گسترش فولاد با فیروز کریمی، سه امتیاز از سه بازی به دست آورده است. جالب است بدانید گسترش فولاد در سه بازی پایانی فصل گذشته نیز مساوی کسب کردند و در واقع آن‌ها در 6 بازی گذشته با مساوی زمین را ترک کرده‌اند.

رکورد سه تساوی یک بر یک گسترش فولاد در حالی به دست آمده که پیکان نیز با دو تساوی به دنبال این تیم است. شاگردان جلالی فقط در برابر سایپا بازی را سه بر صفر بردند و با سپاهان و استقلال به تساوی صفر – صفر دست پیدا کردند. محمد قاضی که در پیکان دوباره احیا شده، ستاره این تیم است و در برابر سپاهان نیز بیشترین نبرد هوایی موفق را داشته است.

گسترش فولاد در پنج بازی اخیر هرگز نتوانسته پیکان را مغلوب کند و سه بازی از هفت بازی اخیر این دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آخرین باری که پیکان در برابر گسترش فولاد قرار گرفت، بازی سه بر صفر به سود شاگردان جلالی به پایان رسید و آن ها در انتظار تکرار این نتیجه هستند.

پارس جنوبی – استقلال؛ با طعم انتقام

حساس ترین دیدار هفته چهارم لیگ برتر در روز پنج‌شنبه بین پارس جنوبی جم و استقلال برگزار خواهد شد. شاگردان مهدی تارتار که برخلاف نیم فصل اول لیگ هفدهم، در قامت یک قهرمان ظاهر نشده اند، در حالی برابر تیم آماده شفر قرار می‌گیرند که آخرین بار در برابر این تیم چهار بر صفر باخته اند و برای انتقام به میدان می‌آیند.

پارس جنوبی در پنج دیدار اخیر خود فقط یک بار در برابر فولاد شکست خورده و استقلال نیز آخرین بار در برابر ذوب آهن و در چارچوب دیدار رفت لیگ قهرمانان آسیا با شکست زمین را ترک کرده است. تیم جذاب سرمربی آلمانی این روزها امیدوار است با توقف پرسپولیس و یک پیروزی شیرین به صدر جدول رده‌بندی برسد اما هوای گرم شهر جم مانع از تنفس راحت می شود و همین موضوع کار را برای استقلالی‌ها دشوار خواهد کرد.

به هر ترتیب استقلال در 14 بازی رسمی اخیر خود فقط یک بار باخته و همین موضوع نشان می دهد آن ها انگیزه بالایی برای قهرمانی دارند. اضافه شدن بازیکنانی مثل نیومایر و آمادگی بالای فرشید اسماعیلی و فرشید باقری، استقلالی ها را تبدیل به یک تیم وحشتناک کرده که توان غلبه بر هر تیمی را در هر شرایطی دارند.

فولاد – نساجی؛ برای فرار از بحران

فولاد و نساجی همزمان با دیدار پیکان – گسترش و پارس جنوبی – استقلال در برابر یکدیگر قرار می گیرند. تیم جذاب مازندرانی که با تماشاگران پرشور خود رقابت‌های لیگ برتر را حساس تر کرده، این روزها آماده تر از همیشه است؛ هرچند که کسب دو امتیاز از سه بازی اخیر نتیجه مناسبی برای جواد نکونام محسوب نمی شود.

نساجی در پنج بازی اخیر خود 10 گل به ثمر رسانده ولی از زمان صعود به لیگ برتر هرگز نتوانسته با پیروزی از میدان خارج شود. دو تساوی در برابر پارس جنوبی و تراکتورسازی و یک شکست در برابر ذوب آهن در هفته اول رقابت های لیگ برتر حاصل تلاش شاگردان نکونام پس از بازگشت به لیگ است.

نساجی و فولاد آخرین بار در لیگ آزادگان به مصاف یکدیگر رفتند که فولاد موفق شد با نتیجه دو بر یک نساجی را شکست دهد. تقابل محمد عباس زاده و حسن بیت سعید، ستاره های پیشین پرسپولیس و استقلال از جمله جذابیت های دیدار نساجی و فولاد به شمار می رود اما در این میان نباید از درخشش حامد‌لک در چارچوب دروازه نساجی نیز غافل شد.

فولاد خوزستان با سرمربیگری سیروس پورموسوی هیچگاه نتوانسته در حد فاصل دقایق 15 تا 75 به گل برسد؛ درحالی‌که نساجی تمام گل های خود را در همین زمان به ثمر رسانده است.

تراکتورسازی – سایپا؛ همان جذابیت همیشگی

تقابل علی دایی با تراکتورسازی همواره جذاب است، شهریار فوتبال ایران همواره پیش از حضور در تبریز با چالش بزرگی به نام بازنشر یک کلیپ ویدیویی مواجه می‌شود که در آن علیه مردم تبریز صحبت کرده و همین موضوع جو خوبی را در ورزشگاه برای او پدید نمی آورد.

تراکتورسازی که با جذب دو جین ستاره تبدیل به تیمی کهکشانی شده در نخستین دیدار فردا در برابر تیم دایی قرار می گیرد تا از جایگاه پانزدهم جدول رده بندی فرار کند. این تیم در چهار بازی اخیر خود هرگز پیروز نشده و شکست سه بر صفر هفته قبل در برابر استقلال باعث شده برخی از کارشناسان سرنوشت استیل آذین را برای شاگردان جان توشاک متصور شوند.

در سوی دیگر میدان، سایپا پس از پیروزی سه بر صفر در برابر سپیدرود، سه بر صفر به پیکان باخت و تساوی صفر – صفر در برابر ذوب آهن باعث شده تفاضل گل شاگردان دایی، صفر باشد. حضور مسعود شجاعی، استوکس، فورستر و اشکان دژاگه در تراکتورسازی باعث شده توجهات بیشتری به سمت این تیم جلب شود. تراکتور به احتمال زیاد برای فرار از بحران تنها یک بازی فرصت دارد تا هم انتقام تقابل قبلی‌اش با سایپا راکه با نتیجه دو بر یک حاصل شد، بگیرد و هم ثابت کند با استیل آذین متفاوت است.

ذوب آهن – سپاهان؛ و اینک دربی!

دربی شهر اصفهان در حالی از ساعت 20:15 دقیقه روز جمعه آغاز می شود که هواداران تیم نایب قهرمان لیگ برتر هفدهم امیدوارند در برابر سرمربی پیشین خود به پیروزی دست پیدا کنند. امید نمازی، سرمربی ذوب آهن چهارمین تجربه لیگ برتری خود را در حالی تجربه می کند که سهم هر یک از دو تیم در چهار تقابل قبلی، دو پیروزی بوده است.

ساسان انصاری و سجاد شهباززاده با دو گل، برترین گلزن سپاهان هستند و هرناندز و حبیب زاده که در برابر استقلال مصدوم شد، بالاترین آمار گلزنی را در سفیدپوشان اصفهانی به دست آورده اند. سپاهان صاحب رکورد پرگل ترین بازی لیگ هجدهم است و پیروزی 6 بر یک در برابر سپیدرود، تفاضل گل این تیم را دست نیافتنی کرده است.

جالب است بدانید شاگردان ژنرال فوتبال ایران در سه هفته گذشته، پس از دقیقه 75 هیچ گلی به ثمر نرسانده اند و به نظر می رسد دوره سنگین بدنسازی باعث شده بازیکنان این تیم در دقایق واپسین بازی از نظر جسمانی ضعیف تر شوند که البته به مرور زمان این نقص برطرف خواهد شد.

میانگین سنی هر دو تیم نزدیک به دیگری است، سپاهان با میانگین سنی 25.9 روز جمعه در برابر ذوب آهنی قرار می گیرد که با میانگین سنی 25.6 برای تکرار نتایج درخشان لیگ هفدهم آمده است.

پرسپولیس – نفت مسجد سلیمان؛ بدترین حمله و بهترین دفاع

پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر باید در برابر نفت مسجد سلیمان قرار بگیرد، شاگردان عبدا... ویسی هنوز نتوانسته اند دروازه حریفان را در لیگ برتر باز کنند و در سوی دیگر میدان، پرسپولیس در سه بازی اخیر هرگز گلی دریافت نکرده است.

قهرمان دو فصل پیش رقابت های لیگ برتر در حالی در ورزشگاه آزادی میزبان نفت مسجد سلیمان است که شایعاتی درباره احتمال تغییر ورزشگاه به دلیل تعمیر و بازسازی ورزشگاه آزادی به گوش می رسید اما نیکوخصال، رییس مجموعه ورزشی آزادی به صورت رسمی اعلام کرد این مجموعه میزبان بازی مهم روز جمعه خواهد بود.

سرخ‌پوشان در این فصل برخلاف دو فصل گذشته، رقیبان قدرتمندی دارند و به احتمال فراوان، بازیکنان این تیم می دانند که قهرمانی در لیگ هجدهم به سادگی لیگ شانزدهم و هفدهم نخواهد بود. شکست سه بر دو در برابر الجزیره، آخرین دیدار بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ بدون امتیاز زمین بازی را ترک کردند.

نفت مسجد سلیمان در حالی در برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت که به احتمال فراوان کمتر هواداری به کسب امتیاز این تیم امیدوار است. دو تقابل قبلی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان با تساوی به پایان رسیده و این بار دو تیم برای کسب پیروزی پا به میدان مسابقه خواهند گذاشت؛ اتفاقی که می تواند به جذابیت بازی کمک کند.

نفت آبادان – استقلال خوزستان؛ دربی جنوبی ها

جنوبی ها نیز در هفته چهارم یک دربی را تجربه خواهند کرد. تقابل صنعت نفت آبادان که با سرجیو قصد بازگشت به روزهای اوج خود را دارد با شاگردان داریوش یزدی یکی از جذابیت های این بازی است. صنعت نفت آبادان با کسب دو امتیاز از سه بازی در منطقه خطر قرار دارد و سیزدهم است؛ درحالی‌که استقلال خوزستان با همین تفاضل گل و همین امتیاز به دلیل گل های زده بیشتر در رتبه یازدهم ایستاده است.

کسب پیروزی توسط هر یک از دو تیم می تواند آن ها را تا رتبه های تک رقمی جدول رده بندی بالا ببرد و همین موضوع انگیزه ای برای بازیکنان هر دو تیم است. صنعت نفت آبادان در پنج بازی اخیر خود چهار تساوی و یک شکست را تجربه کرده، هرچند که وضعیت استقلال خوزستان نیز چندان مساعد نیست. این تیم در پنج بازی اخیر خود تنها یک پیروزی در برابر سپاهان به دست آورده و امیدوار است فردا بتواند سه امتیاز بازی را به دست آورد.

دو تساوی و یک پیروزی برای نفت آبادان و یک پیروزی برای استقلال خوزستان، حاصل تقابل های این دو تیم در سالیان گذشته است. وحید خشتان که در ترکیب استقلال خوزستان بازی می کند، مهم ترین ستاره بازی است و تقابل او با سلمانی یک شب رویایی برای هواداران خواهد ساخت.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...