کد خبر: 100626 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1397 - 00:12
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری شبانکاره مطرح کرد؛
از 42 مدرس فعال دانشگاه، 41 استاد از دشتستان هستند/پذیرش دانشجو در 16 رشته تحصیلی+تصاویر

اتحاد خبر:رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شبانکاره گفت: دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه های نسل سوم کشور است و تفاوت آن با دانشگاه های دیگر، ارائه رشته های کاربردی و مهارت آموزی جهت اشتغال به دانشجویان است.به گزارش اتحاد خبر؛ مهدی سعادت صبح امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران عزیز در تمام روزهای...

اتحاد خبر_جواد راهپیما:رئیس دانشگاه علمی و کاربردی شبانکاره گفت: دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه های نسل سوم کشور است و تفاوت آن با دانشگاه های دیگر، ارائه رشته های کاربردی و مهارت آموزی جهت اشتغال به دانشجویان است.

 


به گزارش اتحاد خبر؛ مهدی سعادت صبح امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران عزیز در تمام روزهای سال مشغول کار و تلاشند و پیگیر اخبار و اطلاعات می باشند و به عبارتی تمام ایام سال روز خبرنگار است.
سعادت افزود:خبرنگاران مرز بین مدیران و مردم هستند و اگر این قشر زحمتکش کاستی ها را به اطلاع مدیران نرسانند، جامعه با مشکل روبرو خواهد شد.
وی با اشاره به شاخصه های دانشگاه علمی کاربردی ابراز داشت: دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه های نسل سوم کشور است و تفاوت آن با سایر دانشگاه ها، ارائه رشته های کاربردی و مهارت آموزی به دانشجویان جهت اشتغال است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شبانکاره بیان داشت: از 12 تیرماه 95 مسئولیت این مرکز را به عهده گرفتم و تلاش کرده ام با استفاده از ظرفیت های مختلف به پویایی دانشگاه سرعت ببخشم.
سعادت ابراز داشت: تلاش کردم از مدرسین با مدرک تحصیلی دکترا استفاده کنم و با افتخار اعلام می کنم از 42 مدرس فعال دانشگاه، 41 استاد از شهرستان دشتستان می باشند چون اعتقاد دارم تا زمانی که اساتید برجسته ای در شهرستان وحود دارد باید از وجود ارزشمندشان استفاده بهینه کرد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری شبانکاره در بهمن ماه سال 90 در دو رشته و با 80 دانشجو آغاز بکار کرد.

 


سعادت افزود: در سال 94 با 10 رشته تحصیلی و اکنون در 13 رشته فعال می باشد و انشاالله از مهرماه سالجاری، سه رشته اطفاء حریق(آتش نشانی) –امداد و نجات و کارشناسی حقوق ثبتی نیز در این دانشگاه ارائه و جمع رشته های دانشگاه به 16 خواهد رسید.
وی ابراز داشت: در مهرماه 97 در رشته های حقوق ثبتی،حسابداری مالی، عمران راهسازی، مدیریت امور اداری،ایمنی کار و حفاظت فنی، امداد و نجات شهری و اطفای حریق شهری در مقطع کاردانی و در رشته های مهندسی فناوری عمران،ساختمان سازی،مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری، حسابداری مالی و حقوق ثبتی در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد و پیش ثبت نام آغاز شده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شبانکاره خاطرنشان کرد: به دلایل مشکلاتی، این دانشگاه تا مرز انحلال پیش رفت و تلاش فراوان کردیم که این اتفاق نیفتد و با پیگیری های مکرر در تهران و مرکز استان، جلوی انحلال دانشگاه را گرفتیم.
وی با اشاره به استفاده از مدرسان مجرب و کارآمد در دانشگاه ابراز داشت: اساتید دانشگاه، اکثرا از افراد مجرب و کاربلد هستند؛ برخی اساتید ما بیش از 36 مقاله علمی دارند و برخی 10کتاب به چاپ رسانده اند.
سعادت کارآفرینی را از اولویت های دانشگاه برشمرد و اظهار داشت:از ابتدای تصدی این دانشگاه، موضوع کارآفرینی و کسب و کار را مد نظر قرار دادیم و با برگزاری سمینارهای کارآفرینی و دعوت از کارشناسان برجسته کارآفرینی تلاش کردیم به اشتغال دانشجویان کمک کنیم.
وی افزود:در حال حاضر 7 کارآفرین نمونه داریم که توانسته اند تعداد زیادی از جوانان را شاغل نمایند و نقش پررنگی در تولید شغل داشته باشند.
سعادت خاطرنشان کرد: از لحاظ اختراع نیز دانشگاه توانسته با حمایت از دانشجویان خود، اقدامات خوبی انجام دهد و در سال 95 طرحی داشتیم که با توجه به فناوری های نوین ساخته شد و این طرح بتن های توانمند در برابر سایش نام داشت که مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود:ساخت هواپیمای بدون سرنشین و ساخت موتور قایق با موتور موتورسیکلت نیز از دیگر اختراع های دانشجویان این دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری شبانکاره حمایت از پژوهش و تحقیق را از دیگر اولویت های دانشگاه دانست و اظهار داشت: در بحث پژوهش میزبان نمایشگاه نانو بودیم و در نمایشگاه الکامپ تهران شرکت کردیم و توانستیم در این نمایشگاه ها ضمن ارتقای رتبه استان، تقدیرنامه هم کسب کنیم و همچنین در مراسم ربع قرن فعالیت دانشگاه در تهران، با ارائه بیش از 50 مقاله علمی، مورد تقدیر قرار گرفتیم.
سعادت از اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی در دانشگاه در دو سال گذشته خبر داد و افزود: تلاش کرده ایم به مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی داشته باشیم و تا آنجا که ممکن بوده از گروه های فرهنگی شهر و شهرستان نیز حمایت کرده ایم.

 


وی راه اندازی مرکز مشاوره در دانشگاه را نیز از دیگر اقدامات خود برشمرد و ابراز داشت:این مرکز مشاوره در تمام زمینه ها به دانشجویان مشاوره می دهد و حتی اعلام کرده ایم برای ارائه خدمت به عموم بخصوص قشر فرهنگیان شهر نیز آمادگی داریم.
سعادت خاطرنشان کرد: شرکت در مسابقات مختلف ورزشی و کسب عناوین جهانی و آسیایی و کشوری از دیگر برنامه های ما بوده است
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شبانکاره افزود: تجهیز کارگاه های مختلف دانشگاه و راه اندازی کتابخانه دانشگاه با بیش از 5000 جلد کتاب از اقدامات ما در دوسال گذشته بوده است.
وی از تلاش برای احداث ساختمان دانشگاه علمی کاربردی شبانکاره خبر داد و گفت: با پیگیری و تلاش توانستیم 4500 متر مربع زمین برای احداث دانشگاه بدست بیاوریم و کمک های مردمی را نیز بدین منظور در دستور کار قرار داده و تاکنون بیش از 50 میلیون تومان جمع آوری کرده ایم که امیدوارم با فراهم شدن همه زمینه ها، ساختمان جدید دانشگاه کلنگ زنی شود.
وی از پذیرش بیش از 400 دانشجو در هر ترم خبر داد و افزود: در دوسال گذشته در هر ترم تحصیلی بیش از 400 دانشجو داشته ایم و انتظار می رود در سال تحصیلی جدید افزایش دانشجو داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری شبانکاره خاطرنشان کرد:از ابتدای تاسیس دانشگاه تاکنون بیش از 1200 نفر فارغ التحصیل داشته ایم.





















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100626