کد خبر: 100701 ، سرويس: اقتصاد
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1397 - 10:46
قیمت نفت کاهش یافت
اتحاد خبر: قیمت های نفت صبح امروز (دوشنبه) با بدتر شدن دورنمای تقاضا به ویژه در بازار آسیا در نتیجه افزایش تنش های تجاری در جهان کاهش یافت.

اتحاد خبر: قیمت های نفت صبح امروز(دوشنبه) با بدتر شدن دورنمای تقاضا به ویژه در بازار آسیا در نتیجه افزایش تنش های تجاری در جهان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا؛ نگرانی بازارها از کاهش عرضه نفت به دلیل تحریم آمریکا علیه ایران، مانع کاهش چشمگیر قیمت نفت در روز جاری شد.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در قراردادهایی که سررسید آنها ماه اوت (مرداد-شهریور) است در ساعت سه و 38 دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با سه دهم درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به 72 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور به بهای 67 دلار و 58 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به جمعه گذشته پنج سنت کاهش داشت.

«اوله هنسن» رئیس بخش استراتژی کالا در بانک ساکسو دانمارک به رویترز گفت: افزایش تقاضای نفت به ویژه در آسیا به دلیل تاثیر منفی جنگ های تجاری در جهان، افزایش نرخ برابری دلار و هزینه های سرمایه گذاری زیر سوال رفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 مه (18 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه تهران ادامه نمی دهد. تحریم آمریکا علیه نفت ایران از ماه نوامبر (آبان-آذر) آغاز می شود، اما مشتریان اصلی نفت کشورمان اغلب با این تحریم ها مخالفت کرده اند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100701