کد خبر: 100800 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1397 - 10:32
تیم ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتشهای جهان شد

اتحاد خبر: تیم ایران قهرمان مسابقات غواصی ارتشهای جهان شد.

اتحاد خبر-اکبر بحرانی: مراسم استقبال از سید حسن سعادت پور عضو شایسته و تاثیرگذار تیم غواصی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سعدآباد برگزار شد.

به گزارش «اتحاد خبر»؛ مسابقات غواصی بین المللی ارتشهای جهان در سال ۲۰۱۶ توسط جمهوری فدراتیو روسیه بنیانگذاری گردید و تیم غواصی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان سال اول با به ارمغان بردن صلح و دوستی و مودت در این مسابقات شرکت کرد و به مقام نائب قهرمانی نائل شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز این تیم مقتدر توانست با صیانت از مقام نائب قهرمانی خود جایگاه علمی و عملی غواصان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به دنیا ثابت کند.


برابر اساسنامه مسابقات ارتشهای جهان میزبانی هر یک از رشته های مسابقه به کشورهایی که در مسابقات سنوات گذشته صاحب مقام شده باشند اعطا می گردد با این شرط که قابلیت و توانمندی اجرای آن در کشور مورد اشاره وجود داشته باشد. با در نظر گرفتن همه شرایط مذکور میزبانی مسابقات بین المللی غواصی عمق ۲۰۱۸ ارتشهای جهان به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپرده شد که محل برگزاری آن دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی(ره) نوشهر بود.


این مسابقات در هفت آیتم شنای کاربردی و امداد، عبور از میدان موانع دریایی، کار در محیط بسته، کمک به زیردریایی در حال اضطرار، شناورسازی و سالویج، کشتی مغروق، فلنچ، جوشکاری و برشکاری زیرآبی انجام پذیرفت که تیم غواصی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از  غواصان جوان و توانمند بود توانست به حول و قوه الهی و با تکیه بر توانمندی علمی و عملی خود با کسب بهترین رکوردها که در تاریخ مسابقات بی سابقه بود در هر هفت آیتم این سری مسابقات مقام اول را کسب نماید و در انتها با کسب ۷۰۰۰ امتیاز با افتخار و اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد و پرچم سه رنگ ایران عزیز را بر بلندای این سکوی پرافتخار به اهتزاز در آورد.

 

گفتنی است، حسن سعادت پور از پایگاه دریایی بوشهر برای دومین سال پیاپی به این مسابقات اعزام شده بود.










لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100800