کد خبر: 100549 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1397 - 11:51
نماینده دشتستان در نشست با خبرنگاران؛
جذب اعتبار 15 میلیارد تومان جهت بیمارستان 17 شهریور/ اضافه شدن 5 بخش به بیمارستان مهر برازجان/ در انتصاب بخشداران و شهرداران دخالتی نمی کنم

اتحاد خبر: نماینده دشتستان در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: وظیفه یک نماینده مجلس، قانونگذاری است و اجرای طرح ها و برنامه ها، وظیفه دولت است ولی تا آنجا که ممکن بوده در حوزه اجرایی نیز به مدیران کمک کرده ام. به گزارش «اتحاد خبر»؛ محمدباقر سعادت صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران، زبان گویای مردم در بیان مسائل ...

اتحاد خبر: نماینده دشتستان در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: وظیفه یک نماینده مجلس، قانونگذاری است و اجرای طرح ها و برنامه ها، وظیفه دولت است ولی تا آنجا که ممکن بوده در حوزه اجرایی نیز به مدیران کمک کرده ام.

 


به گزارش اتحاد خبر؛ محمدباقر سعادت صبح امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران، زبان گویای مردم در بیان مسائل و مشکلات جامعه هستند و تلاش آنها در به ثمر نشستن خواسته های مردم همواره نتیجه بخش بوده است.
سعادت وظیفه نماینده مجلس را قانونگذاری دانست و افزود:وظیفه یک نماینده مجلس، قانونگذاری است و اجرای طرح ها و برنامه ها، وظیفه دولت است ولی تا آنجا که ممکن بوده در حوزه اجرایی نیز به مدیران کمک کرده ام.
وی افزود: از بدو نمایندگی مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی تلاش کرده ام بدور از حواشی مختلف فقط به فکر پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان باشم و تا آنجا که ممکن بوده، در پیگیری مطالبات بحق مردم دشتستان کوتاهی نکرده ام.
نماینده دشتستان پیگیری جهت احداث بیمارستان 17 شهریور برازجان را از اقدامات مهم خود برشمرد و ابراز داشت: بخاطر وجود بیمارستان شهید گنجی در دشتستان، امکان احداث بیمارستان دولتی دیگر فراهم نبود ولی با پیگیری مجدانه توانستیم وزارت بهداشت را برای اجرای این پروژه قانع کنیم.
سعادت بیان داشت: علیرغم نداشتن ردیف بودجه دولتی، در سال 96 اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال و در سالجاری نیز 70 میلیارد ریال برای اجرای پروژه بیمارستان 17 شهریور جذب اعتبار کردیم و این پروژه پیشرفت مناسبی هم داشته است.


وی پیگیری جهت احداث سد دالکی را نیز از اقدامات مهم برشمرده و خاطرنشان کرد: پروژه سد دالکی سالها متوقف شده بود و برای ادامه این پروژه 4 جلسه با وزیر نیرو گذاشتم و به وی در مورد پیامدهای عدم اجرای طرح فوق هشدار دادم که با این تلاشها، مهندس چیت چیان دستور خلع ید قرارگاه خاتم الاوصیاء را صادر و سرانجام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء جایگزین شد.
سعادت افزود: خوشبختانه این طرح با جدیت در حال اجراست و تونل اول به اتمام رسیده و عملیات احداث تونل دوم در حال اجراست.
نماینده دشتستان پیگیری جهت ارتقای بیمارستان مهر برازجان را نیز از جمله اقدامات اساسی عنوان کرد و گفت: در جلساتی که با سازمان تامین اجتماعی داشتم، پیگیر ارتقای بیمارستان مهر برازجان شدم که با دستور آقای نوربخش مجوز الحاق 2500 متر مربع به بیمارستان فعلی و اضافه شدن 5 بخش درمانی صادر شد.
سعادت توسعه بخش کشاورزی و اجرای آبیاری تحت فشار را از مهمترین برنامه های خود عنوان کرد و ابراز داشت: برای توسعه بخش کشاورزی، بحث آبیاری تحت فشار را دنبال کردم و موفق شدیم مجوز 2500 هکتار از اراضی بخش سعدآباد را با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد ریال جهت اجرای آبیاری تحت فشار اخذ کنیم که بحمدلله با پیگیری های فراوان به 10 هزار هکتار افزایش یافت.
وی اجرای راه آهن در استان بوشهر را از اولویت های نمایندگان استان برشمرد و افزود: در راستای اجرای راه آهن در استان بوشهر، اقدامات خوبی از طرف نمایندگان انجام شد و پیگیری های مختلفی صورت گرفت و در این راستا مذاکراتی با شرکت چینی انجام شده و امیدوارم در سفر آتی وزیر راه و شهرسازی به استان، اقدامات لازم جهت اجرای این طرح ملی و مهم انجام شود.
سعادت خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان برای مساعدت در طرح های عمرانی در اختیار 4 نماینده استان قرار گرفت که با توافقی که با هم داشتیم، این مبلغ برای اجرای راه آهن استان اختصاص یافته است.
نماینده دشتستان در مجلس اخذ تسهیلات ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد را از اقدامات دیگر خود عنوان کرد و افزود: در این راستا، موفق شدیم مجوز 400 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد کسب کنیم در حالی که سهم شهرستان 200 واحد بود و 700 میلیون تومان نیز مجوز تسهیلات بلاعوض جهت این اقشار گرفته شد.

سعادت با اشاره به اجرای اتوبان برازجان-دیلم اظهار داشت: با درخواست معاون عمرانی استاندار بوشهر، نامه ای به معاون وزیر راه و شهرسازی جهت اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان جهت ادامه این اتوبان زده شد و با پیگیری های فراوان توانستیم نظر مساعد آنها را کسب کرده و اکنون مبلغ 10 میلیارد تومان آن مصوب شده و مابقی نیز تلاش می کنیم محقق شود.
وی با اشاره به بحران آب در استان بوشهر نیز اظهار داشت:در بدو تصدی استاندار محترم، به وی گفتم مدیریت آبفا استان آنچنان قوی نیست و در جلسات مکرر به مدیرعامل هم گفتم که با توجه به کمبود بارشها، ورودی آب استان کاهش می یابد و باید فکری اساسی کرد و آمادگی خود را برای همکاری و همراهی وی اعلام نمودم ولی متاسفانه درخواست مهمی از طرف آبفا به اینجانب نرسید.
نماینده دشتستان خاطرنشان کرد: دیدارهای فراوانی با مهندس جانباز و وزیر نیرو جهت رفع مشکلات آب شهرستان داشتم و حتی ترتیب جلسه اعضای شوراهای شهرهای برازجان، وحدتیه، آب پخش و دالکی با معون وزیر را هم دادم و حتی با وزیر اطلاعات و معاون وزیر کشور هم نشست داشتم و خواسته بحق مردم شهرستان یعنی تامین آب شرب راانتقال داده و مجدانه پیگیری کردم و همچنین با رئیس شرکت توانیر نیز نشست هایی داشته و مشکلات برق شهرستان را گوشزد کردم.
سعادت تصریح کرد: واقعا باید از صبر و حوصله مردم دشتستان در مواجه با بحران آب تشکر کنم و خدمت آنها عرض کنم گرچه کمتر در تجمعات حضور داشتم ولی برای رفع بحران آب از تمام اختیارات قانونی خود و حتی فراتر از آن استفاده کردم و این نوید را می دهم که انشاالله با مجموعه اقدامات انجام شده بحران آب  در حال حل شدن است.
وی از عدم دخالت در انتصاب بخشداران و شهرداران شهرستان سخن گفت و ابراز داشت: هرگز در انتخاب بخشداران و شهرداران شهرستان دخالت نکرده ام چون اعتقاد دارم این موضوع حق طبیعی و قانونی استاندار،فرماندار و اعضای شورای شهر است

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100549