کد خبر: 100805 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1397 - 09:08
رییس شورای اسلامی شهر دالکی خبر داد:
اصلاح فرسودگی شبکه آب پس از 55 سال /انقلاب در حوزه آب شهر دالکی

اتحاد خبر: رییس شورای اسلامی شهر دالکی با اشاره به لزوم حل مشکلات دیرینه آب در این شهر، تصریح کرد: یک آبشیرین کن ۶۵۰۰ هزار متر مکعبی که بر روی کانال حاج مهدی نصب می شود، که این آبشیرین کن با خط انتقال با پمپاژ به شهر دالکی متصل خواهد شد. به گزارش "اتحاد خبر"، عباس تدین خاطرنشان کرد: با استفاده از این آبشیرین کن روزانه ...

اتحاد خبر-زهره عرب: رییس شورای اسلامی شهر دالکی اظهار داشت: شبکه آب شهر دالکی تقریبا بالای 60 درصد فرسودگی و بالای ۶۹ درصد هدررفت آب دارد و تعداد شهرهایی که چنین وضعیتی داشته باشد در کشور انگشت شمار است. همین موضوع باعث بروز مشکل بی آبی و کم آبی در این شهر شده است.

به گزارش "اتحاد خبر"، عباس تدین تاکید کرد: با این شرایط طبیعی است که به شهر آب نرسد و با توجه به تحقیقات انجام گرفته در این حوزه توسط شورای پنجم گام هایی برداشته و اقداماتی را انجام دادیم، جلسات متعددی را با مسئولین استانی و شهرستانی برگزار کرده و ابتدای تیر ماه باهماهنگی جناب سعادت نماینده مردم شریف دشتستان درمجلس  نیز جلسه ای را با معاون وزیر نیرو جناب مهندس جانباز در تهران داشتیم که در این جلسه وضعیت هدررفت آب و فرسودگی شبکه دالکی را شرح دادیم. همانجا مصوب گردید تا 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به منظور اصلاح ونوسازی شبکه دالکی و همچنین برای مخزن ذخیره 3 هزار متر مکعب با خط انتقال 9 کیلومتری مبلغ 4 میلیارد تومان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته نشستی با مهندس پوریوسفی، سرپرست آب و فاضلاب استان داشتیم که مجوزات قانونی صادر شده  و طی یک ماه آینده وارد مناقصه و پیمانکار پروژه جهت اجرای آن مشخص خواهد شد.

رییس شورای شهر دالکی با اشاره به لزوم حل مشکلات دیرینه آب در این شهر، تصریح کرد: یک آبشیرین کن ۶۵۰۰هزار متر مکعبی که بر روی کانال حاج مهدی نصب می شود، که این آبشیرین کن با خط انتقال با پمپاژ به شهر دالکی متصل خواهد شد. ان شالله تا آخر ماه جاری سرمایه گذار آن مشخص شده و در خرداد سال ۹۸وارد مدار خواهد شد.

تدین خاطرنشان کرد: با استفاده از این آبشیرین کن روزانه تقریبا دوتاسه هزار متر مکعب آب به شهر دالکی تزریق خواهد شد و پس از اجرای آن دالکی به عنوان شهر پایلوت استاندارد آب و فاضلاب در سطح استان  معرفی می شود و مشکلات آب این شهر نیز برطرف خواهد گردید.

وی ابراز داشت: این یک انقلاب بزرگ در شهر دالکی است، چون شبکه آب مربوط به 55 سال پیش است که در طی این سالها در آن فرسودگی ایجاد شده است.

رییس شورای اسلامی شهر دالکی عنوان کرد: زمانبندی این پروژه ها به شکل تقریبی یک سال پیش بینی شده است و به زودی اجرای آنها آغاز خواهد گردید.

عباس تدین ضمن تقدیر از صبوری و نجابت مردم شهر دالکی اظهار داشت: از جناب سعادت، نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر ستوده، معاون محترم عمرانی استاندار بوشهر، مهندس گراوند، استاندار محترم، مسئولان شهرستان دشتستان از جمله فرماندار محترم و معاونین ایشان و مهندس پوریوسفی، سرپرست محترم آب و فاضلاب استان که مجوزهای لازم را صادر نموده و با شورای شهر دالکی همکاری لازم را داشته اند به طور ویژه تشکر می کنم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100805