امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 مرداد 1397 - 09:37
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان:

اتحاد خبر: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اظهار داشت: حدود 163 نفر از کارگران شهرداری برازجان که به صورت کارتی حقوق خود را دریافت می کنند و اکثراً متاهل و هر کدام حداقل 3 الی 4 نفر تحت تکفل خود دارند با مشکلات مربوط به اشتغال روبرو شده اند که این معضل زندگی آنها را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی تحت الشعاع قرار داده و اکنون با توجه به مسایل اداری از دریافت حقوق ...

اتحاد خبر: رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اظهار داشت: "من وقتی آمار بیکاری در شهرستان ها را می بینم بیشتر از خود جوان بیکاری که شب به خانه می رود شرمسار می شوم." با توجه به این فرموده ی مقام معظم رهبری درمی یابیم که اهمیت جوان و اشتغال و عزت افراد جامعه تا چه میزان برای ایشان و این نظام اهمیت دارد.

به گزارش اتحاد خبر، مهدی نیکنام اضافه کرد: امنیت شغلی کارگران اسباب ارتقای بهره‌وری است که باید به تامین آن همت شود.


وی با اشاره به لزوم تامین امنیت شغلی برای کارگران شهرداری تاکید کرد: کارگران شهرداری برازجان در سخت‌ ترین شرایط و با تحمل مرارت‌ها و تنگ‌ نظری‌های مختلف مشغول کار و فعالیت در دمای بالای 50 درجه هستند و نباید به این مشکلات و تنگناها، دشواری های جدیدی بیفزاییم. ما معتقدیم بالاتر از ایجاد فرصت اشتغال، امنیت شغلی افراد شاغل است که باید رعایت شود چرا که اگر این امر به شکل مناسب و واقعی تامین نشود انجام کار با رغبت و علاقمندی نخواهد بود.

مهدی نیکنام خاطرنشان کرد: کارگران ما قانع‌ترین، مظلوم ترین و آسیب پذیرترین قشر در جامعه هستند و نباید بگذاریم آنها از نظر شغلی و با فشار محرومیت ها دچار آسیب شوند و باید به شایستگی حق و حقوق آنان را ادا نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 163 نفر از کارگران شهرداری برازجان که به صورت کارتی حقوق خود را دریافت می کنند و اکثراً متاهل و هر کدام حداقل 3 الی 4 نفر تحت تکفل خود دارند با مشکلات مربوط به اشتغال روبرو شده اند که این معضل زندگی آنها را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی تحت الشعاع قرار داده است و اکنون با توجه به مسایل اداری از دریافت حقوق نیز محروم شده اند.

نیکنام ابراز داشت: در چنین روزهایی که مساله اقتصاد، بی آبی و بی برقی برای زندگی افراد مشکلات فراوان ایجاد نموده، کارگران در مقابل بیکاری طاقت نخواهند آورد.

وی ادامه داد: این عزیزان از اقشار محروم و مظلوم جامعه هستند، با این حال حق بیمه آنان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده، ‏ضمن آنکه تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت حق بیمه، چندین ماه است دفترچه آنها را تعویض یا تمدید نکرده و ‏هیچ خدماتی به آنها ارائه نمی کند و حتی در صورت بیماری خود و اعضای خانواده بایست با این شرایط بحرانی مالی بدون دفترچه به پزشک مراجعه کنند که تقریبا غیرممکن است.

این مقام مسئول ابراز داشت: هر چند در این میان کارگران مظلوم شهرداری همواره قربانی بی‌برنامگی و سیاست‌های مدیریتی نادرست مدیران بالادستی خود بوده‌اند حال دیگر نمی توانند نانی سر سفره خانواده خود ببرند و همچنان در طلب حق قانونی خود سنگ‌ بر در بسته می‌کوبند تا از این راه بتوانند حداقل فریاد خود را به گوش مسئولان استانی و شهرستانی برسانند، اما ظاهر امر نشان می‌دهد هیچ اراده‌ای برای رفع مشکلات وجود ندارد و با آمدن این مسئول و آن مسئول نیز آستین همتی برای رفع نگرانی‌های کارگران بی‌دفاع شهرداری بالا زده نمی شود و گویی چشم و گوش مسئولان این استان و شهرستان این مظلومیت ها را نمی بینند و نمی شنوند.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان تصریح کرد: با وجود چنین مشکلات بزرگی برای کارگران زحمتکش و مخلص، بی مهری مسئولان وقت شهرداری برازجان به آنها باعث شده که هیچ گونه اقدامی جهت رفع مشکلات انجام نداده و صرفاً شهرداری تقاضای واگذاری به بخش خصوصی را دارند که متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد واگذاری به بخش خصوصی امکان پذیر نیست، حال آنکه شهرداری باید بداند که اولویت برنامه های خود رفع مشکلات  کارگران مظلوم در چنین موقعیت حساسی می باشد و مدیران بالادست شرم داشته باشند که راحت می خوابند ولی در مجموعه کاری خودشان انسانهایی وجود دارد که از دغدغه بیکاری، اقتصاد و تورم شب را با شکم گرسنه و خیال پریشان صبح می کنند.

نیکنام خاطرنشان کرد: اگر چه همیشه شعار مسئولین ما حمایت از قشر مظلوم کارگر بوده اما آنچه که امروز حاکم است با آنچه که شعار بوده منافات دارد و حقیقت چیز دیگری است. آیا واقعا ما پیرو همان پیامبری هستیم که دستان کارگر را بوسیده و بیان می کردند که حق کارگر را تا عرقش خشک نشده باید پرداخت کرد؟ آیا مسئولان محترم ارشد استان و شهرستان شب گرسنه و شرمسار نزد همسر و فرزندان خود نشسته اند؟؟

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اظهار داشت: اینجانب علیرغم تحمل فشارهایی که از سوی مسئولین استان و شهرستان متحمل شده ام، با جدیت تمام خواستار رفع مشکلات این کارگران زحمتکش می باشم لذا خواهشمندم تا قبل از تشدید بحران در شهرداری برازجان، مسئولان  مربوطه آستین همت برای کارگران بالا بزنند تا مبادا به دلیل مشکلات معیشتی شاهد تجمع و اعتصاب آنها باشیم.
 
مهدی نیکنام ادامه داد: با انجام مکاتبات و رایزنی خواهان برگزاری آزمون استخدامی از طرف استانداری شده ام تا این کارگران از قالب نیروی کارتی به قرارداد معین تبدیل وضعیت بشوند، ولی در حال حاضر جوابی از سوی مسئولین دریافت نکرده ام، لذا تذکرهایی نیز جهت عواقب امر به دلیل عدم به کارگیری کارگران به نهادهای امنیتی اعلام نموده ام.

وی تاکید کرد: در پایان ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی و ارایه خدمات صادقانه به مردم، مجددا ملتمسانه از مدیران ارشد کشور، استان و شهرستان می خواهم که با مدیریت و برنامه ریزی دقیق هر چه سریعتر راه حلی جهت رفع مشکل این عزیزان زحمتکش که از اقشار آسیب پذیر محسوب می شوند، فراهم سازند.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/05/22 - 16:49
1
1
با تشکر از اتحاد خبر که با چاپ جوابیه قانون مطبوعات را رعایت کرد اما این ایراد و اشکال اساسی به رئیس شورای اسلامی شهر بر میگرده که همچنین رفتار و گفتار در بین شوراهای استان بوشهر استثنا است. یا ما سراغ نداریم یا اصلا وجود نداره. بیاییم همه متانت را پیشه کنیم.
1397/05/22 - 14:38
3
1
معلومه که حق با شهرداری است. رییس محترم شورا خودت هم می دونی که حق و قانون و مقررات با شهرداری است.
1397/05/22 - 01:34
1
2
سلام،ازجناب شهردارانتظارمی رود وتوقع هست که به پرسنل کارتی توجه بیشتری نماید،زمانی اجرای پروژه ها ارزش داره که به وضعیت کارگران زحمتکش توجه بشه.
1397/05/21 - 19:30
0
2
جواب,اینهمه سهل انگاری رو کی میده
دارین چیکارمیکنین.بابا دارین درمورد کارگر حرف میزنین.میدونین چه مقامی داره.شهردار وشورا باید این بیچاره هارو از رنج وعذاب خارج کنن.تاکی,تن این بدبختا میخاد لرزونده بشه
1397/05/21 - 15:02
0
4
تواین اوضاع واحوال که باید همه دست دردست هم باشن واسه سربلندی کشور دورازشان مسیولینه که بخان نون کارگرو ببرن . واسه یه بارباهم متحدبشین سرمساله روببندین.من خودم کارگرم معنی نگرفتن حقوق رومیفهمم.خدابخیربگذرونه
1397/05/21 - 08:53
1
4
شهرداری برازجان باید در فکر حال کارگران زحمت کش باشد شرمساری ونبود درآمد باعث سر افکندگی پدر نزد افراد خانواده می شود : در شهر برازجان 3 نانوائی سنگک است که متاسفانه هرسه تعطیل می باشند ، با توجه به اینکه در شهرهای کوچکتر استان ، نان سنگک پخت می شود آیا شهرداری برازجان تا کنون دلیل پخت نکردن نان سنگک رابرای مردم این شهر اعلام کرده است ؟ آیا اگر کمبود آرد یا عذر دیگری داشته اند برای شهروندان توضیح داده است ؟ به راستی چرا شهرداری به مردم این شهر بی مهری می کند و برازجان را روستای بزرگ نام گذاشته است ؟!!!!
1397/05/21 - 08:31
0
4
باتشکر ازجناب آقای نیکنام که پیگیر کارشدند وهمچنین شهردارمحترم که تا اینجا کارگراشونو تنها نگذاشتند. ایشاله با یه هماهنگی دوگانه شورا وشهرداری میشه کاری کرد کارگر باخانوادش سرشو راحت روبالش بزاره .تو کارهاتون خدارو قاضی بگیرین.کارگرو پیش زن وبچش شرمنده نکنید
1397/05/21 - 06:56
0
2
بیشتر شهرداریها تقریبا سال قبل یه فکر اساسی به حال کارگراشون کردن. تا من اطلاع دارم قرارداد کار معین همشونو بکارگیری کردند. الانم دیر نشده با کمی تفکر میشه مشکلاتو حل کرد. ای کاش زودتر فکر چاره می افتادند.
1397/05/21 - 01:34
0
3
نامت نيك باد خدا قوت مرد عمل به حق كه باشهرت حضرتعالي همخواني دارد نامت نيك قدمت نيك اهدافت ماندگار
1397/05/20 - 21:18
0
2
ای کاش همه سخن ها به خاطر خدا بود
1397/05/20 - 18:19
0
4
با عرض خسته نباشی برجناب آقای نیکنام
دستت درد نکنه، واقعا گل گفتی
،امیدوارم که مسئولان از خواب غفلت بیدار بشوند
1397/05/20 - 17:58
0
2
برادر من اقای نیکنام دارن میگن پیمانکار نمیاد. با این وضع خراب مالی هیچ پیمانکاری نزدیک شهرداری نمیشه. همه هم میدونن این کارگرای شرکتی بیشترین زحمت رو تو شهرداری و به خاطر شهرشون میکشن.از جناب محمدی انتظار میره با قاطعیت ازنیروهاشون حمایت کنن. که قطعا چنین هم هست..
1397/05/20 - 13:41
0
2
اینکه ساده است مجوز پیمان واحدهای شهرداری گرفته و این پرسنل زیر نظر پیمانکار اداره و حقوق داده شود
1397/05/20 - 13:34
0
3
اگر شهرداری بخواد حقوق کارگرشو پرداخت نکنه..
این میشه یه معامله دوسرباخت
چیزی که دامنگیر میشه... ندادن حقوق کارگره
اگه سر پروژه هاتون سر بلندین به خاطر وجود کارگرتونه
1397/05/20 - 12:04
0
3
ای کاش مسیولین شهرداری کمی زودتر بفکر چاره کار می بودند..ای کاش موقعی که پیمانکارنمیومد نامه میزدن وکسب تکلیف میکردند
1397/05/20 - 10:57
0
3
افرین و مرحبا به شما اقای نیکنام
1397/05/20 - 10:10
0
3
باسلام.تشکر فراوان از جناب اقای نیکنام بخاطر پیگیریهای بحق شهرمان به ویژه کارگران زحمتکش شهرداری.امیدوارم مسئولان استان و شهرستان بیدار شده و کمر همت ببندند تا مشکلات کارگران عزیز حل شود.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 15 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 7 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...