کد خبر: 100766 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 مرداد 1397 - 15:46
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در نشست خبری:
توقیف بیش از 50 دستگاه خودرو قاچاق در دشتستان /کاهش 33 درصدی سرقت اتومبیل

اتحاد خبر: نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان به مناسبت روز خبرنگار برگزار گردید. به گزارش «اتحاد خبر»؛ سرهنگ جواد رضوی از توقیف بیش از 50 دستگاه خودرو قاچاق در دشتستان خبر داده و افزود: بیش از 40 دستگاه خودرو BMW و 10 دستگاه خودرو تویوتا در دشتستان و تعدادی نیز در مرکز استان توقیف گردیده که از نظر اسناد گمرکی کاملا محرز ...

اتحاد خبر-زهره عرب: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار گفت: ما قدردان زحمات خبرنگاران به سبب انتقال عملکرد و فعالیت های مسئولین هستیم.

به گزارش «اتحاد خبر»؛ وی با اشاره به مسائل حوزه خبرنگاری و رفتار حرفه ای در این حوزه اظهار داشت: رعایت اخلاق رسانه ای در تولید محتوا و انتشار اخبار موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه در شهرستان دشتستان با توجه به تعامل مثبت میان مجموعه پلیس و رسانه ها کمتر شاهد چنین مواردی هستیم.

 

سرهنگ رضوی اضافه کرد: توجه به مشکلات و شرایط موجود رسانه ها به جهت جلوگیری از تشویض اذهان عمومی اخبار و اطلاعات منتشره را از یک منبع رسمی و مورد اطمینان دریافت نمایند.

وی تاکید کرد: دشتستان در مسائل مربوط به کم آبی یک بحران بزرگ را با همت و صبر و تحمل مردم شهرستان پشت سر گذاشته است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران و رسانه ها و مردم گفت: در شهرستان دشتستان علی الخصوص شهر برازجان، مردم نجیب و صبور در پیشگیری از ناامنی و ایجاد تنش نقش مهمی داشتند؛ مسئولان امر نیز در حال تلاش برای بهبود وضعیت هستند.

سرهنگ جواد رضوی خاطرنشان کرد: اخبار انتظامی و اطلاعات پلیس از طریق کانال سروش قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش ابراز داشت: نیروی انتظامی با توجه به رویکرد خود و در راستای پیشگیری از وقوع جرایم آموزش هایی در حوزه های فرهنگ ترافیک، مواد مخدر، و غیره... را از طریق فضای مجازی و فضای عمومی به مردم ارائه می کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در سرقت به عنف امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داریم.


سرهنگ رضوی ادامه داد: بیش از 80 درصد جرایم خشن که در سال جاری اتفاق افتاده، کشف شده که قتل ها به طور 100 درصد کشف گردیده است.


وی ضمن شرح برخی از اقدامات خوب پلیس در حوزه فرهنگ ترافیک و آموزش یادآور شد: تا امروز در حوزه تصادفات جاده ای منجر به فوت 38 درصد کاهش داشته ایم، همچنین از نظر تعداد متوفیان شاهد کاهش 32 درصدی بوده ایم.


فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: در مجموع میزان کاهش تصادفات درون شهری 43 درصد، و تصادفات برون شهری نیز 29 درصد بوده است.

سرهنگ رضوی اذعان داشت: بیش از 55 درصد موتورسیکلت سطح استان در حوزه دشتستان پلاک گذاری شده و در حال تردد هستند، که آمار قابل توجهی می باشد با این حال نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش سرقت موتورسیکلت داریم.


وی با بیان اینکه در مجموع 90 درصد از سرقت های سال جاری کشف گردیده است، تصریح کرد: در زمینه سرقت داخل خودرو کاهش 32 درصدی، سرقت قطعات اتومبیل کاهش 35 درصدی، و در سرقت اتومبیل کاهش 33 درصدی داشته ایم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان خبر داد: در حوزه مقابله با خرده فروشان مواد مخدر بیش از شاخص تعیین شده ورود کرده ایم و تلاش ما جلب رضایتمندی عمومی بوده است. در حوزه کشفیات مواد مخدر یک محموله 30 کیلویی مواد مخدر کشف و ضبط گردیده است.

سرهنگ جواد رضوی ادامه داد: با توجه به رویکردی که در سال جاری نسبت به قاچاق کالا وجود داشت، در ارتباط با بیش از 80 درصد از پرونده هایی که در حوزه قاچاق تشکیل شده حکم قطعی مجرمیت برای صاحبین کالا صادر گردیده است.

وی با اشاره به بحث خودروهای قاچاق گفت: بیش از 40 دستگاه خودرو BMW و 10 دستگاه خودرو تویوتا در دشتستان و تعدادی نیز در مرکز استان توقیف گردیده است که از نظر اسناد گمرکی کاملا محرز گردیده که قاچاق است و پرونده این خودروها با عنوان جرایم سازمان یافته از طریق دادسرا در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان تاکید کرد: در آمار خودکشی امسال نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش داشته ایم؛ آمار سال گذشته بسیار نگران کننده بود ولی الحمدلله تا به امروز به گواه آمار، کاهش خودکشی داشته ایم.

سرهنگ رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال جاری، در بحث نزاع دسته جمعی در شهرستان دشتستان، شاهد کاهش 100 درصدی بوده ایم که این مهم از طریق رشد فرهنگی حاصل شده است، همچنین در نزاع های فردی شاهد کاهش 30 درصدی بوده ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به ساخت و ساز در زمین های غیرمجاز گفت: در این خصوص مطابق با احکام قضایی حضور، برخورد و تخریب صورت می گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با تقدیر و تشکر از خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها گفت: همراهی عزیزان خبرنگار و فعالان عرصه رسانه موجب دلگرمی مجموعه پلیس می باشد.



لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100766