کد خبر: 100616 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1397 - 16:34
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر برازجان:
ممنوعیت نصب کلیه تابلوهای دولتی بدون مجوز/ شهرداری موانع انعقاد قرارداد احداث کارخانه دفع پسماند را اعلام نماید

اتحاد خبر: جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر برازجان با حضور برخی از اعضای شورا و معاون خدمات شهری شهرداری برگزار گردیده و تصمیمات مهمی در زمینه های مختلف اتخاذ شد. به گزارش «اتحاد خبر»؛ وحید مصدق در این جلسه اذعان داشت: طبق قانون دو میلیارد و هفتصد میلیون در حوزه پسماند اختصاص داده شده است که اگر به صورت اصولی و تخصصی هزینه ...

اتحاد خبر: جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر برازجان با حضور برخی از اعضای شورا و معاون خدمات شهری شهرداری سه شنبه 16 مرداد ماه برگزار گردیده و تصمیمات مهمی در زمینه های مختلف اتخاذ شد.

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ در این جلسه در زمینه بهبود سیما و منظر شهر تصمیماتی نظیر ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی (طرح های تشویقی، اقدامات بازدارنده، همکاری با کانون های تبلیغاتی) و امحای دیوار نویسی ها، تلاش در جهت مصوب کردن احداث پارک هنرمندان، طرح شهر شعر، درخواست نظارت هر چه بیشتر اقلام خریداری شده از لحاظ کیفیت و زیبایی و تایید شورا در این زمینه، احداث دو سقاخانه در سطح شهر و صدور دستور جهت تغییرات اساسی در فضای سبز اتخاذ گردید.

به گزارش «اتحاد خبر»، از تصمیمات اتخاذ شده در حوزه بهداشت می توان از احداث کلبه سلامت در مسیر پیاده رو سلامت، توسعه هماهنگی ارگان های مربوط با هدف جمع آوری و ساماندهی کارتن خواب ها و معتادین متجاهر نام برد.

همچنین در حوزه محیط زیست درخواست و تاکید صدور گزارش فوریتی از وضعیت دفع زباله در شهر جهت اخذ تصمیمات کارشناسی و اصولی از مهم ترین تصمیمات اتخاذ شده می باشد.

 

طرح تصفیه پس آب های شهری با کمک نور خورشید و بازگشت این آب ها

 

در این جلسه دکتر پیام حیاتی، به شرح طرح تصفیه پس آب های شهری با کمک نور خورشید و بازگشت این آب ها به جهت مصارف فضای سبز شهرداری پرداخت.

حیاتی همچنین اعلام کرد این طرح هزینه چندانی در بر نخواهد داشت و با توجه به بحران آبی که کشور درگیر آن است این گزینه می تواند بازوی کمکی شهرداری در تامین آب مورد نیاز فضای سبز باشد.

وحید مصدق، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا ضمن استقبال از این موضوع در راستای بکارگیری جوانان نخبه در جهت رفع مشکلات شهری، از دکتر حیاتی درخواست کرد تا طرح خود را برای مطالعات بیشتر به کمیسیون خدمات شهری شورای شهر برازجان ارسال کند و در صورت تایید به صورت پایلوت در یکی از مناطق شهر اجرا شود.

 

تجهیز پارک های جدید به سلول های خورشیدی

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست، بهداشت و حمل و نقل عمومی جهت کاهش مصرف برق و استفاده بهینه از انرژی پاک، از تجهیز پارک های جدید به سلول های خورشیدی خبر داد و همچنین اعلام کرد با همکاری کمیسیون عمران شورای شهر برازجان طرح های تشویقی و تخفیف در پروانه پایان کار برای منازلی که از سلول های خورشیدی استفاده می کنند اجرا خواهد شد.

وحید مصدق تابلوها و بیلبورد های تبلیغاتی سطح شهر را فاقد نظم، زیبایی و به روز بودن خواند که این ویژگی ها مورد اعتراض شدید مردم قرار گرفته است. تعداد زیاد این تابلو ها در بعضی از نقاط شهر نظیر چهار راه مخابرات و الفتح سبب سردرگمی شهروندان شده است. بعضی از این تابلوها در مکان های نامناسبی نظیر گره های ترافیکی و نقاط حادثه خیز قرار گرفته اند و می بایست تصمیمات اساسی برای ساماندهی این تابلوها اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نخست می بایست این سازه ها به روز رسانی شود و سپس جانمایی تابلوها و بیلبوردها مجددا مورد بررسی قرار گیرد و جانمایی این تابلوها در تمامی نقاط شهر صورت بپذیرد و تابلوهایی که در مکان های جدید جانمایی می شوند به روزرسانی گردیده و دسته ی دیگر این سازه ها که در جانمایی های جدید قرار نگرفته اند حذف گردند.

موضوع دیگری که در بحث ساماندهی تابلوها بایست مورد بررسی قرار گیرد، مجوز تابلوهای نهادهای دولتی می باشد. آیا این تابلوها مجوز دارند؟ و اگر دارند چرا شورای شهر در جریان نیست؟

جلال برزگر، معاون خدمات شهری شهرداری برازجان در پاسخ به اظهارات رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر برازجان اعلام کرد که دغدغه های مهندس مصدق نیازمند آسیب شناسی در قالب نشست هم اندیشی با مدیران کانون های تبلیغاتی دارد. بحث ساماندهی و به روزرسانی این تابلوها از آن نظر مورد اهمیت است که این سازه ها نقش به سزایی در رشد و ارتقاء مبلمان شهری ایفا می کنند. نگاه شهرداری و شوراهای گذشته به ساماندهی این تابلوها چیزی است که امروز ما مشاهده می کنیم اما ایده ها و نوآوری های مهندس مصدق در همین مدت اندک نوید بخش این موضوع است که می توانیم در این مسئله شاهد اتفاقات و تصمیمات خوبی باشیم.

برزگر تاکید کرد: ساماندهی این تابلوها نیازمند تشکیل جلسه با مدیران کانون های تبلیغاتی است چرا که آنان نیز پیشنهاداتی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در برازجان هفت کانون تبلیغاتی وجود دارد که 90 تا 95 تابلو را در اختیار دارند و 25 تابلو نیز در اختیار ادارات دولتی می باشد که اکثر آنها بدون مجوز می باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری تعامل در همه امور سرلوحه کار دانسته و بیان داشت که خواست کمیسیون خدمات شهری بر این است که کارها با تعامل پیشروی داشته باشند اما هرگز منافع مردم را بر منافع یک عده خاص ترجیح نخواهد داد. برخی از این تابلوها نقش زیادی در آلودگی بصری دارد و به عنوان مثال اگر فردی صاحب 30 تابلو فرسوده است که توان نوسازی آنها را ندارد، می بایست 30 تابلو خود را به تعداد کمتری کاهش داده و برای نوسازی آنها اقدام نماید و شهروندان نباید به این دلیل دچار آلودگی بصری شوند.

مصدق خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر کشور وضعیت تابلوها کاملا متفاوت می باشد که ضمن نوساز بودن و وضعیت مناسب نور در شب کاملا با شهر ما متفاوت می باشند. این در حالی است که در شهر ما بیشتر تابلوها علاوه بر زنگ زدگی و وضعیت نامناسب به لحاظ ایمنی نیز دچار مشکل هستند. همچنین از این به بعد نصب کلیه تابلوهای دولتی بدون مجوز ممنوع خواهند شد و برای تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی اخذ مجوز ضروری خواهد بود.

مهندس برزگر به موازات سخنان رئیس کمیسیون خدمات شهری نارضایتی خود را از برخی ادارات به علت دور زدن قانون ابراز داشته و اعلام کرد برخی از ادارات با دور زدن قوانین شهرداری به صورت غیر مجاز از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می کنند و تابلوها را در حیاط و در حالی که به محوطه بیرون اشراف دارد نصب می کنند و توجیهشان بر این است که ما در حریم خود اقدام به این کار کرده ایم. مهندس برزگر خواستار مصوبه ای شد تا از این اقدام غیر مجاز جلوگیری گردد.

وحید مصدق در پاسخ به این درخواست معاون خدمات شهری شهرداری برازجان اعلام کرد طبق قانون تابلوهای تبلیغاتی چنانچه در پشت بام خانه ها هم نصب شوند نیازمند اخذ مجوز از شهرداری هستند و از مهندس برزگر خواست تا دستورالعملی تهیه کند که شامل نوع سازه، زیباسازی، نورپردازی و میزان عوارض باشد و به صورت یکسان برای تمامی کسانی که قصد اخذ مجوز را دارند اجرا شود. این دستور العمل با فوریت تهیه گردد تا در جلسه ای در این خصوص و با حضور مدیران کانون تبلیغات مجددا بررسی گردد و نیز در تایید این آیین نامه از نظرات این عزیزان استفاده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری اعلام کرد درج هرگونه دیوار نوشته های تبلیغاتی به استثنا مراکز آموزشی و فرهنگی که آن هم با اخذ مجوز شهرداری انجام می گیرد ممنوع خواهد بود. صاحبان منازل و مغازه ها اجازه هیچ گونه دیوار نوشته را ندارند چرا که در صورت مشاهده، صاحب همان خانه جریمه خواهد شد و چنانچه افراد جریمه خود را نپردازند با 10 درصد سود در پرونده آنها درج خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری هزینه پاکسازی هر متر مربع از این پوسترها را حدودا 10 تا 60 هزارتومان برآورد کرده و پیشنهاد داد تا گشت پیشگیری از نصب پوسترها در شهر ایجاد شود تا ضمن اقدامات بازدارنده، زمینه کاهش چسباندن این پوسترها را در شهر ایجاد کند. همچنین شهرداری می بایست دیوار نوشته های مربوط به سال گذشته در معابر اصلی را امحا کند. البته این طرح نیازمند اطلاع رسانی و ایجاد مکان های مناسب با ظاهری زیبا برای چسباندن این پوسترها می باشد.  

ساحل تنگستانی، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی نارضایتی خود را از وضعیت پوسترها ابراز داشت، اما مردم شهر برازجان را مردمی فرهنگ پذیر خواند و عنوان داشت که با آموزش هر چه بیشتر می توان این معضل را کنترل کرد.

تنگستانی ادامه داد: همکاری آحاد مردم در این خصوص نسبت به سال های قبل افزایش یافته است و اجرای این طرح نیازمند یک اطلاع رسانی گسترده می باشد.

احداث پارک هنر و هنرمندان و سکوی ویژه برای تئاتر خیابانی

رئیس کمیسیون خدمات شهری در راستای ایجاد نشاط عمومی و همچنین فرهنگ سازی اعلام کرد: یکی از برنامه های کمیسیون خدمات شهری احداث یک پارک برای هنرمندان است که کلیه وسایل این پارک با ذوق و سلیقه هنرمندان عزیز ایجاد خواهد شد.

مصدق ادامه داد: دو سکوی ویژه با نظر خود هنرمندان در دو نقطه از شهر ایجاد خواهیم کرد تا بتوانند تئاتر خیابانی را در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی اجرا کنند.

وی از نامگذاری برخی میادین و خیابان ها به نام هنرمندان و قهرمانان خبر داد که افراد بومی در اولویت نخست قرار دارند.

طرح شهر شعر در برازجان اجرا خواهد شد

وحید مصدق به منظور قدردانی از شاعران عزیز برازجانی و بهسازی مبلمان شهری از رنگ آمیزی برخی از دیوارهای شهر و درج اشعار شاعران محلی برازجان خبر داد که تحت عنوان طرح شهر شعر در برازجان به اجراء درخواهد آمد.

فضای سبز نیاز به رشد و ارتقاء بیشتری دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری اعلام کرد شهر برازجان از منظر پوشش گیاهی در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و با توجه به بحران آب می بایست به فکر جایگزین مناسبی برای چمن های برخی از میادین و بلوارها باشیم.

وی اضافه نمود برای رسیدن به این مهم نیازمند برنامه های اصولی و مهندسی می باشیم که به حول و قوه ی الهی با استفاده از متخصصان امر با جدیت دنبال می گردد.

کلبه سلامت به جاده سلامت خواهد آمد

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر برازجان با رویکرد تامین سلامتی شهروندان اعلام کرد کلبه سلامت را در پیاده رو سلامت احداث خواهیم کرد که در این مکان خدماتی نظیر تست فشار خون، قند خون و... به صورت کاملا رایگان به مردم عزیز ارائه خواهد شد.

صدور دستورالعمل جدید در حوزه مبلمان شهری

وحید مصدق خطاب به جلال برزگر اعلام کرد نباید نظر یک شخص را بر مردم تحمیل کرد.

وی ضمن تشکر از زحمات جلال برزگر و تحول این حوزه از زمان ورود ایشان بیان داشت که از زمان حضور جلال برزگر کیفیت خریدها به مراتب بیشتر شده که می بایست تشکر ویژه ای از ایشان به عمل آید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری از مهندس بزرگر خواست تا از این به بعد برای نظارت هر چه بیشتر شورای شهر بر حوزه مبلمان، کلیه خریدها از نظر کیفیت، دوام و زیبایی با هماهنگی و تایید کمیسیون خدمات شهری انجام بپذیرد. همچنین در راستای تامین رفاه شهروندان و نیز بهبود مبلمان شهری احداث دو سقاخانه در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

لغو قرارداد با سازمان پسماند شیراز

رئیس کمیسیون خدمات شهری اعلام کرد طی دیداری که با دکتر خوشبخت داشتیم مقرر گردید مشاوره در زمینه احداث سایت اصولی و مهندسی و بهداشتی سایت دفع زباله انعقاد گردد که به ما خبر داده اند شهرداری برازجان این قرارداد را کنسل کرده است و اقدام به ترانشه زدن نموده است. شهرداری بر چه اصول و معیاری به این کار دست زده است در حالی که دو میلیارد و هفتصد میلیون بودجه در زمینه پسماند تخصیص داده شده است؟

در همین راستا وحید مصدق به صراحت اذعان کرد که طبق قانون دو میلیارد و هفتصد میلیون در حوزه پسماند اختصاص داده شده است که اگر به صورت اصولی و تخصصی هزینه نگردد برگشت داده خواهد شد. آیا این ترانشه یک کار اصولی و تخصصی است؟ آیا افرادی که اقدام به این کار کرده اند از تخصص کافی برخوردارند؟ آیا از مشاوران متخصص استفاده کرده اند؟ نمی شود که مبلغ دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان بودجه تخصیص داده شود و به جای احداث کارخانه دفن پسماند تنها به ترانشه زدن دلخوش کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری با اعلام اعتراض خود نسبت به این موضوع از شهرداری خواست تا ضمن اعلام موانع انعقاد قرارداد احداث کارخانه دفع پسماند، گزارشی صریح از اقدامات انجام شده به نظر شورا برسد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100616