کد خبر: 100720 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1397 - 15:48
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:
476 هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه هستند / پرداخت مطالبات بیمارستان ها تا آخر مرداد ماه انجام می شود+تصاویر

اتحاد خبر:مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به 476 هزار نفر بیمه شده در سطح استان، افزود:  70% بیمه شده ها از صندوق روستایی، شامل 340 هزار بیمه شده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و خدمات بیمه ای را در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده دریافت می کنند...

اتحاد خبر_ثریا شیری:مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به 476 هزار نفر بیمه شده در سطح استان، افزود:  70% بیمه شده ها از صندوق روستایی، شامل 340 هزار بیمه شده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و خدمات بیمه ای را در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده دریافت می کنند.



 پرویز رمضانی صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران به واسطه ی ارتباط مستقیمی که با جامعه ی هدف ما یعنی بیمه شدگان و عموم مردم دارند می توانند یک ارتباط دو سویه و منطقی هم در انعکاس نظرات و دیدگاه های مردم و بیمه شدگان ارائه بدهند و هم پاسخ های ما را به نحو مطلوبی به جامعه ی هدف ما برسانند.

رمضانی ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت، افزود: با توجه به اینکه حوزه ی سلامت جزو اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و خوشبختانه از اولویت هشتم به اولویت اول دولت و به ویژه در عرصه های داخلی به عنوان اولویت اصلی دولت  تدبیر و امید قرار گرفته شاهد اقدامات ارزشمندی در این حوزه بودیم و فرصت و امکان ارائه ی خدمات بهتری به مردم فراهم شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر بالغ بر 476 هزار نفر بیمه شده وجود دارد، گفت: البته این یک آمار شناور است و امکان کم یا زیاد شدن بیمه شدگان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1396 کل هزینه های مربوط به خدمات تشخیصی درمانی ارائه شده به بیمه شدگان در سطح استان بالغ بر 157 میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: بالغ بر 94% موسسه های موجود در استان یعنی بیش از 550 موسسه ی تشخیصی درمانی شامل بیمارستان ها، مطب پزشکان، درمانگاه ها، داروخانه ها و... طرف قرارداد ما هستند.

پرویز رمضانی همچنین افزود: 70% بیمه شده ها از صندوق روستایی، شامل 340 هزار بیمه شده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و خدمات بیمه ای را در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده دریافت می کنند، 16% بیمه شده ها از صندوق کارکنان دولت هستند، 4% شامل 18 هزار نفر از صندوق سایر اقشار هستند.

وی ابراز داشت: بیمه شده های سایر صندوق های ما یعنی صندوق روستایی و صندوق بیمه سلامت همگانی که 80 درصد بیمه شده های ما را تشکیل می دهند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

رمضانی با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان با 28%، بیشترین بیمه شده و شهرستان دیلم با 4% کمترین بیمه شده را دارد، گفت: به صورت میانگین در سطح استان 46% جمعیت کل استان را پوشش می دهیم و در هر شهرستان 45 تا 50% جمعیت آن شهرستان تحت پوشش بیمه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با تاکید بر رشد بیش از 4 برابری هزینه ها از سال 92 تا سال 96 اظهار داشت: کل هزینه های درمان در سال 92 کمتر از 39 میلیارد تومان، در سال 93، 87 میلیارد تومان، در سال 94، 128 میلیارد تومان، در سال 95، 154 میلیارد تومان و در سال 96 بالغ بر 157 میلیارد تومان بوده است.

رمضانی همچنین با تاکید بر اینکه تعداد بیماران خاص بیمه شده 900 نفر است، مطرح کرد: چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی، بیماران هموفیلی، بیماران کلیوی شامل بیماران دیالیزی و پیوندی و بیماران MS است  که با توجه به اهمیتی که این بیماری ها دارد و با توجه به مسائل و مشکلاتی که این بیماران دارند بالطبع باید خدمات بیشتری را دریافت بکنند و هزینه های کمتری را پرداخت کنند.



وی سرانه ی هزینه ای که برای بیماران خاص در سال 95 و 96 انجام شده است را به صورت میانگین 10 میلیون و 400 هزار تومان در سال 95 و 10 میلیون و 800 هزار تومان در سال 96 عنوان کرد و تاکید کرد: این هزینه ها شامل خدمات مربوط به بیماری آن ها است و هزینه های غیرمرتبط با بیماری خاص آن ها در این آمار لحاظ نشده است.

پرویز رمضانی افزود: 67% از مراجعات بیمه شده ها مربوط به بخش غیربیمارستانی و 33% در بخش بیمارستانی بوده است ولی با این وجود 73% هزینه ها در بخش بیمارستانی بوده است و دلیل آن وجود خدمات گران تر مثل بستری و جراحی در بخش بیمارستانی است.

وی اقدامات نظارتی در موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد را اینگونه عنوان کرد: بیش از 450 بازدید در سال 96 از موسسات تشخیصی درمانی انجام دادیم که منجر به 88 مورد تذکر کتبی به موسسات و 79 مورد تخلف در موسسات تشخیصی درمانی شد و همچنین با پنج مرکز یا موسسه قرارداد را لغو یا تعلیق کردیم. همچنین به صورت ماهیانه از 66 مرکز بهداشت درمانی روستایی بازدید انجام می شود.

رمضانی از آغاز به کار رسمی میزخدمت در اداره کل پس از دو ماه کار آزمایشی خبر داد و افزود: براساس ابلاغیه دستوالعمل میز خدمت به منظور تسهیل ارائه خدمت به مردم و متمرکز شدن ارائه خدمات به بیمه شده ها در یک محل میزخدمت را در اداره کل مستقر کردیم و از میانگین روزانه 90 مراجعه به اداره کل 83 مورد بیمه شده ها خدمات خود را در میز خدمت دریافت کردند.

وی با تاکید به حضور چهار کارشناس در حوزه های بیمه گری، پذیرش اسناد، تایید دارو و رسیدگی به اسناد پزشکی در یک اتاق گفت: با این اقدام بیش از 90% مراجعات به اداره کل در همان اتاق خدمات به بیمه شده ها ارائه شده و نیازی به گردش بین ادارات و اتاق های اداره کل نیست و این اقدام یک اقدام مناسب در تکریم ارباب رجوع و ارائه ی خدمات به بیمه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: بخشی از خدمات را که خدمات صدور دفترچه است به صورت کامل و 100% به دفاتر پیشخوان واگذارکردیم در حال حاضر حدود 27 دفتر پیشخوان در سطح استان خدمات صدور دفترچه را برای بیمه شده ها انجام می دهند و بیمه شده ها نیازی به مراجعه به اداره کل ندارند.

و همچنین افزود: پس از امضای موافقت نامه با رییس دانشگاه در جهت مدیریت منابع در بیمارستان، موسسات موظف شده اند که هزینه های غیرضروری را کاهش دهند ولی خط قرمز ما و مبنای اصلی کار ما در تمام موارد این بوده است که هیچ بیمه شده ای از هیچ خدمتی محروم نشود اما تجویزهای غیر ضروری کاهش پیدا کند، چون طبق آمار و اطلاعاتی که داریم در 75% موارد، نتیجه ی MRI نرمال بوده است و بیمار مشکلی نداشته است و این به دلیل دقت پایین در معاینه بوده است.

پرویز رمضانی از دیگر اقداماتی که جهت ارائه ی بهتر و مطلوب تر خدمات انجام شده است را تعیین سقف برای موسسات با سابقه ی تخلف عنوان کرد و گفت: برای کنترل هزینه ها و جلوگیری از تخلفات موسسات در جهت درخواست هزینه ی خدمات ارائه نشده برای موسسات یک سقف تعیین کرده ایم و با توجه به اینکه کشور ما بیش از دو برابر میانگین استاندارد جهانی تجویز دارو دارد به صورت فصلی کارنامه ی عملکرد پزشکان را برایشان ارسال می کنیم که در جریان تعداد اقلام دارویی که تجویز کرده اند قرار بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات سه ماه پایانی سال 96 مربوط به بیمارستان ها گفت: تا پایان مرداد ماه امسال مطالبات بیمارستان ها را پرداخت می کنیم.




















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100720