امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1397 - 20:33

اتحاد خبر_عبدالخالق عبدالهی:معضل و قشقرق و دِکن دِکای بی آبی های اخیر با همه بدی هایش یک خوبی هم داشت اینکه امتحان و محکی بود تا وزن ، شایستگی و عیار بعضی از مسئولین در زمان بحران مشخص شود . اول مدیر آبفایی که در جایگاه نماز جمعه  ژاژ خایی فرمودند  که " نصب آبشیرین کن وابستگی محض به آمریکاست" . او قبلا هم در مخالفت با...

بی آبی مردم و موج سواری مسئولین!!!

عبدالخالق عبدالهی

معضل و قشقرق و دِکن دِکای بی آبی های اخیر با همه بدی هایش یک خوبی هم داشت اینکه امتحان و محکی بود تا وزن ، شایستگی و عیار بعضی از مسئولین در زمان بحران مشخص شود . اول مدیر آبفایی که در جایگاه نماز جمعه  ژاژ خایی فرمودند  که " نصب آبشیرین کن وابستگی محض به آمریکاست" . او قبلا هم در مخالفت با این تکنولوژی دنیا پسند سکه زده بود که " اگر خدا می خواست ما از آب دریا استفاده کنیم دریا را شور نمی آفرید " . ایشان وسط معرکه بی آبی مردم را تنها گذاشت استعفا داد. شب گریز کرد و رفت که رفت . بعد از آن امام جمعه محترم دشتستان بودند که اهم فی الاهم فرمودند و در این شرایط سخت زیارت کعبه را بر خدمت به خلق تشنه ترجیح دادند  و به حج  مشرف شدند .
 بدتر از همه مدیر آب دشتستان که با بی مسئولیتی  و مزمزه نکردن حرف ، بر زخم دل تشنگان نمک پاشیده بود و برای یک دستمال قیصریه ای را به آتش کشید، در آخرین مصاحبه اش گفته بود اجازه نداریم  به فلان محله شهر آب برسانیم. مردم عاصی آن محله هم فردای آن روز راه را بستند و در سطح شهر آتش افروختند و دردسر بزرگی برای خود ، مردم و مسئولان آفریدند . نفر بعدی بانوی محترمه شورای شهر برازجان بود که  وقتی  شخصأ به او زنگ زدم و گفتم برای موکلانی که هزار امید و آرزو به شما رای دادند کاری کنید جواب داد : من چیزی به عقلم نمیرسه ، شما بگید چه کنم ؟  یا للعجب !!! شما نان وکالت  را می خورید آنوقت من بگویم چه باید کرد ؟
فرماندار محترم هم با اینکه  می دانم چند ماه است روز و شب ندارند اما از پنج سال قبل می دانست امروز چه خواهد شد همچنان دست روی دست گذاشت تا بشود آنچه نباید شود . خلاصه اینکه در موضوع آب بیشتر مسئولین یا به نوعی از خود سلب مسئولیت و اختیار کردند یا نبودند یا بودند و کاری نکردند .
 تا اینکه بالاخره هفته قبل خبر اتصال به خط کوثر ببخشید خط دوم آبرسانی رسانه ای شد . اما از آنجائیکه می گویند " چون قضا آید طبیب ابله شود "  بعضی مسئولین حسابگر که فکر کرده بودند با این اتصال دیگر مشکل بی آبی و دبه خالی و تانکر آبکش و آب برداشتن از فضای سبز و جوی و آبنمای فلکه های شهر حل شده  برای اینکه خودی نشان بدهند و نزد افکار عمومی مقبولیتی کسب نمایند به سرعت دست بکار شدند  بلکه  از کلاه خط کوثر برای خود نمد خدمت و مشروعیت ببافند . یکی نصف شب  شال و کلاه  کرد  جلوی دوربین های خبری ژست  گرفت ، دیگری با گفتن " لا حَولَ و لا قُوّةَ إلّاباللَّه العلىّ العظیم " اطلاعیه داد که مشکل آب حل شده و آن یکی در سایتهای خبری مصاحبه مفصل مطبوعاتی راه انداخت . خوشمزه اینکه یکی – دو مسئول هم که در تجمعات مردمی در اعتراض به بی آبی اصلا پیدایشان نبود و مثل آب  نایاب شده بودند، علد همان شبِ اتصال به خط کوثر، انگار مویشان را آتش زده باشند یکباره سر و کله اشان پیدا شد و با نیش  تا بناگوش باز ، روی لوله ای کلفت چند اینچی لَشتک می خوردند و سلفی می گرفتند . من این صحنه ها را که می دیدم در دل می خندیدم و با خود می گفتم عجب موج سوارانی هستند بعضی از این مسئولین ، و بعد به این موضوع می اندیشیدم که حقیقتا شکست یتیم است و پیروزی هزار صاحب دارد .
می گویند به بنده خدایی گفتند روزه می گیری ؟ گفت : نه نمی گیرم اما سحری و افطار کامل می خورم آخه هر چه باشد مسلمان که هستم . حالا حکایت بعضی مسئولین شهر است درست است که آنها هیچ قدمی برای حل معضل آب برنداشتند و در هنگامه بی آبی طاقباز زیر کولرهای ایستاده اشان خوابیده بودند اما به هر حال آنها مسئولند و در پیروزی ها سهیم و شریک و جلو دوربین حی و حاضر . درست مثل بایرام لودر اخراجی ها ، تکلیف شان را انجام دادند عکس یادگاری اشان را هم گرفتند.  
اما با همه حسابگری اینبار حسابشان غلط از آب درآمد و از هول حلیم در دیگ افتادند . چطور ؟ چون به قول مادرم " کار خدا خیلی قشنگه "  به محض اتصال به خط  کوثر، بنا به دلایلی ورودی آب از کازرون به شدت کاهش یافت و باز  روز از نو روزی از نو . پس همان مسئولانی که می گفتند مشکل آب را آنها حل کرده اند  و بزودی جیره بندی یک روز در میان می شود  یکبار دیگر نهُفت و ناپدید شدند . (حال بگذریم که مردم چقدر مشکل داشتند و بی آبی چه بر سر خلق الله آورده بود و چطور جان به سر شده بودند که جیره بندی یک روز در میان را حل مشکل می دانند راستی که به مرگ گرفتن تا راضی شدن به تب هم برای خود عالمی دارد ).
دیروز هم شنیدم شش عضو شورای شهر برازجان به تهران تشریف برده اند تا درباره آب در وزرات نیرو با معاون وزیر جلسه بگیرند( هفتمی هم نه اینکه نمی خواسته برود ، او مسافرت بوده از قافله جا مانده ) که البته دستشان درد نکند و بنده به عنوان یک شهروند از زحمات و پیگیری های آنها تشکر می کنم  اما معتقدم اولا الان وسط سال مالی که بودجه و اعتبارات وزارتخانه یا تمام شده یا تخصیص یافته از دست کسی کارچندانی بر نمی آید مگر جابجایی اعتبارات که آنهم بنظرم در استان انجام می شود و ربطی به تهران ندارد ثانیا وقتی اعضای شورای شهر برازجان همگی بلند می شوند و مینی بوسی به وزارتخانه می روند فردا روز اعضای شورای شهرهای دالکی – وحدتیه – سعدآباد – شبانکاره و حتی چاهخانی و آلسفی هم  می خواهند همین کار را انجام دهند و راسا مشکل آب را حل کنند . نگوئید چه اشکالی دارد چون خودتان خوب می دانید اینکار اشکالات زیادی دارد که کوچکترینش جدی نگرفتن مشکل و لوث شدن موضوع آب نزد وزارتی هاست پس بهتر بود دو نفر از شورای شهرستان به نمایندگی از شوراها به اتفاق فرماندار و نماینده مجلس اینکار را انجام می دادند . از همه اینها که بگذریم حرف اگر حساب باشد یکنفر هم می تواند آن را بزند دیگر نیازی به قشون کشی به وزراتخانه و پرداخت هزینه های هنگفت بلیط هواپیما و اقامت در تهران نبود . از این هم می گذریم که اصولا برگزاری یک جلسه چند ساعته با آبی های مرکز نشین تاثیری در حل بحران دارد و نتیجه ای عاید ما می کند یا نه ؟ که به گمانم پاسخ منفی باشد 
هر چند بنده امید چندانی به تدبیر دولتیان ندارم اما در پایان امیدوارم که اولا مسئولان شهرستان و استان بدانند و بپذیرند که هم اتصال به خط کوثر هم  اتکا به آب کازرون ، مُسکن و راه حل مقطعی و نوعی نان قرضی است و مثل وعده مسئولان ،  تکیه بر عهد تو و باد صبا نتوان کرد  پس بهتر است یک راه حل دائمی و همیشگی مثل نصب آبشیرین کن برای سال بعد و سالهای بعد پیدا کنید و گرنه شاید امروز بشود با وعده و وعید و حفر  چاه موقتا مشکل را حل کرد اما مطمئن باشید به قول حضرت مولانا  :
 سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/05/12 - 21:14
2
2
سلام جناب اقای عبدالهی عزیز
به عنوان یکنفر کارشناس ارشد مالی و مطلع در خصوص بحران بی ابی استان بوشهر و بالاخص شهر. برازجان خدمت حضرتعالی عرض میکنم با پنجاه درصد عرایض شما موافق و با پنجاه درصد دیگر کاملا مخالفم. در بخشی از عرایضتان فرمودید که مسولین بعد از اتصال به خط کوثر و کم ابی مجدد ناپدید شدند،برادر عزیز ان مسئولی که شما میفرمایید احتیاج به تبلیغ و مصاحبه و سلفی گرفتن با خط کوثر نداشته و ندارد کما اینکه اگر ایشان نبودند بزرگترین مشکل اجتماعی و بحران امنیتی در. برازجان شکل میگرفت. دیگر اینکه اگر پیگیری همکاران شورای شهر و نماینده دشتستان نبود معلوم نیست برنامه های گفته شده و اختصاص ابشیرین کن سددالکی محقق میشد یا خیر.ضمن اینکه در اخر. عرایضتان بیشتر رنگ و بوی تمسخر گرفته تا دلسوزی.
ان شاالله که خداوند ما را به راه راست هدایت نماید.
ایام بکام باد
1397/05/11 - 23:26
1
2
درود خالق جان احسنت
اما بیت آخر از باب اول گلستان سعدی است
1397/05/11 - 17:50
1
1
آقای عبداللهی عزیز واتحاد خبراز اینکه به مشکلات مردم محروم برازجان میپردازید از شما سپاسگزاریم.بنظر بنده در بحران بی آبی برازجان آقای دکتر لقمان زاده معاونت سیاسی فرمانداری وسرهنگ رضوی که با سعه صدر و شکیبایی مثال زدنی خود پاسخگوی مردم تشنه این شهر بودند نمره قبولی را دریافت کردند اما افسوس که دیگر مسئولین شهرستان که با بی توجهی و عدم آینده نگری خود مسبب تشدید این بحران در شهر هستند قطعا نمره مردودی از سوی مردم دریافت خواهند کرد.
1397/05/11 - 15:55
3
1
اقای عبدالهی شما خودت به روحانی سعادت رای دادی حلا میگید تدبیری نیست!
1397/05/11 - 13:34
7
3
نويسنده محترمي كه استاد انرژي منفي هستيد، مردم به اندازه كافي درد دل دارن، نمك به زخم نپاشيد و از اب گل الود ماهي نگيريد لطفا
1397/05/10 - 17:11
1
3
احسنت
1397/05/10 - 16:46
7
3
این اقا عبداللهی واقعا ادم مخالفی از همه جهت. با حرفهای شهروند وااقعاا موافقم احسنت سپاس بابت متن زیبایتان شهروند عزیز واقعا افرین از دیدگاهتون.
1397/05/10 - 13:33
1
3
جانا سخن از زبان ما میگویی...
1397/05/10 - 06:21
5
0
جناب عبدالهی!اولا این آش و کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته،به این دولت رای دادی،پاش وایسا.دوما اولین مسئولی که هیچ ربطی به این مشکل نداشت و در بین معترضین خشمگین حاضر شد و فحش خورد امام جمعه بود.تنها مسئولی که مسئولین هرستان و استان و حتی فارس را برای پاسخگویی به ملت در جایگاه نمازجمعه جمع کرد،امام جمعه برازجان بود.در حالیکه همان روزها آنها که باید پاسخگو باشند غیب شده بودند.
1397/05/10 - 06:10
4
4
باسلام خدمت نویسنده عزیز
همانطور که مستحضرید وظیفه شورا بیان مشکلات مردم به مسولین هست و وظیفه بحران اب و سایر وظیفه نماینده مجلس هست در این بین احساس مسولیت اعضا شورا و عزیمت به تهران ظاهرا بیشترین دغدغه شما در این متن بوده باید خدمتتان عرض کنم که اتفاقا این سفر دستاوردهای خوبی داشته از تخصیص بودجه ایی مناسب جهت بازسازی شبکه ابرسانی , تاکید بر نصب اب شیرین کن مختص برازجان که الحمدالله در دستور کار قرار گرفته, اختصاص چند تانکر ابی که در ماموریتهای شهرداری بسیار کارامد هست و نکته مهم مجوز اشتراک اب و برق برای خانه های حاشیه برازجان که دغدغه ان خانوارها بود البته وزارت نیرو فقط یک شرط اعلام نموده که ان تایید شورای تامین برازجان هست که انشالله اعضای شورای تامین اگر موافقت نمایند مشکل این عزیزان حل خواهد شد . در اخر تخصیص بودجه مناسب جهت روشنایی کوچه ها و خیابان ها میتوان اشاره کرد که باز هم اتفاقا همه ردیف های بودجه از سوی وزارت نیرو تامین گردیده نه از بوشهر . باید عرض کنم در رابطه با قشون کشی به قول شما , خیلی منطقی نیست کاش قبل از استفاده از این عبارت معنای شورا را تشریح میفرمودید و اینکه این سلیقه شماست که یک نفر برود شاید مردم و شخص بنده از این حرکت خرسند باشم . دلیل هم دارم اگر یک نفر برفت امثال جنابعالی این بازی تبلیغاتی و گردشگری معرفی میکردید اگر دونفر برفت میگفتید بقیه کجان؟چرا نرفتن ؟مثل الان خانم حسینی که میفرمایید مرخصی بود و گرنه اونم میرفت , اگر سه نفر برفت میگفتیت ما که هفت نماینده شورا داریم یعنی عقل و زبان این سه نفر فقط خوب بوده ؟ببینید جناب نویسنده عزیز صداقت قلم از بهترین حس هاست و باید عرض کنم شما باید یقه کسی دیگر را بگیری که وظیفه اش حل این بحران بوده اما خبری ازش نیست نه اعضا شورا که صادقانه دارند وظیفه دیگران انجام میدن . در اخر برخود واجب میدانم از تمامی اعضای شورا تشکر کنم
1397/05/10 - 05:34
1
0
با سلام خدمت آقای عبدالهی.میگم سیچه درد دل خوت میکنی.؟بیخیال بشو.الان بعد از این مطلب دوباره مسوولین سلفی میگیرن.
1397/05/10 - 03:33
3
1
درد ما را نیست درمان الغیاث
1397/05/09 - 23:03
2
0
درود بر جناب عبدالهی و مطلب منتقدانه و بجایشان ...
کاش این به اصطلاح مسئولین محترم حداقل یه کم عزت نفس داشتن و از این کنایه و تحقیرهای بحق نوشته شما و دیگران به خودشان می آمدن و از اینهمه سطحی نگری و نمایش دادنهای پوشالی دست برمیداشتند..
کاش مدیران ما به این درک و فهم برسند که در دنیای امروز با بهره گیری از نگاه علمی، کارشناسی و تخصصی، بسیاری از کارهای به ظاهر غیر ممکن، امکان پذیر است ..
کاش بلاخره به این درک زیست محیطی برسند که طرح انتقال آب به استان های مجاور یا درگیر با بی آبی طرحی شکست خورده است...
اصلا ما که دست به کپی و تقلیدمان خوب است یه نگاهی به تجربه موفق کشورهای دیگر بندازیم که در شرایطی به مراتب خشک و بی آب تر چطور مشکل کمبود آب را حل کرده اند، مثل امارات و عربستان که از خشک ترین کشور های جهان هستند و توانسته اند با شیرین سازی آب دریا مشکل کمبود آب خود را حل کنند
1397/05/09 - 21:39
6
9
مثل همیشه عالی
جانا سخن از زبان ما میگویی
واقعا حرف دل همه برازجانی های مظلوم را به ساده ترین و شیواترین صورت ممکن بیان نمودید استاد عبدالهی عزیز
1397/05/09 - 21:10
5
9
متن زیبایی بود. درود بر برادر عزیز و گرامی عبدالخالق عبدالهی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...